Μαρία Πευκιανάκη Χειρουργός Οφθαλμίατρος
 
Τρικαλινή Παράδοση
 

Ιατρική

Πάγκρεας: Πώς μπορείτε να το προστατεύσετε

Συντάκτης  | 

πάγκρεας

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι για εμάς να διατηρούμε το πάγκρεας υγιές.

Το πάγκρεας αποτελεί κομμάτι του πεπτικού μας συστήματος. Εκεί ο οργανισμός προσπαθεί να μετατρέψει τα τρόφιμα σε ενέργεια. Είναι ένα ισχυρό όργανο που παίζει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του διαβήτη και στην καλύτερη πέψη. Λειτουργεί επίσης για την παραγωγή ινσουλίνης στο σώμα.

Αν το πάγκρεας είναι αδύναμο, το αποτέλεσμα θα είναι η κακή πέψη και τα ακανόνιστα επίπεδα του σακχάρου. Αυτό συμβαίνει επειδή το πάγκρεας θεωρείται βασικό όργανο στην παραγωγή πεπτικών ενζύμων στο σώμα μας, τα οποία απαιτούνται για να διασπάσουν το λίπος. Αν αυτό δεν συμβαίνει στο σύστημα, μπορεί να καταλήξουμε να αισθανόμαστε υποτονικοί και δυσκοίλιοι. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι για εμάς να διατηρούμε το πάγκρεας υγιές.

Ελέγξτε την πρόσληψη καφεΐνης

Είναι σημαντικό να διατηρήσετε το σώμα ενυδατωμένο. Η έλλειψη νερού στο σώμα μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα για το πεπτικό σύστημα. Αυτό μπορεί να βλάψει άμεσα το πάγκρεας. Το πρόβλημα μπορεί να αυξηθεί εάν αρχίσετε να καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα τσαγιού ή καφέ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η καφεΐνη οδηγεί σε αφυδάτωση, η οποία μπορεί περαιτέρω να οδηγήσει σε φλεγμονή στο πάγκρεας. Προσπαθείτε  να πίνετε 8 με 10 ποτήρια νερό την ημέρα. Προσπαθήστε ενώ εργάζεστε στο γραφείο να μην πίνετε τεράστιες ποσότητες καφέ, καθώς αυτό μπορεί να βλάψει αργά το πάγκρεας οδηγώντας σε άλλες ανησυχητικές καταστάσεις για την υγεία.

Μην καταναλώνετε φαστ φουντ

Το φαστ φουντ όχι μόνο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο στομάχι, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και τροφική δηλητηρίαση. Η τακτική κατανάλωση τέτοιων πρόχειρων και κακής ποιότητας γευμάτων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην παραγωγή πεπτικών ενζύμων στο πάγκρεας. Σε μια τέτοια κατάσταση, η απόσταση πρέπει να διατηρείται από την κατανάλωση υποπροϊόντων για το υγιές πάγκρεας.

Μην αφήνετε αέρια να σχηματίζονται στο στομάχι

Κάθε φορά που το στομάχι μας είναι βαρύ ή αρχίζει να σχηματίζει αέρια, υπάρχει κίνδυνος να συμβούν πολλά άλλα προβλήματα που σχετίζονται με το πεπτικό σύστημα. Επίσης, η αίσθηση των αερίων στο στομάχι μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσάρεστη, άβολη και δύσκολη στη διαχείριση, καθώς ποτέ δεν ξέρετε τι μπορεί να συμβεί το επόμενο δευτερόλεπτο· εάν φτερνιστείτε για παράδειγμα. Σίγουρα δεν θέλετε να βιώσετε μια τέτοια κατάσταση. Έτσι για να αποφύγετε το σχηματισμό αερίων, μην κάθεστε για πολλές ώρες, πίνετε νερό και κάνετε μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες για να λειτουργήσει σωστά το πεπτικό σύστημα. Το λέμε αυτό επειδή η παλινδρόμηση του στομάχου μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στο πάγκρεας. Ορισμένες τροφές όπως το λεμόνι, το τζίντζερ και το σέλινο μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των πιθανοτήτων για αέρια.

Φάτε λαχανικά

Το φαγητό έχει θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό μας. Σε μια τέτοια κατάσταση, για να διατηρήσουμε το πάγκρεας υγιές, θα πρέπει να τρώμε λαχανικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της υγείας του εντέρου. Για αυτό, μπορείτε να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο και τα ραπανάκια. Το σκόρδο έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες μπορεί να είναι πολύ ωφέλιμες για το πάγκρεας.

Πηγή: iatronet.gr