Μαρία Πευκιανάκη Χειρουργός Οφθαλμίατρος
 
Τρικαλινή Παράδοση
 

Υγεία

Γιατί έχουμε λιγούρες το βράδυ;

Συντάκτης  | 

Γιατί έχουμε λιγούρες το βράδυ; Γιατί αυξάνεται η όρεξη μας; Τι πρέπει να καταναλώνουμε σε αυτήν την περίπτωση;

Έχετε παρατηρήσει γιατί τις βραδινές ώρες σας πιάνει λιγούρα για φαγητό και τρώτε ότι βρίσκετε μπροστά σας; Ε, λοιπόν υπάρχει εξήγηση. Πολλά είναι τα άτομα που παραπονιούνται ότι ενώ ακολουθούν κάποια ισορροπημένη διατροφή δε μπορούν να μην κάνουν ατασθαλίες τις βραδινές ώρες. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί το τελευταίο διάστημα μπορεί να έχετε πέσει με τα μούτρα στη δουλειά και δεν προλαβαίνετε να ετοιμάσετε ένα “καλό” γεύμα.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Obesity» κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κιρκάδιος ρυθμός μας (σκεφτείτε τον σαν το εσωτερικό μας ρολόι) είναι αυτός που μας ζητά να φάμε γλυκά, αμυλούχα και αλμυρά τρόφιμα τα βράδια. Αυτή η ενσωματωμένη ανάγκη για φαγητό μπορεί να βοήθησε τους προγόνους μας να αποθηκεύουν λίπος ώστε να επιβιώσουν όταν δυσκολεύονταν να βρουν τροφή, αλλά σήμερα, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία και το βάρος μας.

Παχαίνω αν τρώω το βράδυ κανονικό φαγητό;

Η αλήθεια είναι ότι αν θέλετε να κοιμηθείτε 10 με 11 το βράδυ, καλό θα ήταν να φάτε το βραδινό σας κατά τις 8 το απόγευμα. Αλλά αυτό όχι για να μην πάρετε βάρος αλλά για να έχετε καλύτερο και πιο ξεκούραστο ύπνο. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ποσότητα και γενικότερα τα γεύματα με περισσότερες θερμίδες είναι αυτά που σας προσθέτουν βάρος. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, το τι τρώτε παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την ώρα που το τρώτε.Με λίγα λόγια, αν τρώτε χωρίς να υπερβαίνετε τις καθημερινές σας θερμιδικές ανάγκες, δεν θα παχύνετε επειδή τρώτε τη νύχτα.

Σνακ για πριν τον ύπνο

Υπάρχουν μερικά υγιεινά σνακ που μπορείτε να καταναλώσετε για τις βραδινές σας λιγούρες. Αυτά μπορεί είναι μια σαλάτα της επιλογής σας, δημητριακά με γάλα ή με γιαουρτάκι και ξηρούς καρπούς συνδυαστικά με μέλι, ποπ κορν, φρουτοσαλάτα κ.ά. Είναι προσωπική επιλογή του καθενός για το τι θέλει να περιέχει η διατροφή του. Καλό θα ήταν να προσαρμόζετε τις θερμίδες ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και τις ανάγκες σας γενικότερα. Ένα καλό και υγιεινό βραδινό βοηθά στην ποιότητα του ύπνου. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πολλών θερμίδων και ακόρεστων λιπαρών οδηγούν σε όνειρα με εφιάλτες.

Πληροφορίες από vita.gr