Μαρία Πευκιανάκη Χειρουργός Οφθαλμίατρος
 
Τρικαλινή Παράδοση
 

Διατροφή

Το μυστικό για να περιορίσετε την όρεξή σας για φαγητό στην καραντίνα

Συντάκτης  | 

Κι όμως, υπάρχει τρόπος η καραντίνα να μην εκτροχιάσει τη διατροφή σας. Όλοι οι άνθρωποι ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις λιγούρες και για όλους μας είναι δύσκολο πολλές φορές να συγκρατηθούμε. Ωστόσο, η καραντίνα αποτελεί μια περίοδο που έχει εκτροχιάσει τη διατροφή πολλών ανθρώπων, ωθώντας τους στην υπερφαγία και το ανθυγιεινό τσιμπολόγημα.

Πώς μπορείτε να βάλετε «φρένο» στις λιγούρες σας στην καραντίνα;

Η λύση στο -κοινό- πρόβλημα που αντιμετωπίζετε, είναι πιο απλή από όσο φαντάζεστε.

Η καλύτερη στρατηγική, λοιπόν, για να νικήσετε τις λιγούρες σας και κατ’ επέκταση να αποφύγετε την ανεξέλεγκτη κατανάλωση φαγητού, είναι να δημιουργήσετε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής το οποίο περιλαμβάνει πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και ενδιάμεσα υγιεινά σνακ.

Ναι, παρά το γεγονός ότι έχει αλλάξει η καθημερινότητά σας και είστε συνέχεια στο σπίτι, χρειάζεστε οργάνωση στα γεύματά σας. 

Χάρη στον προγραμματισμό των γευμάτων σας, όταν προκύψουν οι «επικίνδυνες» λιγούρες για κάτι αλμυρό ή γλυκό, θα έχετε πρόχειρη μια υγιεινή και ολιγοθερμιδική επιλογή. Έτσι, είναι λιγότερο πιθανό να βγείτε από το διατροφικό σας πλάνο, αφού θα έχετε έτοιμη μια εναλλακτική λύση που θα σας χορτάσει, π.χ. ένα φρούτο.

Για να διευκολύνετε τη ζωή σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα από τα πιάτα που θα θέλατε να φάτε μέσα στην εβδομάδα και να οργανώσετε μια λίστα με τα υλικά που θα χρειαστείτε. Έτσι, όποτε έχετε κανονίσει να πάτε στο σουπερμάρκετ θα ξέρετε ήδη τι ακριβώς προμήθειες χρειάζεστε.

Τι πρέπει να περιλαμβάνουν τα γεύματά σας

Προτού αρχίσετε να οργανώνετε τα γεύματά σας, καλό είναι να γνωρίζετε ότι επιλέγοντας έξυπνα τις τροφές που καταναλώνετε, θα είστε σε θέση να μειώσετε την πείνα σας και να περιορίσετε τις λιγούρες σας.

-Η πρωτεΐνη μειώνει την πείνα χάρη στην ιδιότητά της να απορροφάται σταδιακά από το στομάχι. Αυξάνοντας έτσι το αίσθημα του κορεσμού. Αντιθέτως, οι υδατάνθρακες απορροφώνται πιο γρήγορα από το στομάχι και το έντερο, με αποτέλεσμα να σας παρέχουν ενέργεια. Αλλά να σας κάνουν επίσης να πεινάτε μετά από λίγο. Μάλιστα, όταν η κατανάλωση πρωτεϊνών συνδυάζεται με τη γυμναστική (στο σπίτι για αυτήν την περίοδο), αυξάνεται η μυϊκή μάζα και κατ’ επέκταση οι ημερήσιες καύσεις του οργανισμού σας.

-Οι φυτικές ίνες προκαλούν μεγαλύτερο και παρατεταμένο κορεσμό. Έχουν την ιδιότητα μόλις εντοπίσουν νερό στον οργανισμό να το απορροφούν και να φουσκώνουν, αυξάνοντας πολύ τον όγκο τους, Με αποτέλεσμα να μας προκαλούν γρήγορα αίσθημα κορεσμού και να μας κρατούν πολλή ώρα χορτάτες. Έτσι μένουν για αρκετό χρόνο στο έντερό μας. Παράλληλα, ρυθμίζουν καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα να έχετε λιγότερες λιγούρες.

Extra tip: Πολλές φορές νομίζετε ότι πεινάτε. Στην πραγματικότητα έχει αφυδατωθεί ο οργανισμός σας. Φροντίστε να είστε συνεχώς ενυδατωμένη, γεμίζοντας συχνά το ποτήρι σας με νερό. Άλλωστε, το νερό έχει την ιδιότητα να κόβει την όρεξη και να ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.

imommy