Auto & Moto

Honda ZR-V e:HEV τι μας έδειξε η δοκιμή/Test drive

Συντάκτης  | 

Τα χαρακτηριστικά του Honda ZR-V e:HEV και τι μας έδειξε το test drive. Πως είναι η οδηγική του συμπεριφορά και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

 

Το Honda ZR-V e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο μέσα από το οποίο καταλαβαίνει κάποιος γιατί τόσος κόσμος επιλέγει να κινείται με ένα ιαπωνικό υβριδικό SUV!

Από την Ισμήνη Φαμπιάτου

Η συμβίωση με το Honda ZR-V e:HEV ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη καθώς μου χάρισε πολύτιμές στιγμές ηρεμίας στις καθημερινές μετακινήσεις μου ενώ η εργονομία, η ουσιαστική τεχνολογία και η διάχυτη αίσθηση ποιότητας -σε κάθε γωνιά αυτού του Honda, με κέρδισαν με το καλήμέρα.

Ένα SUV που άγγιξε κάθε γωνία της λογικής μου (..αν υπάρχει αυτή) και με βοήθησε επιτέλους να καταλάβω γιατί τόσος κόσμος γύρω μου επιλέγει να κινείται με ένα ιαπωνικό υβριδικό SUV.

Μέσα στο DNA του στο Honda ZR-V e:HEV θα βρείτε όλη την ιστορία και τις γνώσεις μιας από τις κορυφαίες Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η οποία, ξαφνικά, κατάφερε να παρουσιάσει ίσως το πιο ενδιαφέρον μεγάλο/μεσαίο SUV αυτής της ασφυκτικά πλήρους σε ανταγωνισμό κατηγορίας.

Το ZR-V δεν στέκεται απλά με αξιώσεις απέναντι στα Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Kia Sportage Ford Kuga, Renault Austral, Toyota RAV4 κτλ που έχουν και αυτά συστήματα HEV, αλλά καταφέρνει χρησιμοποιώντας ένα ιδανικό μείγμα τεχνολογίας και ποιότητας να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον κατά πολύ ακριβότερο «premium» ανταγωνισμό από την Γερμανία και την Σουηδία και να μπερδέψει την τράπουλα στην κατηγορία προσφέροντας την αναμενόμενη οικονομία αλλά και μια απρόσμενη σβελτάδα στις ορεινές διαδρομές.

Το ZR-V γεφυρώνει με τον καλύτερο τρόπο το κενό που δημιουργείται στην γκάμα των μοντέλων της Honda μεταξύ των 4,3μ. του HR-V και των 4.7 μ. του νέου CR-V- που έπρεπε να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο για να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής-και στέκεται αυτόνομό σαν μια από τις καλύτερές προτάσεις της αγοράς για όποιον αναζητά κάτι που να είναι διαφορετικό από τα συνηθισμένα…

Για να το πετύχουν αυτό οι Ιάπωνες στηρίχθηκαν σε μια ενισχυμένη εκδοχή του πατώματος του απερχόμενου CRV που εξασφάλισε το επιθυμητό μεταξόνιο των 2.7,ενώ με την χρήση ενός ειδικά διαμορφωμένου firewall(με τον όρο αναφέρομαι στον «καθρέφτη» που χωρίζει την καμπίνα από τον χώρο του κινητήρα),κατάφεραν κάτω από το καπό του Honda ZR-V e:HEV να βρίσκονται τα προηγμένα μηχανικά μέρη του αγαπημένου μας Civic.

Το Honda ZR-V e:HEV μαζί με το Nissan Qashqai e-Power -που εφαρμόζει μια παρόμοια σε σύλληψη, αλλά διαφορετική σε εκτέλεση τεχνολογία, είναι σήμερα τα μόνα HEV της αγοράς που μεταφέρουν ανόθευτή την εμπειρία σε όσους αναζητούν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά δεν έχουν τον χώρο ή το χρόνο να φορτίζουν τις μεγάλες και βαριές μπαταρίες του από το δίκτυο της ηλεκτροδότησης.

Οι ηλεκτροκινητήρες δεν χρειάζονται κιβώτιο ταχυτήτων που έχει απώλειες ενέργειας, ενώ έχουν βαθμό απόδοσης που ξεπερνά το 85%-έναντι του πολύ χαμηλού 35-45% που παρουσιάζουν οι Κ.Ε.Κ.

Στο Honda ZR-V e:HEV χρησιμοποιείται ένας βενζινοκινητήρας που λειτουργεί στην βέλτιστη περιοχή απόδοσής του για να κινεί μια ηλεκτρογεννήτρια που φορτίζει μικρές και ελαφριές μπαταρίες… που στην συνέχεια δίνουν την ενέργεια τους σε ένα μεγάλο ηλεκτροκινητήρα που φροντίζει για την κίνηση.

Όσο περίπλοκη και αν ακούγεται η τεχνολογία της Honda τελικά πείθει με την οικονομία και την λειτουργικότητα της, ενώ επειδή ταιριάζει γάντι στο μεγάλο πλαίσιο κάνει το ZR-V να εντυπωσιάζει με τον ισορροπημένο και ειλικρινή του χαρακτήρα.

