Τέχνη & Πολιτισμός
Η «Πόλη των Τεχνών» του Ντιέγκο Ριβέρα έγινε πραγματικότητα
Η «Πόλη των Τεχνών» του Ντιέγκο Ριβέρα έγινε πραγματικότητα και είναι το όραμα του να στεγάσει στον ίδιο χώρο έργα από καλλιτέχνες και τεχνίτες.
Η περιεκτική «Πόλη των Τεχνών», ήταν ένα «όραμα» που θα φιλοξενούσε όλες τις δημιουργικές τέχνες. Ο φημισμένος Μεξικανός τοιχογράφος Ντιέγκο Ριβέρα, σε μανιφέστο που είχε γράψει μεταξύ 1947 και 1950 είχε διατυπώσει το όραμά του. Τώρα, δεκαετίες πλέον μετά τη σύλληψη αυτής της ιδέας, η «Πόλη των Τεχνών» είναι πλέον πραγματικότητα!
Ο Ριβέρα ήταν ο μεγάλος έρωτας της Φρίντα Κάλο και όπως είχε γράψει ήθελε να παρουσιάσει στον ίδιο χώρο:
«Τον καλλιτέχνη της σχολής και της ακαδημίας με τον κεραμουργό. Μαζί με τον υφαντή, τον τεχνουργό που πλέκει καλάθια και τον λιθοδόμο. Όλους όσους έχουν σχέση με μια γνήσια και ευγενής έκφραση του λαού του Μεξικού».
Αυτό το εγχείρημα δεν κατάφερε να υλοποιηθεί πριν από τον θάνατό του, το 1957.
Δεκαετίες αργότερα, η «Πόλη των Τεχνών» εγκαινιάστηκε στην Πόλη του Μεξικού. Είναι ένα συγκρότημα 13 κτηρίων και χώρος για περφόρμανς, με εμβαδόν άνω των 19,5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Στόχος είναι εκεί να συγκεντρώνονται όλες οι δημιουργικές εκφράσεις σε ένα μέρος.
Εκτείνεται στο σημείο όπου ήδη υπάρχει το Μουσείο Anahuacalli στο Coyoacán. Το μουσείο χτίστηκε για να στεγάσει την τεράστια συλλογή μεσοαμερικανικής τέχνης του Ριβέρα.
Το Μουσείο Anahuacalli χτίστηκε το 1963 από τους αρχιτέκτονες Juan O’Gorman και Heriberto Pagelson, μαζί με την κόρη του Ριβέρα, τη Ruth Rivera Marín. Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα του Ντιέγκο Ριβέρα, θα συμπληρωνόταν με ένα θέατρο που θα φιλοξενούσε σύγχρονες και παραδοσιακές παραστάσεις, έναν πειραματικό κινηματογράφο, ένα μουσείο αρχιτεκτονικής και εργαστήρια με ελεύθερη πρόσβαση. Ο ίδιος ήθελε να εμπλέκεται το Anahuacalli με τα τοπικά σχολεία για να είναι αυθεντικό τμήμα της κοινότητας, συνδέοντας τους Μεξικανούς με τη μακρά πολιτισμική ιστορία της χώρας.
Η ολοκληρωμένη «Πόλη των Τεχνών» περιλαμβάνει αίθουσα τέχνης, βιβλιοθήκη, εργαστήρια και γραφεία καθώς και χώρο για τη συλλογή των 59.000 αντικειμένων του Ντιέγκο Ριβέρα στην οποία θα επιτρέπεται ελεγχόμενη πρόσβαση του κοινού.
Σχεδιάστηκε από τους αρχιτέκτονες Mauricio και Manuel Rocha (πατέρας και γιος) και κόστισε 960.000 δολάρια. Απαιτήθηκαν έξι χρόνια για την ολοκλήρωσή της.
«Ο διάλογος με τον Ριβέρα και τον Juan O’Gorman, ο οποίος συνεργάστηκε μαζί του, είναι μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις στην καριέρα μου» εξομολογήθηκε, μιλώντας στην ισπανική εφημερίδα El País, ο Mauricio Rocha.
«Η ιδέα είναι ότι στις πόλεις της προκολομβιανής περιόδου, τα κτήρια συνδέονται και επιτρέπουν μια σχέση μεταξύ των μερών. Αυτό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε είναι να επανακωδικοποιήσουμε σε μια σύγχρονη γλώσσα την ιδέα του Ριβέρα και του O’Gorman».
Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά χαμηλών κτηρίων από ηφαιστειακή πέτρα, υλικό παρόμοιο με το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για το σαν ναό Μουσείο Anahuacalli.
«Με τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε τα κτήρια μοιάζουν σαν να πλέουν σε μια θάλασσα από λάβα» είπε ο Rocha.
ΑΠΕ ΜΠΕ