Fitness

7 σημάδια που δείχνουν πως δεν κινείσαι αρκετά

Συντάκτης  | 

Μήπως δεν κινείσαι αρκετά και η ζωή σου στην καθημερινότητα είναι πολύ καθιστική; Δες εδώ τα 7 σημάδια που σου το δείχνουν.

Μάλλον νιώθεις πως έχεις βολευτεί στον καναπέ πιο πολύ απ’ ότι θα έπρεπε. Βέβαια και η περίοδος που διανύουμε δεν ευνοεί την διαθεσή μας για άθληση. Γνώριζες πως ένας στους τέσσερις ενήλικες δεν φτάνει το μέσο συνιστώμενο επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας;  Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα σώματα μας δεν είναι δημιουργημένα για να μένουν αδρανή για μεγάλες περιόδους. «Με βάση την ιστορία, αν κάθεσαι ή είσαι ξαπλωμένος για ώρες χωρίς να κοιμάσαι, το σώμα αρχίζει να λιμοκτονεί.» ανέφεραν ειδικοί του Πανεπιστημίου της Columbia. Στις μέρες μας οι καθιστικές τάσεις που έχουμε υιοθετήσει στη ζωή μας επιταχύνουν την καταστροφή της υγείας μας. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει πως σε έναν μέσο υγιή και νεαρό άνθρωπο, χρειάζονται  μόνο δύο εβδομάδες αδράνειας για να προκαλέσει προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων μυικών προβλημάτων και αλλαγών του μεταβολισμού.

Σημάδια πως δεν κινείσαι αρκετά

1
Υπολείπεσαι των παγκόσμιων συστάσεων υγείας.

Ένας τρόπος είναι να λάβετε υπόψη τις νέες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, οι οποίες συμβουλεύουν είτε 150 με 300 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια άσκηση την εβδομάδα είτε 75 με 150 λεπτά υψηλής έντασης αερόβια άσκηση την εβδομάδα συν δύο μέρες ενδυνάμωσης. Αν δεν καταρρίπτεις κανένα από τα παραπάνω, λογικά δεν κινείσαι αρκετά.

2

Ξοδεύετε περισσότερες από τις μισές ώρες αφύπνισης χωρίς να κινείστε.

Μία χρήσιμη στρατηγική: μέτρα τις ώρες του ύπνου σου και έπειτα αφαίρεσε τις από τις 24 ώρες. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στις ώρες που πρέπει μέσα στην μέρα να κινηθείς. Αν το πενήντα τοις εκατό αυτής της ώρας το περνάς χωρίς να είσαι ενεργός θα πρέπει να βρεις τρόπους να το αλλάξεις.

3

Νιώθεις κουρασμένος όλη την ώρα.

Η αλήθεια είναι πως η κούραση προκύπτει από πολλούς παράγοντες (άγχος, κακή διατροφή κλπ) ,αλλά η καθιστική ζωή παίζει επίσης ρόλο στην ακραία κόπωση. Όσο περισσότερο κάθεσαι, τόσο περισσότερο θα νιώθεις αδυναμία. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα «αποσυνδέεται», κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί μέσα σε λίγες μόνο μέρες. Τα καλά νέα είναι πως Η έρευνα δείχνει ότι η κίνηση μπορεί να επαναφέρει την φυσική σου κατάσταση.

4

Παρατηρείς αλλαγές στο βάρος και τον μεταβολισμό σου.

Για να διατηρήσετε το βάρος σου να και μην κυμαίνεται με έναν ανθυγιεινό τρόπο, πρέπει να καις  τον ίδιο αριθμό θερμίδων που παίρνετε. Όμως όταν ο τρόπος ζωής σου είναι καθιστικός τότε η πρόσληψη θερμίδων παραμένει η ίδια όσο η ενεργειακή σου δαπάνη πέφτει και οι υπερβολικές θερμίδες αποθηκεύονται ως λίπος.  Στο ίδιο πνεύμα, η καθιστική ζωή επηρεάζει επίσης το μεταβολισμό και τη διαδικασία του σώματος για τη μετατροπή των τροφίμων σε ενέργεια.

5

Σου λείπει η ποιότητα του ύπνο.

Ο ύπνος είναι πολύτιμος. Χωρίς τις επαρκής και απαραίτητες ώρες ύπνου –το γνωστό επτά έως εννέα ώρες- μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα του μεταβολισμού, στον αυξημένο κίνδυνο θανάτου σε μικρότερη ηλικία κλπ. Και όσο περισσότερο είσαι αδρανής, τόσο περισσότερο θα υποφέρεις στο θέμα του ύπνου. Και έρευνες έχουν δείξει πως όσο πιο αδρανής γίνεσαι, μέσα στην μέρα θα νυστάζεις περισσότερο.

6

Η ψυχική σου υγεία έχει πάρει την κάτω βόλτα.

Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι οι άνθρωποι που είναι πιο καθιστικοί έχουν μείωση της ψυχολογικής ευημερίας και της ποιότητας ζωής τους, και είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν σημάδια κατάθλιψης. Επιπλέον η άσκηση βοηθάει την απελευθέρωση της σεροτονίνης, η οποία είναι πολύ σημαντική για την ψυχολογία μας. Η συνειδητοποίηση των ανενεργών σου τάσεων και η επιλογή να είσαι ενεργός μπορούν να σε βοηθήσουν να βάλεις το μυαλό και τη διάθεσή σου σε καλύτερη θέση. Η ψυχολογία του αθλητισμού και της άσκησης δείχνει πως μαθητές οι οποίοι αντιμετώπιζαν ψυχολογικά προβλήματα και αποφάσισαν να αθληθούν μείωσαν το άγχος και ένιωσαν ευφορία.

7

Η μνήμη σου παραπαίει.

Συνήθως όταν πιστεύουμε ότι είμαστε καθιστικοί, πιστεύουμε πως αποκτούμε μόνο φυσικές παρενέργειες όπως μυϊκή αδυναμία, καρδιακά προβλήματα κλπ.  Όμως το μυαλό μας θέλει και αυτό εξάσκηση και προπόνηση όσο και το σώμα μας. Σύμφωνα με έρευνες, οι ώρες που κάθεσαι μικραίνουν το πάχος στον μεσαίο κροταφικό λοβό, μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη μνήμη, κάτι το οποίο μπορεί να εξηγήσει γιατί είσαι αφηρημένος όσο είσαι αδρανής. Όμως η αερόβια άσκηση, το περπάτημα, ακόμη και ο διάδρομος, ενισχύει και βοηθάει την συγκεκριμένη περιοχή.

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, ποικιλία απόψεων, αγάπη για το design, λάτρεις του lifestyle και πολύ όρεξη για δουλειά. • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!