Εμφάνιση

Με το μήκος φτάνει τα 4.568 mm (-3εκ. από το CRV), το πλάτος τα 1.840 mm και το ύψος τα 1.620 και με την αρχιτεκτονική της υβριδικής τεχνολογίας να απαιτεί δυο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 37 κιλών θα περιμέναμε το βάρος του να πλησιάζει τους 1,9 τόνους όπως συμβαίνει συνήθως με τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.

Ωστόσο χάρη στις ικανότητες των μηχανικών της Honda το βάρος των -μόλις-1589 κιλών είναι κατά 200 κιλά χαμηλότερο από εκείνο του απερχόμενου CRV -κάτι που οφείλεται στο καπό από αλουμίνιο που μειώνει κατά 40% το βάρος, την καλωδίωση αλουμινίου που είναι κατά 40% ελαφρύτερη από μια αντίστοιχη χαλκού- και φυσικά από τις νέες τεχνικές συγκόλλησης που μειώνουν δραματικά το βάρος και αυξάνουν κατά 22% την στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος.

Η μάσκα του Honda HR-V δεν έχει κάποια στοιχεία που να προκαλεί τα αισθητήρια του παραδοσιακού γούστου μας-και δεν έχει «Ασιατικές διαστάσεις», κάτι που προφανώς έχει να κάνει με την προσπάθεια που κάνει η Honda να επανακάμψει στις Ευρωπαϊκές πωλήσεις προσεγγίζοντας αισθητικά τους κατοίκους της γηραιάς ηπείρου.

Ωστόσο, η διακριτική εικόνα του μπροστινού μέρους-όσο και να με ευχαριστεί προσωπικά, στα αλήθεια δεν καταφέρνει να εκπέμψει την τεχνολογία αιχμής που κρύβεται κάτω από το καπό του ΖR-V και αυτό ίσως να το αδικεί, αφού σε ότι αφορά την αυτοκινητική του ουσία αυτό το D-SUV έχει να πει πολλά!

Όμορφή λεπτομέρεια είναι το φουσκωμένο πάνω από τους τροχούς καπό και τα νεύρα που το διατρέχουν που σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό ύψος της οροφής κάνουν το αυτοκίνητο από μπροστά να δείχνει πιο αεροδυναμικό και σπορ.

Το προφίλ του Honda ZR-V e:HEV είναι και αυτό διακριτικό με την βάση της μπροστινής κολόνας να έχει τοποθετηθεί πιο πίσω έτσι ώστε να έρθει σε ισορροπία με την «ριχτή» οροφή και τις φαρδιές κολώνες.

Το πίσω μέρος είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον μέρος του σχεδιασμού με τα φωτιστικά σώματα να θυμίζουν κάπως τον ανταγωνισμό από την Στουτγάρδη, αλλά με τις δύο πραγματικές εξατμίσεις που βρίσκονται στις άκρες του πίσω προφυλακτήρα να ικανοποιούν το μάτι όσων ακολουθούν και δείχνουν τον αδιαπραγμάτευτο σεβασμό της Honda στην παράδοση της.

Σε γενικές γραμμές η εμφάνιση θα μπορούσε να ανήκει σε οποιοδήποτε Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της κατηγορίας και η αλήθεια είναι ότι χωρίς να ενθουσιάζει με σχεδιαστικές ακροβασίες καταφέρνει τον στόχο του, δηλαδή να βρίσκεται κοντά στην κουλτούρα μας και να μην προκαλεί στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Honda ΖR-V e:HEV χωρίς να διεκδικεί κάποιο βραβείο σχεδιασμού είναι αρμονικά τακτοποιημένο και λειτουργικό για τα γούστα μου, ενώ τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό και στις πόρτες είναι ποιοτικότατα και έχουν εξαιρετική συναρμογή κερδίζοντας την αφή και το βλέμμα.

Οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων προβάλλονται σε μια οθόνη 9’’ που διαθέτει πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης και ενώ το ταμπλό είναι μοντέρνο και πλήρες έχει ταυτόχρονα και μια νοσταλγική νότα που καταφέρνει να θυμίζει το παρελθόν της εταιρείας και του μοντέλου.

Στην έκδοση Advance της δοκιμής υπήρχε ένα πρακτικότατο head-up display που έχει την δυνατότητα αλλαγής έντασης του φωτισμού με ρεοστάτη και της γωνίας προβολής στο παρμπρίζ ώστε να βολεύει όλους τους σωματότυπους οδηγών.

Καθώς η γενικότερη αρχιτεκτονική του ταμπλό είναι εμπνευσμένη από το Civic προβάλλεται ως κεντρικό χαρακτηριστικό της εμφάνισης του ταμπλό μια «σχάρα» που το διατρέχει και ενσωματώνει τους αεραγωγούς που κρύβονται πίσω από αυτό.

Είναι ένα διαφορετικό και λειτουργικό χαρακτηριστικό που δίχασε τα γούστα της οικογένειας μας…με την κόρη μου να το βρίσκει συντηρητικό ή όπως είπε «σοβαριλέ»… και τον άντρα μου να έχει πάθει λατρεία με τον απέριττο και ανθρώπινο σχεδιασμό που έφερνε στο μυαλό του μνήμες από το μεταχειρισμένο Civic που οδηγούσε σαν νεαρός.

