Γενικά
Εθνική Συμφωνική ορχήστρα: Στις 21 Ιουνίου η πρώτη εμφάνιση της
Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρας μουσικής, θα κάνει την πρώτη εμφάνισή της φέτος, μπροστά σε κοινό στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ έρχεται στο Ηρώδειο τη Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021, στις 21:00 μ.μ. Η μουσική παράσταση θα μεταδοθεί απευθείας από την ΕΡΤ2.
Από την Μαριλίν Μανούρα
Για άλλη μια φορά θα ταξιδέψει το κοινό σε μουσικές και λόγια που αγγίζουν τους μουσικόφιλους και όχι μόνο. Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, διευθύνεται από τον μαέστρο Γιώργο Πέτρου, ο οποίος έχει διακριθεί και βραβευτεί πολλές φορές. Η ορχήστρα θα ερμηνεύσει δυο έργα που θεωρούνται αριστουργήματα στο χώρο της παγκόσμιας μουσικής κληρονομιάς. Πρόκειται για το «Ειδύλλιο του Ζίγκφριντ» του Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883) και τη Συμφωνία αρ.2 σε Ντο μείζονα, έργο 61 του Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856).
Το «Ειδύλλιο του Ζίγκφριντ» του Ρίχαρντ Βάγκνερ
Tο «Ειδύλλιο του Ζίγκφριντ» συγκαταλέγεται στα έργα του αξιόλογου γερμανού συνθέτη Βάγκνερ. Είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα έργα του, διότι δεν ανήκει στις όπερες. Πρόκειται για ένα συμφωνικό ποίημα που εκφράζει, μέσω της μουσικής, συναισθήματα της προσωπικής του ζωής. Ο Βάγκνερ έγραψε και συνέθεσε αυτό το αριστούργημα ως γενέθλιο δώρο στη δεύτερη γυναίκα του Κόζιμα, κόρη του συνθέτη Φραντς Λιστ, μετά τη γέννηση του παιδιού τους το 1869. Η ρομαντική σκηνή διαδραματίστηκε το πρωί των Χριστουγέννων του 1870, όταν ο συνθέτης ήταν επικεφαλής μιας μικρής ορχήστρας. Έπαιξε για πρώτη φορά το μουσικό κομμάτι στα σκαλιά της βίλας του στο Τρίμπσεν της Λουκέρνης, ξυπνώντας με ευχάριστο τρόπο τη γυναίκα του που κοιμόταν.
Ο μουσικοσυνθέτης επιθυμούσε το συγκεκριμένο έργο του να το κρατήσει για τον εαυτό του, ως προσωπικό κειμήλιο και να παραμείνεις στις ιδιωτικές συνθέσεις, γεγονός που δεν πραγματοποιήθηκε.
Η Συμφωνία αρ.2 σε Ντο μείζονα, έργο 61
Γράφτηκε μεταξύ 1845-46. Ο Σούμαν ήταν Γερμανός ρομαντικός συνθέτης. Τα χρόνια της μουσικής του καριέρας έως το 1845, υπήρξαν τα πιο παραγωγικά της ζωής του. Συνέθεσε πολλά έργα, πραγματοποίησε περιοδείες μαζί με τη σύζυγό του Κλάρα, μια ταλαντούχα συνθέτρια και πιανίστρια και βασική ερμηνεύτρια των έργων του. Μαζί κέρδισαν μεγάλη φήμη. Η μουσική του σταδιοδρομία αρχίζει να αλλάζει από το 1845. Τότε η δραστηριότητά του αρχίζει να μειώνεται, καθώς παράλληλα έρχεται στην επιφάνεια η ψυχασθένεια. Πιο συγκεκριμένα, τα συμπτώματα παράνοιας είχαν εμφανιστεί ήδη από καιρό. Αυτή ήταν και η αιτία που καθυστέρησε την ολοκλήρωση του έργου του. Αν και αντιμετώπιζε θέματα ψυχικής υγείας δεν μειώθηκε στο ελάχιστο η δραστηριότητά του, που ανέδειξε τα ωριμότερα δείγματα σύνθεσής του. Ολόκληρη η Δεύτερη Συμφωνία χαρακτηρίζεται από την αντίσταση του πνεύματος, την πάλη του με την ασθένεια και τις πνευματικές διαταραχές του συνθέτη. Σ’ αυτήν ο Σούμαν δοκίμασε έναν διαφορετικό τρόπο σύνθεσης, καθώς πριν τη γράψει μελέτησε σοβαρά τα κεφάλαια της μορφολογίας και της αντίστιξης.
Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856),
Συμφωνία αρ. 2 σε ντο μείζονα, έργο 61
Sostenuto assai – Αllegro ma non troppo
Scherzo (Αllegro vivace)
Adagio espressivo
Allegro molto vivace
Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883),
Το ειδύλλιο του Ζίγκφριντ, WWV 103
Συμφωνικό ποίημα για ορχήστρα
Πάρτε μια γεύση από το έργο “Το ειδύλλιο του Ζίγκφριντ”