Fashion & Celebrities

Estée Lauder: Η γυναίκα που άλλαξε τη βιομηχανία της ομορφιάς! 

Συντάκτης  | 

Η Estée Lauder ήθελε απλά όλες οι γυναίκες να νοιώθουν όμορφες, όμως έτσι έγινε μια από τις πλουσιότερες αυτοδημιούργητες γυναίκες επιχειρηματίες της Αμερικής! Ποια ήταν η ιέρεια της ομορφιάς που άλλαξε ριζικά αυτή τη βιομηχανία και πως έχτισε την αυτοκρατορία της;

Η Estée Lauder ήταν η πρώτη γυναίκα που κατάλαβε τι θέλουν οι γυναίκες και το έκανε πραγματικότητα! Ήταν Αμερικανίδα επιχειρηματίας και ιδρύτρια της Estée Lauder Companies, μιας πρωτοποριακής εταιρείας καλλυντικών!

Από τη Νάντια Γρινιεζάκη

Η εταιρεία της επένδυσε σε ένα βασικό όνειρο των γυναικών, να δείχνουν και να αισθάνονται σαγηνευτικές!

Ξεχωρίζει ως η μόνη γυναίκα που έχει συμπεριληφθεί στη λίστα του περιοδικού TIMES το 1998 και βρίσκετε στις 20 επιχειρηματικές ιδιοφυΐες που άσκησαν τη μεγαλύτερη επιρροή κατά τον 20ο αιώνα. Η Λόντερ ήταν επίσης περήφανη αποδέκτης του Προεδρικού Μεταλλίου της Ελευθερίας, ενώ το 1988 εισήχθη στο Junior Achievement U.S. Business Hall of Fame!

Σήμερα, η εταιρία της Estée Lauder είναι μια από τις κορυφαίες μάρκες καλλυντικών στον κόσμο. Έχει δραστηριότητα σε πάνω από 120 χώρες και τα έσοδα ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια ανά έτος. Η Λόντερ, κατά τη διάρκεια της ζωής της, κατέκτησε μια ξεχωριστή θέση στον κόσμο των καλλυντικών. Η μόνιμη κληρονομιά που άφησε πίσω της, καθοδηγεί και εκπλήσσει ακόμη και σήμερα.

Ποια ήταν η Estée Lauder

Η Josephine Esther Mentzer γεννήθηκε την 1η Ιουλίου 1906 από Ουγγαρέζα μητέρα και Τσέχο πατέρα, εβραϊκής καταγωγής. Η μητέρα της την φώναζε Έστυ, επειδή έτσι φώναζαν την αγαπημένη της θεία. Όμως όταν την φώναζε ο πατέρας της το όνομά της ακουγόταν ως Εστέε. Ο πατέρας της ήταν ιδιοκτήτης ενός καταστήματος σιδερένιων εργαλείων, στο οποίο κατοικούσε και η οικογένεια. Ως παιδί, εργαζόταν στο κατάστημα του πατέρα της από κοινού με τα αδέρφια της. Εκεί ήταν και το πρώτο μέρος όπου η Λόντερ ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων και του εμπορίου. Το κατάστημα της έδωσε βασική κατανόηση της επιχειρηματικότητας και των στοιχείων που καθιστούν κάποιον επιτυχημένο πωλητή. Ωστόσο, το παιδικό της όνειρο ήταν να ακολουθήσει καριέρα στην υποκριτική.

Όταν η Εστέε μπήκε στην εφηβεία, έδειξε ενδιαφέρον για την επιχείρηση του θείου της που ήταν χημικός και ιδιοκτήτης μιας εταιρείας καλλυντικών που ονομαζόταν New Way Laboratories. Εκεί παρακολουθούσε ώρες τον θείο της να φτιάχνει κρέμες, λοσιόν, ρουζ και αρώματα. Τότε, ανέπτυξε μεγάλο ενδιαφέρον για τα καλλυντικά. Της άρεσε να μελετά προσεκτικά όλα τα σχετικά προϊόντα που κυκλοφορούσαν στην αγορά. Αυτά, τα δοκίμαζε στα πρόσωπα και τα μαλλιά των συγγενών της. Ο θείος της έγινε μέντοράς της και, εκείνη την εποχή, την έμαθε να μην χρησιμοποιεί τα συνηθισμένα σαπούνι και νερό. Αντίθετα, για τον καθαρισμό και την ενυδάτωση του δέρματος της την μύησε στα έλαια.

