Fitness

Οι σωματότυποι και το σωματικό λίπος

Συντάκτης  | 

Οι βασικοί μας σωματότυποι είναι τρεις και το σωματικό μας λίπος τοποθετείται στο σώμα μας με βάση σε ποιόν από αυτούς ανήκουμε.

Οι σωματότυποι των ανθρώπων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο “που” θα αποθηκεύσουν το σωματικό τους λίπος. Ο ψυχολόγος William H. Sheldon, τη δεκαετία του 1940 ανέπτυξε 3 βασικούς τύπους σώματος.

Ας ρίξουμε μια ματιά για να κατανοήσουμε τις διαφορές μεταξύ αυτών των τριών και τα μέρη όπου συνήθως αποθηκεύεται το λίπος.

σωματότυποι και σωματικό λίπος

Εκτόμορφος

Οι άνθρωποι με εκτόμορφο σωματότυπο είναι λεπτοί. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι ψηλοί, αλλά έχουν στενούς ώμους και γοφούς. Δυσκολεύονται να πάρουν βάρος καθώς έχουν γρήγορο μεταβολισμό. Πολλά μοντέλα και αθλητές έχουν αυτόν τον σωματότυπο.

Ενδόμορφος

Από την άλλη, οι άνθρωποι με ενδόμορφο σωματότυπο δεν χάνουν εύκολα βάρος και παίρνουν πολύ εύκολα βάρος. Έχουν πιο αργό μεταβολισμό. Οι ώμοι τους είναι στενοί και οι γοφοί φαρδιοί. Αποθηκεύουν επίσης λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Γεγονός που μπορεί να δυσκολέψει αυτά τα άτομα να χάσουν βάρος εάν δεν προσέχουν τι τρώνε.

Μεσόμορφος

Μεσομορφικός σωματότυπος είναι ο τύπος που οι ώμοι και οι γοφοί ταιριάζουν ομοιόμορφα μεταξύ τους και δεν έχουν πρόβλημα να κερδίσουν ή να χάσουν βάρος.

Το σώμα τους είναι ανάλογο, επομένως το λίπος αποθηκεύεται ομοιόμορφα σε όλο τους το σώμα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτός ακριβώς είναι ο τύπος που κάποιοι μπορεί να ζηλέψουν. Σκεφτείτε απλά γυναίκες όπως την Beyonce ή την JLo.

Αυτή η φιγούρα “κλεψύδρας” έχει τις δυνατότητες να επιτύχει τους αθλητικούς στόχους μιας φυσικής κατάστασης πολύ πιο εύκολα από τους άλλους δύο σωματότυπους.

Οι άνθρωποι μπορούν να έχουν όμως και περισσότερους από έναν (ή τουλάχιστον 2) τύπους των σωματότυπων: εκτόμορφο, ενδόμορφο και μεσόμορφο.

Σχετικά με τον σωματότυπο ή το σωματικό σας λίπος, εάν δεν είστε σίγουροι για τον τύπο του σώματος που έχετε μπορείτε να μιλήσετε με έναν διατροφολόγο, προπονητή ή τον γιατρό σας. Αυτοί μπορούν να  ελέγξουν τις μετρήσεις σας και να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε πού αποθηκεύεται το μεγαλύτερο μέρος του σωματικού σας λίπους. Μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν και στο πώς να μειώσετε το λίπος σε αυτές τις συγκεκριμένες περιοχές.