Fitness

Υγιεινή διατροφή: Ο δεκάλογος των Χριστουγέννων

Συντάκτης  | 

Μπορούμε άραγε να κάνουμε υγιεινή διατροφή τις μέρες των Χριστουγέννων;

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στις γιορτές, τη μερίδα του λέοντος στο διαιτολόγιό μας θα κατέχει το εορταστικό τραπέζι. Οι περισσότεροι θεωρούν πως η υγιεινή διατροφή πάει περίπατο καθώς οι ποικιλοτρόπως μαγειρεμένες γαλοπούλες, οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και κάθε είδους παραδοσιακά γλυκίσματα είναι αναπόφευκτα.

Η περίοδος των εορτών είναι συνδυασμένη με τις γευστικές απολαύσεις, την χαρά και κυρίως τα γλυκά. Είθισται λοιπόν κάθε είδους δίαιτα να παραμερίζεται. Πολλοί ωστόσο είναι αυτοί που βασανίζονται από ερωτήσεις όπως «κατά πόσον κινδυνεύει η σιλουέτα μου από την κατανάλωση όλων αυτών των εδεσμάτων;» ή «μπορώ να φάω χωρίς τύψεις τα γλυκά που θα υπάρχουν στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι;».

Η απάντηση είναι ότι ναι, μπορούμε να απολαύσουμε την διατροφική ιδιαιτερότητα αυτής της περιόδου.

Δίχως όμως να την χρησιμοποιήσουμε ως άλλοθι για εκφράσουμε την υπερφαγική μας τάση, αλλά τηρώντας κάποιους «χρυσούς κανόνες» υγιεινής διατροφής.

Οι χρυσή κανόνες της εορταστικής διατροφής είναι δέκα!

  1. Να προτιμάτε άσπρο κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα) αντί για κόκκινο και λιπαρό κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι).
  2. Να συνοδεύετε πάντοτε τα γεύματα με πολλές σαλάτες φρέσκων και ψητών λαχανικών.
  3. Να αφαιρείτε όταν τρώτε το πολύ ορατό λίπος και την πέτσα από το κρέας.
  4. Να μην επιβαρύνετε πολύ τη γέμιση με επιπλέον θερμίδες και λιπαρά (εντόσθια, κάστανα), αλλά προτιμήστε λαχανικά, σταφίδες, πορτοκάλι και κουκουνάρι.
  5. Να αποφεύγετε τα πολλά «τσιμπολογήματα» (με το χέρι) από τα κρεατικά και τα γλυκά που υπάρχουν στο τραπέζι.
  6. Να χρησιμοποιείτε μαχαιροπίρουνα και να σερβίρετε στο πιάτο σας την ποσότητα του φαγητού που πρόκειται να καταναλώσετε, με μέτρο.
  7. Να αποφεύγετε τα γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά (π.χ. κουραμπιέδες, πάστες, γλυκά με κρέμες, πολλές σοκολάτες κλπ).
  8. Να προτιμάτε γλυκά όπως τα μελομακάρονα και τις δίπλες, τα οποία είναι καλύτερα να καταναλώνονται στην αρχή της ημέρας.
  9. Να προτιμάτε τη χρήση ελαιολάδου και όχι βούτυρου κατά το μαγείρεμα.
  10. Να προτιμάτε την λογική και ήπια κατανάλωση κόκκινου κρασιού και μπίρας. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες αλλά φτωχά σε θερμίδες. Μην επιλέγετε  άλλα αλκοολούχα ποτά και προσπαθήστε να πίνετε άφθονο νερό (τουλάχιστον 10 ποτήρια την ημέρα).

Εάν τηρήσετε αυτούς τους χρυσούς κανόνες, απολαύστε το γεύμα σας και να είστε σίγουροι πως η σιλουέτα σας δεν θα έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις!

 
 
 

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.