Στα τέλη του 1920 η Εστέ γνώρισε τον Τζόζεφ Λάουτερ (Joseph Lauter) με τον οποίο παντρεύτηκε το 1930 και μετακόμισαν στο Μανχάταν. Λίγο αργότερα, το ζευγάρι υιοθέτησε το επώνυμο Λάουντερ (Lauder). Έτσι διόρθωσαν το τυπογραφικό λάθος του ονόματος που είχε γίνει παλαιότερα, όταν ο πατέρας του Τζόσεφ είχε μεταναστεύσει από την Αυστρία στην Αμερική. Έκαναν δύο γιους (κληρονόμοι της εταιρίας και σήμερα τα παιδιά τους), χώρισαν το 1939 και ξαναπαντρεύτηκαν το 1942. Οι Εστέ κατόρθωσε να συνδυάσει οικογένεια και καριέρα! 

 

Γνωρίζοντας τι θέλουν οι γυναίκες!

 

“Ποτέ μην υποτιμάς την επιθυμία οποιασδήποτε

γυναίκας για ομορφιά!

Estée Lauder

 

Η αφορμή για την ίδρυση της εταιρείας

Η Εστέ δημιούργησε την εταιρεία Estée Lauder το 1935. Κάποια μέρα βρισκόταν στο κέντρο αισθητικής House of Ash Blondes. Εκεί, η ιδιοκτήτρια, Φλόρενς Μόρρις, θαμπωμένη από το καθαρό της δέρμα, τη ρώτησε το μυστικό της. Τότε η Λόντερ της έδειξε δύο από τις κρέμες του θείου της. Η Μόρρις ενθουσιάστηκε τόσο που της ζήτησε να πουλήσει τα προϊόντα της στο νέο της σαλόνι ομορφιάς. Ο σύζυγός της μπήκε στην επιχείρηση και το 1945 άνοιξαν τα πρώτα γραφεία της Estée Lauder στον αριθμό 39 της East Sixtieth Street.

Η πρώτη κυκλοφορία γυναικείου αρώματος και το «ΝΑΙ» των Harrods

Το 1948 δημιούργησε την πρώτη σειρά περιποίησης προσώπου και ξεκίνησε να προωθεί τα καλλυντικά της σε μεγάλα καταστήματα όπως τα Saks Fifth Avenue, Macy’s και Bonwit Teller.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1940, ξόδεψε μεγάλο μέρος του χρόνου της στο να επισκέπτεται πολυκαταστήματα. Στέκοταν σε σταντ καλλυντικών, προωθούσε νέα προϊόντα, έκανε δωρεάν περιποιήσεις προσώπου και εκπαίδευε πωλήτριες. Ήταν εκείνη που εισήγαγε την πρακτική των δωρεάν δειγμάτων κατά την αγορά προϊόντων. Αυτή η πρακτική εφαρμόζεται σήμερα από πάρα πολλές επιχειρήσεις καλλυντικών ανά τον κόσμο.

Το 1953 κυκλοφόρησε την σειρά περιποίησης και το πρώτο άρωμα της «Youth Dew»! Από εκείνη τη στιγμή ήρθαν τα επάνω – κάτω στη βιομηχανία της αρωματοποιίας.

* Έως και τη δεκαετία του 1950, οι περισσότερες γυναίκες χρησιμοποιούσαν άρωμα μόνο για ειδικές περιστάσεις. Μια γυναίκα περίμενε τον σύζυγο της να της δωρίσει ένα άρωμα στα γενέθλιά της ή στην επέτειό τους.

