Μαρία Πευκιανάκη Χειρουργός Οφθαλμίατρος
 
Τρικαλινή Παράδοση
 

Κινηματογράφος

H Ελλάδα στην online Αγορά του Φεστιβάλ Καννών

Συντάκτης  | 

Φεστιβάλ Καννών

Το μεγάλο πείραμα της Αγοράς του Φεστιβάλ Καννών που, λόγω υγειονομικής κρίσης, γίνεται φέτος για πρώτη φορά online μοιάζει ήδη πετυχημένο.

Ήδ,η με την έναρξή των εργασιών της, οι ειδήσεις για τις αγοραπωλησίες, αλλά και τις ταινίες που λανσάρονται στα διάφορα προγράμματά της φτάνουν σαν βροχή στον κινηματογραφικό κόσμο.

Η Ελλάδα συμμετέχει στην Αγορά του Φεστιβάλ Καννών με πολλά νέα πρότζεκτ

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα των ταινιών μικρού μήκους συμμετέχει φέτος από την Ελλάδα η ταινία «Motorway 65» της Εύης Καλογηροπούλου, εικαστικού που ζει στο Λονδίνο, μία παραγωγή, χρηματοδοτούμενη από τον οργανισμό Ελευσίνα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021 και το Ιδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ. Το φιλμ θα διαγωνιστεί το φθινόπωρο για το Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους – ένα ακριβώς χρόνο μετά το Χρυσό Φοίνικα που κέρδισε ο Βασίλης Κεκάτος με το «H Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς».

Στο Atelier, το τμήμα του Φεστιβάλ με επιλεγμένα σχέδια ταινιών απ’ όλον τον κόσμο συμμετέχει το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου, δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της σκηνοθέτη μετά το «Park». Στο Atelier oι σκηνοθέτες, μαζί με τους παραγωγούς τους, έρχονται σε επαφή με πιθανούς συνεργάτες, αποκτούν πρόσβαση σε διεθνείς συμπαραγωγές κι έτσι, με την υποστήριξη της Cinefondation, επισπεύδεται η διαδικασία του funding και της προετοιμασίας της ταινίας. Το «Animal» είναι μια παραγωγή της Homemade films, με παραγωγούς τις Μαρία Δρανδάκη και Μαρία Κοντογιάννη.

 Πέντε νέες ταινίες στο Thessaloniki Goes to Cannes

Αυτές είναι το «Green Sea» της Αγγελικής Αντωνίου, το «Dog» της Γιάννας Αμερικάνου και τρία ντοκιμαντέρ: το «Esperanto» του Στρατή Χατζηελενούδα, το «If It’s Not OK It’s Not The End» του Σαλβαδόρ Μουνιόθ Σάιθ και το «Made in Vain» του Μιχάλη Κλιούμη.

Market Screenings: Στις προβολές για διευθυντές και προγραμματιστές διεθνών φεστιβάλ, υπεύθυνους διεθνών πωλήσεων και διανομείς συμμετέχουν το «All the Pretty Little Horses» του Μιχάλη Κωνσταντάτου (η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του μετά το «Luton») σε παραγωγή της horsefly productions, το «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη που έκανε την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Βερολίνου, το «Kala Azar» της Τζάνις Ραφαηλίδου που έκανε την πρεμιέρα του και διακρίθηκε στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, το «Window to the Sea» του Μιγκέλ Ανχελ Χιμένες, η ισπανοελληνική συμπαραγωγή που γυρίστηκε στη Νίσυρο, το ντοκιμαντέρ «Sundays» της Αλήθεια Αβράμη, η «Εξορία» του Βασίλη Μαζωμένου με πωλήσεις από την EuroObscura και ο «Frankenstein» του Κώστα Ζάπα από την εταιρία διεθνών πωλήσεων και διανομής House of Film με έδρα το Λος Αντζελες.

Ακόμη

Webinar του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου όπου θα γίνει εκτενής αναφορά στην αύξηση του cash rebate στο 40% για τις ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα αλλά συζήτηση με παραγωγούς για την επανέναρξη των γυρισμάτων στην χώρα.

Στο τμήμα Next Wave με νεαρούς επαγγελματίες από όλον τον κόσμο συμμετέχει η Ιωάννα Κρυωνά με το CINEsymposium.

Ο Χρήστος Νίκου υπέγραψε με την CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία στο Χόλιγουντ, το οποίο θα τον εκπροσωπεί και αναλαμβάνει επίσης την εκπροσώπηση της πρώτης μεγάλου μήκους του, «Μήλα».

Ελληνικές ταινίες βρίσκονται στους καταλόγους των εταιριών διεθνών πωλήσεων, οι οποίες αναζητούν διανομή σε όλον τον κόσμο. Παράδειγμα η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη στον κατάλογο της Match Factοry και το «All the Pretty Little Horses» του Μιχάλη Κωνσταντάτου στον κατάλογο της Pluto Films, αλλά και στο στάδιο του post-production το «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις» της Ζακλίν Λέντζου που χειρίζεται η Luxbox.