Εκπαίδευση • Επιχειρήσεις • Οικονομία • Κοινωνία
Smart shops και διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα
Τι είναι τα smart shops και η διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα σε ένα κατάστημα και πως λειτουργούν;
Σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΒ τα e-shops, τα smart shops και η διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα αποτελούν το μέλλον για το λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα.
Στα smart shops υπάρχουν αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο δάπεδο και σε διάφορα σημεία του καταστήματος. Στόχος είναι να καταγράφονται η επισκεψιμότητα και η προτίμηση των πελατών που εισέρχονται στο κατάστημα.
Αυτό είναι ένα εξελιγμένο και μοντέρνο είδος καταστημάτων. Έτσι έχουν την δυνατότητα οι υπεύθυνοι του καταστήματος και το προσωπικό, να ενημερώνονται αναλυτικά για διάφορα σημαντικά στοιχεία. Επίσης οι ιδιοκτήτες γνωρίζουν πάντα ακριβός πως κινείτε το κατάστημα και τα προϊόντα του.
Μεταξύ άλλων μπορούν να ενημερωθούν για διάφορα «προβληματικά» σημεία, καθώς και για τα σημεία του καταστήματος όπου υπάρχει χαμηλότερη κίνηση. Έτσι μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο προώθησης των προϊόντων τους. Αλλά και να δημιουργήσουν έναν αποδοτικότερο τρόπο πώλησης.
Επιπλέον
Υπάρχουν επίσης συνδεδεμένα με το σύστημα ταμπελάκια και ετικέτες,τα οποία μπορούν να προσφέρουν αποδοτικότερη ενημέρωση και καλύτερη τιμολόγηση. «Βοηθοί ρομπότ» παρέχουν προσωποποιημένες πληροφορίες για προϊόντα που προτιμούνται περισσότερο από τους πελάτες. Ενώ ταυτόχρονα μπορούν να παρουσιάζονται νέες προσφορές, καθώς και η δυνατότητα της παραγγελιοληψίας.
Μέσα από έξυπνους καθρέφτες εξοικονομείτε χρόνος ακόμη και στα δοκιμαστήρια. Ενώ παράλληλα προσφέρονται εξατομικευμένες προτάσεις, βάση προτιμήσεων. Κάμερες καταγράφουν ανώνυμα τη διάθεση των καταναλωτών και τις διαδρομές τους στο κατάστημα. Ενώ ειδικοί αισθητήρες είναι τοποθετημένοι και στις κρεμάστρες και τα ράφια.
Σκοπός όλων αυτών είναι η ανίχνευση των καταναλωτικών συμπεριφορών, αλλά και η παρακολούθηση των αποθεμάτων (στοκ) του καταστήματος.
Υπάρχουν επίσης σημεία beacons, τα οποία βοηθούν στην ολοκλήρωση αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου. Ενώ εφαρμογή του καταστήματος στα smartphones δίνει επιπλέον νέες δυνατότητες, υποστηρίζοντας wishlists και προγράμματα επιβράβευσης του πελάτη.
Υπάρχουν όμως πελάτες που δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν smartphones… Τι γίνετε με αυτούς;
Για αυτούς τους πελάτες υπάρχουν «έξυπνα καλάθια και καρότσια», που παρέχουν πληροφόρηση για τη διάρκεια παραμονής και αγορών τους στο κατάστημα. Έτσι διευκολύνετε το check-out από αυτό!
Καλώς ήρθατε στον 21ο αιώνα!
(με στοιχεία από το ΑΠΕΜΠΕ)