Το Youth-Dew ήταν ένα έλαιο μπάνιου που όμως  χρησιμοποιούταν και ως άρωμα. Οι πικάντικες αρωματικές νότες του αιχμαλώτισαν τις αισθήσεις των γυναικών σε όλο τον κόσμο και ήταν μια ανατρεπτική ιδέα για τότε. Οι γυναίκες, όχι μόνο μπορούσαν, αλλά έπρεπε να περιποιούνται τον εαυτό τους καθημερινά!

Η καινοτομία της προκάλεσε θύελλα στη βιομηχανία καλλυντικών, αλλάζοντας τον τρόπο πώλησης των αρωμάτων για πάντα.

Κατά το πρώτο έτος κυκλοφορίας του, πούλησε περισσότερα από 50 χιλιάδες τεμάχια. Η επιτυχία του ήταν άμεση πετυχαίνοντας το 80% του τζίρου της εταιρείας. Ένα άλλο πετυχημένο άρωμα ήταν το ανδρικό «Aramis», που κυκλοφόρησε το 1965. Ονομάστηκε από τους δημιουργούς του η κομψότερη κολόνια στον κόσμο. Ακόμη και σήμερα κατέχει σημαντικό μερίδιο στις παγκόσμιες πωλήσεις ανδρικών αρωμάτων.

Την επιτυχία του ακολούθησαν έπειτα δύο ακόμη πετυχημένα προϊόντα, τα «Lauder for Men» και «J. H. L.».

Το 1960, μετά από πολλαπλές προσπάθειες, η Estée Lauder «έκλεισε» τον πρώτο της πελάτη στο εξωτερικό, τα Harrods του Λονδίνου!

“Οι συνταγές από τις κρέμες της, φυλάσσονται

σε θησαυροφυλάκιο!”

 

Το 1956 η Estée Lauder δημιουργεί την πρώτη πολυτελή κρέμα περιποίησης της επιδερμίδας.

Τόλμησε να δημιουργήσει τη Re-Nutriv, την πρώτη πολυτελή κρέμα παγκοσμίως. Τόσο μοναδική, που η ακριβή της σύνθεση φυλάχτηκε σε μυστικό θησαυροφυλάκιο.

Η Estée Lauder ανέτρεψε τα δεδομένα πουλώντας την κρέμα Re-Nutriv για 115$, όταν η μέση τιμή αγοράς μιας ενυδατικής κρέμας ήταν $10. Μέχρι τότε, κανείς δεν συνήθιζε να πληρώνει τέτοια ποσά για μια κρέμα προσώπου.

Η κ. Estée Lauder ενίσχυσε την πρώτη της «creme of creams» με 25 από τα πιο σπάνια και ακριβά συστατικά όλων των εποχών. Χρησιμοποίησε αυτή τη «σπάνια σύνθεση» προκειμένου να δημιουργήσει ένα χρυσωρυχείο ομορφιάς. Αυτό δεν ήταν τίποτα λιγότερο από επαναστατικό.

Σήμερα, 65 χρόνια μετά, η Re-Nutriv συνεχίζει να ταξιδεύει στα πέρατα της Γης.  Ανακαλύπτοντας τα πιο πολύτιμα συστατικά της φύσης τα μεταμορφώνει, με τη βοήθεια των πιο ισχυρών εξελίξεων της επιστήμης της κοσμετολογίας.

Το 1962 λάνσαρε την πρώτη “συλλογή” μακιγιάζ!

Ενώ άλλες εταιρείες καλλυντικών λάνσαραν μία απόχρωση τη φορά, η Estée Lauder το 1962 λάνσαρε μια ολόκληρη συλλογή, την «The Evening Makeup». Ήταν η πρώτη της ολοκληρωμένη συλλογή μακιγιάζ!

Γνώριζε ότι μία απόχρωση κραγιόν δε θα μπορούσε να είναι κατάλληλη για όλες τις γυναίκες. Έτσι, οι συλλογές μακιγιάζ της έδωσαν στις γυναίκες την ελευθερία της επιλογής. Τους  προσέφερε μια μεγάλη ποικιλία αποχρώσεων για τα χείλη, τα μάτια και τα ζυγωματικά.