Δεν ξέρω αν νοσταλγεί τα νιάτα ή το Civic του 1978 όμως μάλλον θα συμφωνήσω μαζί του καθώς αποτελεί πλέον μια ανάσα φρέσκου αέρα να μην κυριαρχούν οι οθόνες στο εσωτερικό.

Φυσικά και υπάρχει τεχνολογία όπως είναι οθόνη αφής των 10,2’’ βρίσκεται «μετέωρη» στο μέσον του ταμπλό με γρήγορη απόκριση, λογικά μενού και συνδεσιμότητα για IOS και Android.

Όμως η επιφανειακή τεχνολογία δεν είναι το κέντρο του θέματος ούτε εδώ…αλλά αντίθετα εντυπωσιάζει το σύστημα που χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για την θέση του αυτοκίνητου στο GPS έτσι ώστε να διαχειρίζεται τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας σε ανηφόρες και κατηφόρες μεγιστοποιώντας την χρήση της.

Όταν σε μια διαδρομή προβλέπεται ανωφέρεια και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό, το σύστημα αυξάνει ελαφρώς τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να προφορτίσει την μπαταρία πριν την ανηφόρα.

Εάν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, το ΖRV μειώνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα ώστε να ρολάρει- προκειμένου και πάλι να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια, η ηλεκτρική ισχύς ανακτάται στην κατηφόρα με το φρενάρισμα.

Απλά, αθόρυβα και αποτελεσματικά-σαν Honda!

Πίσω στα προφανή- και μεταξύ των καθισμάτων τώρα, η διαφορά στο εσωτερικό ύψος σε σχέση με το Civic επέτρεψε την τοποθέτηση μιας εντυπωσιακής «γεφυρωτής» κεντρικής κονσόλας που δημιούργησε από κάτω της δύο στενούς χώρους αποθήκευσης που δεν χωρούν το κινητό τηλέφωνο και κρύβουν επιμελώς την θύρα για την φόρτισης από όσους την αναζητούν για να φορτίσουν!

Πάνω σε αυτή την κονσόλα και κοντά στα χέρια του οδηγού βρίσκονται τα πλήκτρα του αυτομάτου eCVT κιβωτίου, ωστόσο η χρήση των πλήκτρων δεν έρχεται φυσικά σε ότι αφορά τις λειτουργίες καθώς ειδικά το πλήκτρο της όπισθεν που βρίσκεται απέναντι από την ένδειξη R με μπέρδεψε αρκετές φορές και πιστεύω ότι χρειάζεται συνήθεια.

Το σύστημα κλιματισμού διαθέτει τους δικούς του ανεξάρτητους διακόπτες και οθόνες ρύθμισης συνεισφέροντας στην άριστη εργονομία και απλότητα του εσωτερικού που σε πείσμα της εποχής των πλήκτρων αφής εξακολουθεί να διαθέτει διακόπτες που κάνουν “κλικ” και βρίσκονται στην σωστή θέση.

Τέλος θέλω να πω ότι το έξτρα ηχοσύστημα της BOSE με το οποίο εξοπλίζεται η πιο πλούσια έκδοση του ΖRV της δοκιμής έχει άριστη απόδοση και με έκανε να απολαμβάνω τους αγαπημένους μου μουσικούς σταθμούς με την καθαρότητα και το βάθος του ήχου του.

Άνεση /Χώροι

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό σχετικά ψηλά σε μια θέση που χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί κλασικά SUVάδικη καταφέρνει να δίνει καλή ορατότητα μέσα στην πόλη και καλό έλεγχο στις μπροστινές γωνίες του φαρδιού αμαξώματος.

Τα στανταρ θερμαινόμενα καθίσματα εντυπωσιάζουν παρέχοντας αρκετή άνεση όμως η πλευρική στήριξη που προσφέρουν υπολείπεται της πλευρικής πρόσφυσης που επιτυγχάνεται από το πλαίσιο.

Ο συνδυασμός των φαρδιών πίσω κολώνων και η μεγάλη κλίση στο πίσω παράθυρο θα προβληματίσει την ορατότητα τόσο κατά την κίνηση όσο και κατά το παρκάρισμα- με την κάμερα οπισθοπορείας να δίνει πραγματική λύση στο πρόβλημα που ανακύπτει.

Το τιμόνι έχει σωστό μέγεθος και λαβή, όμως έχει πάνω του παραπάνω από πολλά κουμπάκια- που ούτε εργονομικά με ενθουσίασαν, ούτε με την εμφάνιση τους.

Θα προτιμούσα κάτι πιο απλό και λειτουργικό, αλλά από ότι φαίνεται οι εποχές έχουν αλλάξει και εμείς θα πρέπει να προσαρμοστούμε.

Τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν είναι εκεί για να αλλάζουν τις σχέσεις χειροκίνητα όπως θα ήθελα, αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει κιβώτιο, αλλά για να ρυθμίζουν την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα σε τέσσερις βαθμίδες.

Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για μια πενταμελή οικογένεια -κυρίως σε ότι αφορά το πλάτος και το σχήμα του πίσω καθίσματος που φιλοξενεί τρία άτομα, ενώ οι πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα στις 90 μοίρες κάνουν εύκολη την πρόσβαση επιβατών ή την πρόσδεση παιδιών στα ειδικά καθίσματα.

Περίμενα ότι η χαμηλή οροφή θα επηρέαζε την άνεση για τα κεφάλια των ψηλών μελών της οικογένειας αλλά προς μεγάλη μου έκπληξη ο δίμετρος γιος μου είπε ότι βολευόταν με μεγάλη άνεση στο πίσω κάθισμα.

Οι πόρτες κατεβαίνουν χαμηλά καλύπτοντας και διατηρώντας τους μασπιέδες καθαρούς για να μην λερώνονται τα πόδια σας κατά την είσοδο, όμως τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν πλήρως μέσα στην πόρτα.

Ο χώρος αποσκευών μοιάζει να επηρεάζεται από την τοποθέτηση της μπαταρίας εκεί πίσω κάτω από το πάτωμα και χωρά μόλις 390 λίτρα τοποθετώντας το Civic κάτω από τον μέσο όρο, ωστόσο η πίσω πόρτα ανοίγει μέχρι χαμηλά και έχει ικανό φάρδος-κάτι που κάνει τη φόρτωση αντικειμένων πιο εύκολη.

Φυσικά οι πλάτες πέφτουν σε δυο άνισα τμήματα αποκαλύπτοντας έναν επίπεδο χώρο αποσκευών 1200 λίτρων, όμως θα ήθελα το πίσω κάθισμα να μπορεί να συρθεί κατά μήκος ώστε να μεταβάλλεται ο όγκος του χώρου αποσκευών ή ακόμη καλύτερα να υπήρχε το σύστημα Magic Seat που βρίσκουμε στο HRV.

Τέλος το Honda ΖR-V e:HEV έχει εξελίζει τα χαρακτηριστικά NVH (Θορύβων, Κραδασμών & Τριγμών) με την προσθήκη μονωτικού υλικού σε όλο το όχημα, όπως γύρω από το εμπρός τροπέτο και τους θόλους των τροχών, τη δομή του καπό και τα πάνελ των εμπρός και πίσω θυρών.

Κινητήρας

Ανοίγοντας το καπό του Honda ΖR-V e:HEV παρατηρούμε ότι η «σκούπα» στα δεξιά τροφοδοτεί απευθείας το μεγάλο φίλτρο αέρα, άρα ο εγκάρσια τοποθετημένος τετρακύλινδρος κινητήρας που βλέπουμε στο κέντρο είναι ατμοσφαιρικός- κάτι που στις ημέρες μας σπανίζει!

Ο κινητήρας περιβάλλεται από ένα ισχυρό πορτοκαλί καλώδιο που ξεκινά πάνω την αριστερή πλευρά και αγκαλιάζοντας τον βενζινοκινητήρα μπαίνει μέσα σε ένα κουτί που περιέχει το κοντρόλερ και τους ηλεκτροκινητήρες.

Με την μεταφορά του Controler (PCU) μέσα στο καπό, επιτυγχάνεται πιο γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας, συμβάλλοντας σε αύξηση ισχύος αφού υπάρχουν μικρότερες απώλειες .

Ο βενζινοκινητήρας δεν είναι άλλος από τον γνωστό ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο i-VTEC των 2 λίτρων που εδώ λειτουργώντας σε κύκλο Atkinson επιτυγχάνει συντελεστή απόδοσης 41% και μας δίνει 143 PS/6.000 rpm και ροπή 186 Nm/4.500 rpm.

Λειτουργεί κυρίως για να επιτρέπει σε μια ηλεκτρογεννήτρια να παράγει ενεργεία που αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 118V Li-Ion, 1,08 kWh η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών και πάνω από τον πίσω άξονα και ζυγίζει μόλις 36,4 κιλά.

Το συνολικό βάρος του συστήματος της υβριδικής κίνησης είναι μόλις 110 κιλά επιπλέον, ενώ επειδή το μεγαλύτερο μέρος του είναι τοποθετημένο πίσω και χαμηλά δίνει μια ισορροπημένη κατανομή του βάρους εμπρός/πίσω (51-49%).

Η κίνηση του Honda Honda ΖR-V e:HEV γίνεται κυρίως από τον “master ηλεκτροκινητήρα” που αποδίδει 184 ίππους και ροπή 315 Nm. ενώ ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας παίζει μόνο τον ρόλο της γεννήτριας για την μπαταρία.

Ουσιαστικά το αυτοκίνητο ξεκινά και κινείται κυρίως από τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων που χρησιμοποιεί το ρεύμα της μπαταρίας, ενώ όταν αυτή αποφορτιστεί εκκινεί ο βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε σταθερές στροφές για να την φορτίσει χωρίς να επεμβαίνει ποτέ στην κίνηση του πριν το αυτοκίνητο φτάσει τα 130 χλ/ω.

Πάνω από αυτή την ταχύτητα και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης η ροπή του θερμικού κινητήρα μεταφέρεται άμεσα στους τροχούς μέσω συνεκτικού συμπλέκτη και του κιβωτίου eCVT (Constant Velocity Transmission) μονής σχέσης.

