Τρικαλινή Παράδοση
 

Διατροφή

Σαλάτα πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το κυρίως γεύμα;

Συντάκτης  | 

Η θρεπτική αξία της σαλάτας είναι γνωστή και ευρέως διαδεδομένη. Εσείς πότε την γεύεστε; Πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το γεύμα;

Η διατροφική αξία της σαλάτας και η κατανάλωση της από τον διαιτολόγο- διατροφολόγο Πάρη Παπαχρήστο.

Πέρα από την ποσότητα και τη συχνότητα της, σημαντικό ρόλο παίζει και η χρονική στιγμή που καταναλώνουμε τη σαλάτα.

Πώς μπορείτε να φτάσετε τις παραπάνω συστάσεις;

Mπορείτε να καταναλώσετε τα λαχανικά σας ωμά, βραστά ή και ψητά. Έτσι, η σαλάτα
αποτελεί ένα συμπληρωματικό μέρος του κυρίως γεύματος σας. Μπορεί όμως να
καταναλωθεί και από μόνη της σαν κυρίως γεύμα, κάτι που εξαρτάται από τα υλικά που θα
επιλέξετε να προσθέσετε.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της Σαλάτας;

Η κατανάλωση σαλάτας προσφέρει πολλά οφέλη, γι’ αυτό είναι καλό να αποτελεί μία
καθημερινή συνήθεια.

Ενυδάτωση

Τα λαχανικά, από τα οποία αποτελούνται κυρίως οι περισσότερες σαλάτες, είναι
τρόφιμα πλούσια σε νερό. Έτσι, η καθημερινή κατανάλωσή τους συμβάλλει στην
επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σας.

Κορεσμός

Η σαλάτα με τα λαχανικά ή και τα φρούτα που περιέχει, αυξάνει τη συνολική
πρόσληψη φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες δεσμεύουν νερό κατά τη διάρκεια
παραμονής τους στο παχύ έντερο. Ως αποτέλεσμα διογκώνονται και ενισχύουν το
αίσθημα του κορεσμού.

Υγεία

Τα συστατικά που αποτελούν μία σαλάτα είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία όπως
βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία καθώς και αντιοξειδωτικά. Όλα τα παραπάνω είναι
απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού σας, βοηθούν στην πρόληψη
της γήρανσης και προστατεύουν από διάφορες ασθένειες… και όλα αυτά με λίγες
μόνο θερμίδες.

Tip: Σημαντικό ρόλο παίζει και η σύνθεση της σαλάτας, καθώς από ένα πιάτο με λίγες
θερμίδες μπορεί να μετατραπεί σε μία θερμιδική βόμβα. Αυτό εξαρτάται από ποια υλικά
και σε τι ποσότητα θα προσθέσετε επιπλέον όπως τα dressings με βάση τη μαγιονέζα, τα
τυριά και τα κρεατοπαρασκευάσματα.

Πότε να καταναλώσετε τη σαλάτα;

Πάμε να δούμε τρία σενάρια και ποιο από αυτά θα βγει νικητής;

1. Πριν το φαγητό

Kαταναλώνοντας μία σαλάτα πριν το κυρίως γεύμα σας επιτυγχάνετε τη διάταση του
στομάχου. Είναι καλό αυτό; Ναι, καθώς έτσι προσφέρετε στο σώμα σας περισσότερο χρόνο
για να σας δώσει το μήνυμα ότι χορτάσατε. Και αυτό είναι πολύ χρήσιμο καθώς
εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο της ποσότητας που θα καταναλώσετε τελικά στο κυρίως
γεύμα σας.
Τip: Επίσης καλό θα είναι να πίνετε 1-2 ποτήρια νερό πριν ξεκινήσετε με τη σαλάτα σας,
έτσι ώστε οι φυτικές ίνες της να προκαλέσουν ακόμη μεγαλύτερη διάταση του στομάχου
σας, κάτι το οποίο θα ενισχύσει το αίσθημα της πληρότητας.

2. Κατά τη Διάρκεια

Για να έχετε τα παραπάνω οφέλη θα σας πρότεινα να την καταναλώσετε προτού
τελειώσετε τα ¾ του κυρίως γεύματός σας. Με τον τρόπο αυτό, πάλι θα προλάβει να έρθει
το αίσθημα κορεσμού πριν ολοκληρώσετε το κυρίως γεύμα.
Tip: Αυτό επίσης μπορεί να συμβεί και αν καταναλώνετε τα γεύματά μας σε μεγαλύτερο
χρονικό διάστημα από αυτό των δεκαπέντε λεπτών.

3. Μετά το κυρίως γεύμα

Εάν αφήσετε τη σαλάτα για το τέλος, είναι πιθανό να μην την καταναλώσετε όλη καθώς θα
έχετε χορτάσει με το κυρίως πιάτο. Κατά συνέπεια, θα χάσετε απαραίτητα θρεπτικά
συστατικά τα οποία θα παίρνατε μέσω της σαλάτας, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να
καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αυτή που χρειάζεστε.

Συμπερασματικά

Η σαλάτα έχει σίγουρα περίοπτη θέση σε μία ισορροπημένη διατροφή. Για να
εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο βαθμό τα θρεπτικά της οφέλη, σημασία δεν έχει μόνο η
ποσότητα και η συχνότητα κατανάλωσής της. Επιλέξτε τη χρονική στιγμή που θα φάτε τη
σαλάτα σας με προσοχή. Ακολουθώντας το πρώτο σενάριο εξασφαλίζεται για τον
οργανισμό σας όλα τα θρεπτικά συστατικά, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται τις πιθανότητες να
καταναλώσετε περισσότερη ποσότητα από το κυρίως γεύμα σας και τα δυσάρεστα
επακόλουθα αυτής.

Πηγή πληροφοριών: fmh.gr 

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, ποικιλία απόψεων, αγάπη για το καλό design, λάτρεις του lifestyle και πολύ όρεξη για δουλειά.