Το 1964 μετέτρεψε τα compact σε συλλεκτικά αντικείμενα.

Το 1964 παρουσίασε το πρώτο της compact solid άρωμα, το Youth-Dew, που περιλαμβανόταν μέσα σε κόσμημα.

Στη συνέχεια, κάθε χρόνο, παρουσίαζε νέα σχέδια compact και το 1967 λάνσαρε το κομψό,  24ων καρατιών, επίχρυσο Golden Alligator Reusable Compact. Ήταν το απόλυτο αξεσουάρ ομορφιάς για μια compact πούδρα.

Τα compact έγιναν συλλεκτικά αντικείμενα και το compact Golden Alligator πωλείται ακόμα και σήμερα.

1982 η Estée μετεξέλιξε την περιποίηση της επιδερμίδας σε επανόρθωση της επιδερμίδας.

Το 1982, η κυκλοφορία του Night Repair άλλαξε την έννοια της περιποίησης της επιδερμίδας, σε επανόρθωση της επιδερμίδας με τον πρώτο ορό επανόρθωσης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στη βιομηχανία της ομορφιάς ήταν το πρώτο προϊόν που περιείχε υαλουρονικό οξύ.

Κάθε χαρακτηριστικό του προϊόντος ήταν μοναδικό – η ελαφριά υφή, η σύνθεση, η τεχνολογία– παραμένοντας έτσι μέχρι σήμερα.

To live chat με την ίδια την  Estée Lauder & τα… social media της…

Δεκαετίες πριν από την εμφάνιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η Estée Lauder πραγματοποιούσε καμπάνιες από στόμα σε στόμα. Το μότο της ήταν

«Telephone, Telegraph, Tell a Woman.»

Πίστευε πως οι γυναίκες στις οποίες άρεσαν τα προϊόντα της, θα τα διέδιδαν και στον περίγυρο τους. Πάντα ήθελε να δημιουργεί προσωπικές σχέσεις και να συνεργάζεται απευθείας με τις πελάτισσές της.

Ήθελε να απαντά στις ερωτήσεις τους και να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις. Να βλέπει τα πρόσωπά τους να φωτίζονται από τη διαφορά που θα μπορούσε να κάνει ένα νέο προϊόν. Είτε αυτό ήταν μακιγιάζ είτε κάποιο άλλο προϊόν. Ήθελε να βλέπει την διαφορά στην εμφάνισή και στην αυτοπεποίθηση τους. Πίστευε πως για να πραγματοποιήσεις μια πώληση, έπρεπε να αγγίξεις την καταναλώτρια. Να της δείξεις τα αποτελέσματα στο πρόσωπό της και να της εξηγήσεις τα προϊόντα…

 

“Κανένας δεν πέτυχε ποτέ δίχως να ρισκάρει…

Πρέπει κάποιος να είναι ικανός, να αναγνωρίζει την στιγμή και να την αδράξει δίχως καθυστέρηση!”  

Estée Lauder

 

Η αυτοκρατορία της συνεχίζεται

Η Λόντερ πέθανε από καρδιοαναπνευστική ανακοπή στις 24 Απριλίου 2004 στο σπίτι της στη Νέα Υόρκη, σε ηλικία 98 ετών.

Η εταιρία σήμερα απασχολεί περισσότερους από 26.000 ανθρώπους και έχει τζίρο δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο όμιλος Estée Lauder ανήκει στα παιδιά και τα εγγόνια της. Δημιούργησε μια αυτοκρατορία, δίχως ποτέ να παραμερίσει την οικογένειά της και πάντα έλεγε “η οικογένεια προηγείται!”

Η Εστέ Λαουντέρ είναι η γυναίκα που άλλαξε τον τρόπο που περιποιούνται οι γυναίκες και τα προϊόντα της είναι σήμερα μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες σε περισσότερες από 120 χώρες στον κόσμο!

Πηγές πληροφοριών: Wikipedia, Time Magazine, TheFamousPeople

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!