Πάνω ποτυ ετοιμαζόμουν να φάω τα λόγια μου για όλα τα CVT- ευτυχώς, ???? αυτό το σύστημα μετάδοσης που ονομάζεται από την Honda eCVT έχει εντελώς διαφορετική λειτουργία από εκείνη που με ενοχλεί στα SUBARU, στα Toyota αλλά και σε παλαιότερες εφαρμογές της Honda!

Έχω λοιπόν Δικαιολογίες και Λόγους … που εξηγούν γιατί αυτό που εδώ ονομάζεται eCVT δεν με ενοχλεί σαν τα αλλά CVT που λατρεύω να μισώ :

Η λειτουργία του κιβωτίου δεν είναι η τυπική λειτουργία ενός CVT όπως την συναντάμε στην υβριδική αρχιτεκτονική της Toyota- που δεν έχει τόσο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και που χρησιμοποιεί βασικά τον θερμικό κινητήρα για την κίνηση του οχήματος με τον ηλεκτρικό να τον υποβοηθά για λόγους οικονομίας.
Στο e:HEV έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αντί να έχει μια μεγάλη μπαταριά που φορτίζεται από το δίκτυο, χρησιμοποιεί για την τροφοδότηση του μοτέρ των 184 ίππων μια μικρή και ελαφριά μπαταρία που φορτίζεται όποτε χρειάζεται από τον θερμικό κινητήρα που είναι συνδεδεμένος με ένα δευτερεύον μοτέρ/γεννήτρια. Φυσικά όταν αφήνουμε το γκάζι ή φρενάρουμε ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική φορτίζοντας αυτός την μπαταρία και όχι ο θερμικός που παραμένει σβηστός σε αυτή την φάση. Αυτό κάνει το σύστημα της Honda να δίνει την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ταυτόχρονα να παραμένει ελαφρύ…και ανεξάρτητο!
Η εξαιρετική ηχομόνωση και στήριξη του κινητήρα που διαθέτει δευτερεύοντα άξονα εξισορρόπησης κραδασμών σε συνδυασμό με την έξτρα μονωμένη πολλαπλή εισαγωγής και το ειδικό μονωτικό κάλυμμα του κινητήρα, μειώνουν τον θόρυβο που φτάνει στα αυτιά των επιβατών όταν αυτός χρησιμοποιείται σαν γεννήτρια, οπότε και λειτουργεί σε σταθερές στροφές.
Η τεχνολογία Active Noise Cancellation (ANC) είναι σχεδιασμένη για να μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων. Χρησιμοποιώντας δύο μικρόφωνα στην καμπίνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή των θορύβων μέσω των ηχείων του στερεοφωνικού.
Η τεχνολογία Linear Shift Control (ASC) που προσομοιώνει τις αλλαγές σχέσεων ενός αυτόματου κιβωτίου με μικρό-κοψίματα και παράγει ήχους θερμικού κινητήρα από τα ηχεία όταν εξαντλούμε την διαδρομή του γκαζιού. To σύστημα παραμένει σιωπηρό όσο δεν πιέζεται όμως όταν θελήσεις να εξαντλήσεις την ισχύ καταφέρνει να σε παραμυθιάζει τόσο σωστά που είναι αδύνατον να καταλάβεις ότι κινείσαι από ένα ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ρεύμα από μια μπαταρία-που τελικά την φορτίζει ένας θερμικός κινητήρας- που λειτουργεί σε σταθερές στροφές…και που εμπλέκεται στην κίνηση μόνο μετα τα 130 χιλιόμετρα με σταθερή σχέση μετάδοσης

Η διαδικασία 0-100 χλμ/ω με φορτισμένη την μπαταρία στα ¾ + χρειάζεται μόλις 8,4’’ δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί, ενώ όταν δοκιμάσετε την διαδικασία μετά από μια παρατεταμένη γρήγορη ανάβαση που έχει αδειάσει την μπαταρία είναι εμφανές ότι το ECU στέλνει λιγότερο ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα με αποτέλεσμα η διαδικασία να χρειάζεται ένα επιπλέον δευτερόλεπτο!

Το ίδιο συμβαίνει σε μια γρήγορη ανάβαση με μεγάλες ανηφορικές ευθείες (ας πούμε Ν.Μάκρη -Αγ, Πέτρος) και «καλό ρυθμό» όπου μόλις αποφορτιστεί η μπαταριά-και επειδή η γεννήτρια δεν επαρκεί ώστε να κρατήσει αρκετό φορτίο στην μπαταρία, το αυτοκίνητο γίνεται λίγο πιο αργό σε επιδόσεις.

Σε ότι αφορά την τελική ταχύτητα όσο και να έψαξα δεν βρήκα κανέναν σκοτεινό τύπο που να το έχει οδηγήσει για να μου μεταφέρει φήμες, όμως σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να βρω ότι το Honda ΖR-V e:HEV τελικιάζει στα 180 από το i-cruise control-όπου εκεί πράγματι η ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ/ω. Αν σας φαίνονται λίγα …θα ήθελα να θυμίσω ότι αν σας πιάσουν …τα 180 χλμ/ω αρκούν για να σας πάρουν τις ρόδες το δίπλωμα και το πάπλωμα για ένα χρόνο!

Ανάρτηση Φρένα

Η ανάρτηση του Honda ΖR-V e:HEV αποτελείται από γόνατα Mc Pherson μπροστά, ενώ πίσω διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση αλλά καταφέρνει να ισορροπεί ακριβώς στο όριο της άνεσης και του ελέγχου που οφείλει να έχει ένα Honda.

Δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου νομίζω ότι καλύτερα δεν γίνεται!

Τα φρένα περιλαμβάνουν αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και είναι δυνατά, και υποβοηθούμενα από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παραμένουν ανθεκτικά σε όλες τις περιπτώσεις.

Τέλος, το τιμόνι είναι ευχάριστα βαρύ και διατηρεί σε όλες τις καταστάσεις μια εξαιρετική πληροφόρηση για τα όσα συμβαίνουν στους μπροστινούς τροχούς. Είναι ίσως το καλύτερο τιμόνι μπροστοκίνητου SUV που έχω κρατήσει-για να μην αρχίσω να σκέφτομαι και τα καλύτερα πισωκίνητα που αγαπώ…

Στην Πόλη

Το Honda ΖR-V e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο μέσα στο οποίο νοιώθεις αμέσως άνετα, καθώς η εργονομία και η ορατότητα βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο και τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει και λειτουργούν ακριβώς όπως πρέπει.

Αρχικά δίνει την αίσθηση ότι είναι φαρδύ και δεν βολεύεται μέσα στους στενούς δρόμους (…ίσως επειδή είναι πράγματι φαρδύ!) όμως οι μεγάλοι καθρέπτες βοηθούν στους ελιγμούς-και η κάμερα οπισθοπορείας βελτιώνει την μέτρια ορατότητα προς τα πίσω διευκολύνοντας το παρκάρισμα.

Το τιμόνι είναι κοφτερό και έτσι η κίνηση μέσα στα στενά μετά από λίγη συνήθεια αποδεικνύεται απρόσμενα άνετη σε ότι αφορά το παρκάρισμα και την αλλαγή λωρίδων.

Η άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους απλά αδιαφορεί για τις εκπλήξεις του Δ.Λ.Δ* και έτσι λακκούβες κάθετες, λακκούβες εγκάρσιες, λακκούβες αιωρούμενες(?!), χαντάκια, αναχώματα, σαμαράκια, πτώματα μικρών ζώων…και ότι άλλο περιμένει να βρει κανείς στους δρόμους του πιο αφρικανικού προαστίου της Ευρώπης, φιλτράρεται με καταπληκτική άνεση.

Παράλληλα έχει γίνει και καλή δουλειά στην ηχομόνωση καθώς μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο κινείται συχνότερα με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας ο θόρυβος απομονώνεται με εντυπωσιακό τρόπο χάρη σε όλα τα συστήματα που περιγράψαμε ..

Είναι αλήθεια ότι η οδήγηση ενός ηλεκτρικού/υβριδικού αυτοκινήτου σε παρασύρει σε μια διαδικασία όπου η ανάκτηση και η διατήρηση ενέργειας γίνεται ένα εθιστικό παιχνίδι που σε προτρέπει να κινείσαι σε ρυθμούς που συχνά ίσως να ενοχλούν τους γύρω σου!

Όταν μάθει να παίζει με τους κανόνες ο θερμικός κινητήρας του Honda ΖR-V e:HEV σπάνια κάνει αισθητή την παρουσία του και η κατανάλωση περιορίζεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στα 5,7λίτρα/100 χλμ. ή και λιγότερο-κάτι που σημαίνει ότι το δοχειο καυσίμων των 58 λίτρων επαρκεί για περισσότερα από 950 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη!

Το κυριότερο όμως πλεονέκτημα του Honda ΖR-V e:HEV είναι ότι εξασφαλίζει στους κατοίκους της πόλης, που δεν έχουν δικό τους γκαράζ για να φορτίσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το δικαίωμα να βιώσουν την ησυχία και της ποιοτική κύλιση που προσφέρουν απλόχερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα-απαλλάσσοντας τους μάλιστα και από το άγχος της φόρτισης.

Μέσα στην πόλη είναι ένα άκρως ερωτεύσιμο αυτοκίνητο το οποίο μοιραία θα σας οδηγήσει σε μακροχρόνια σχέση και όχι σε μια παθιασμένη σχέση…

Στον αυτοκινητόδρομο

Στον αυτοκινητόδρομο το Honda ΖR-V e:HEV νοιώθει άνετα, αφού οι κλίσεις στις παρατεταμένες στροφές είναι ελάχιστες παρά το μεγάλο ύψος του αμαξώματος και δεν επηρεάζουν ούτε την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών τροχών ούτε και την γενικότερη σταθερότητα του αμαξώματος.

Οι εγκάρσιες και διαμήκεις ανωμαλίες των αυτοκινητόδρομων όπως και οι πλευρικοί άνεμοι αφήνουν αδιάφορο το Honda ΖR-V e:HEV που είναι ευθύβολο και κυρίως αεροδυναμικά ήσυχο παρά τους τους μεγάλους καθρέπτες και την ηλιόμορφή με την οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και ξεπερνούν τα 140 -150χλμ ο θόρυβος από τον κινητήρα θα βρει τον δρόμο προς την καμπίνα, αλλα τα ψηφιακά συστήματα φροντίζουν έτσι ώστε να τον απαλύνουν και να τον υπερκαλύψουν με πιο ευχάριστους ήχους από V6!

Δεν υπάρχει καμία σχέση με το βουητό που έχουμε συνηθίσει από τα αλλά υβριδικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το εθνικό κιβώτιο της Ιαπωνίας.

Εδώ, αν δεν γνωρίζεις τι οδηγάς μπορεί και να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με κανονικό αυτόματο κιβώτιο-ειδικά όταν πατάς το γκάζι στο πάτωμα οπού αρχίζει το κιβώτιο να προσποιείται…για να σε κάνει να νοιώσεις καλύτερα!

Σε ότι αφορά την συμπεριφορά στις ψηλές ταχύτητες, μου είπαν ότι το Honda ΖR-V e:HEV στρίβει με απόλυτη σιγουριά με το κοντέρ να βρίσκεται κολλημένο στην τελική του και το τιμόνι να διαβάζει άριστα τον δρόμο.

Χάρη στην καλή αεροδυναμική, η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει ακόμα και στα 7 λίτρα εάν αποφασίσετε να κινηθείτε απολύτως νόμιμα, ενώ εάν εξαντλήσετε τις δυνατότητες του μοτέρ οδηγώντας με πολύ παράνομες ταχύτητες θα ξεπεράσει τα 9,5 λίτρα ανά 100χλμ.

Στις Στροφές

Στο επαρχιακό δίκτυο το Honda ΖR-V e:HEV με την ανάρτηση να ισορροπεί έξυπνα μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος αλλά ταυτόχρονα σου δίνει μέσω του πολύ πληροφοριακού τιμονιού να καταλάβεις ότι δεν οδηγείς ένα ψηλωμένο Civic αλλά ένα μεγάλο SUV του οποίου η σκούφια κρατά από το CRV…

Η ανάρτηση είναι μεν σχετικά σφικτή σε ότι αφορά την συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς των αμορτισέρ, όμως δεν παύει να έχει μεγάλες διαδρομές για να μπορεί να κινείται έστω και λίγο και εκτός δρόμου, ενώ για τον ίδιο λόγο και οι αντιστρεπτικές του είναι λίγο πιο ενδοτικές από ότι θα ήθελα μέσα στις στροφές.

Ωστόσο επειδή οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πίσω μέρος το μεγάλο SUV εμφανίζεται ζυγισμένο και κρύβει με άριστο τρόπο το βάρος των 1,6 τόνων ενώ όταν αποφασίσει ο οδηγός να μαζέψει φόρα το αυτοκίνητο μπορεί να αντιδράσει με άνεση στις αλλεπάλληλες στροφές μιας ορεινής διαδρομής γεμίζοντας τον οδηγό με αυτοπεποίθηση.

Φυσικά στην αίσθηση ασφάλειας συνεισφέρει και το υπέρ-ακριβές σε αίσθηση τιμόνι που με εξέπληξε θετικότατα αφού σε συνδυασμό με την έξυπνη ρύθμιση της ανάρτησης κάνουν το Honda ΖR-V e:HEV να ανταποκρίνεται μέσα στην στροφή με ικανοποιητικό για SUV τρόπο.

Παρά την άφθονη ροπή της ηλεκτροκίνησης το τιμόνι δεν παρουσιάζει κανένα κλότσημα κατά την επιτάχυνση ενώ οι τροχοί βρίσκουν εύκολα πρόσφυση και σπινάρουν δύσκολα ακόμα και σε γυαλιστερές φουρκέτες.

Στις στροφές υψηλών ταχυτήτων-παρά τις κλίσεις που τελικά παρουσιάζονται το Honda ΖR-V e:HEV παραμένει ουδέτερος και αν πιεστεί πολύ παρουσιάζει μια προοδευτική υποστροφή που ελέγχεται εύκολα αν αφήσετε το γκάζι ή αν ανοίξετε την τροχιά σας.

Αντίθετα θα διαπιστώσετε ότι τα ηλεκτρονικά είναι εξαιρετικά παρεμβατικά σε ότι αφορά την ουρά του αυτοκινήτου καθώς ότι και να κάνεις είναι σχεδόν αδύνατον να ανοίξεις την τροχιά του πίσω μέρους με μεταφορά του βάρους στην στροφή.

Σε ότι αφορά το e-CVT θα ήθελα να πω ότι ειδικά κάτω από έντονη πίεση το παραμύθιασμα ειδικά στο πρόγραμμα Sprot είναι τόσο ανατριχιαστικά καλό που θέλεις να ακούσεις λίγο ακόμη …και ας ξέρεις ότι σε δουλεύουν!

Οφείλω να πω ότι η διασκέδαση χαλάει σε παρατεταμένες ανηφορικές διαδρομές όπου καθώς η μπαταρία αδειάζει η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα περιορίζεται χωρίς όμως να γίνεται το αυτοκίνητο αργό.

Δεδομένου του χαρακτήρα του και της άνεσης που επιδεικνύει η ανάρτηση του μέσα στην πόλη Honda ZR-V e:HEV πρέπει να πω ότι ξεπέρασε τις προσδοκίες μου και στις στροφές και θα πω ότι βάζει τα γυαλιά σε «πρίμιουμ» γερμανικές κατασκευές- που οι πωλητές τους νομίζουν ότι δεν τις έχω οδηγήσει.

Στο χώμα

Το αυξημένο ύψος του Honda ZR-V e:HEV από το έδαφος είναι υπεραρκετό για light εξορμήσεις και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις θα φροντίσουν για την άνεση των επιβατών.

O οδηγός θα χρειαστεί να μειώσει την ταχύτητα του στις δύσκολες εκτός δρόμου εξορμήσεις και να συντονιστεί με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που οδηγά- χωρίς να ξεχνά μάλιστα ότι ο μπροστινός πρόβολος έχει αρκετά μεγάλο μήκος και έτσι χρειάζεται επιπλέον προσοχή στην διάβαση εμποδίων.

Είναι ξεκάθαρο ότι όποιος επιλέξει το Honda ZR-V e:HEV για να πάει στο εξοχικό του ή στην παραλία που φτάνει μόνο χωματόδρομος, ή ακόμα και στον ορεινό ξενώνα για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές χωρίς να τρομάξουν τα παιδιά, θα κινηθεί σε αυτές τις συνθήκες με άνεση και ασφάλεια αρκεί να γνωρίζει τι οδηγεί.

Συμπέρασμα

Το Honda ZR-V e:HEV είναι ένα σύγχρονο D-SUV με χαμηλή κατανάλωση (..και ρύπους), άνετους χώρους και εστιασμένο στην ποιότητα κύλισης, ωστόσο γνωρίζοντας ότι μιλάμε για την εταιρεία που έφτιαξε το NSX, το S-2000-και που σήμερα στην γκάμα της έχει το καλύτερο προσθιοκίνητo Hot Hatch, καταλαβαίνουμε ότι η έλλειψη του αθλητικού χαρακτήρα που κάποιοι ίσως περιμέναμε αποτελεί επιλογή των σχεδιαστών.

Θα μπορούσαν να είχαν ρυθμίσει την ανάρτηση λίγο πιο επιθετικά -όπως εκείνη του Civic-και να είχαν φτιάξει το SUV των ονείρων μου, όμως οι Ιάπωνες δεν είχαν τους AutholixoSaurus στο μυαλό τους όταν το σχεδίαζαν.

Σε μια εποχή λοιπόν που τα καύσιμα και η ενέργεια έχουν πάρει την ανιούσα, το ZR-V με το χαμηλό του βάρος και την τεχνολογία e:HEV κάνει στην πράξη ακριβώς ότι υπόσχεται- δηλαδή οικονομία στα καύσιμα, ενώ η καλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος και η λειτουργία του κιβωτίου του το καθιστά παράδειγμα για αντιγραφή από τον ανταγωνισμό.

Η ζωή μαζί με το Honda ZR-V e:HEV είναι ήσυχη και απολαυστική καθώς η ησυχία, η άνεση και η ποιότητα των υλικών στο σαλόνι απλά σε κακομαθαίνουν και απολαμβάνεις ταυτόχρονα την πραγματική οικονομία στα καύσιμα και την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης-χωρίς μάλιστα να χρειάζεσαι μπαλαντέζα!

Θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών όπως συμβαίνει με πολλούς από τους ανταγωνιστές του -όπως το Qashqai που είναι το μοναδικό που δίνει παρόμοια αίσθηση ηλεκτροκίνησης, ή να ήταν λίγο πιο οικονομικό σε κατανάλωσή όπως είναι η πρόταση της Toyota.

Όμως αυτό εδώ είναι Honda και στα βιβλία αυτής εδώ της εταιρείας η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους και η σωστή κατανομή του βάρους είναι πιο σημαντική, ενώ και για εμένα η ευχαρίστηση σε μια ορεινή διαδρομή αξίζει μισό λίτρο περισσότερης βενζίνης ανά 100 χλμ.

Το κυριότερο όμως είναι ότι το ZRV είναι Made in Japan-και σαν Honda «δεν σπάει -δεν χαλάει», ενώ επιπλέον έχει 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια για την μπαταρία του EV.

Με αυτή την έννοια τα €44.800 που κοστίζει η βασική έκδοση Elegance (η έκδοση Advance της δοκιμής κοστίζει €11Κ περισσότερα) που διαθέτει θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, έξυπνο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός πίσω, κάμερα στάθμευσης κτλ είναι απολύτως λογικά.

Το Honda ZR-V e:HEV με κάθε λογικό κριτήριο είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας – και ενώ είναι γνήσιο Honda, καταφέρνει να προσφέρει την αίσθηση της ηλεκτροκίνησης χωρίς το μειονέκτημα της εξάρτησης από μια μπαλαντέζα και του βάρους.

Autoholix Team

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!