Πρόσωπα

Αντώνης Λυμπέρης: Χτίζοντας και γκρεμίζοντας μια αυτοκρατορία περιοδικών

Συντάκτης  | 

Ο Αντώνης Λυμπέρης είναι ο άνθρωπος που έχτισε και γκρέμισε την αυτοκρατορία των ιλουστρατιόν media στην Ελλάδα.

O Αντώνης Λυμπέρης ξεκίνησε, όπως όλοι οι αυτοδημιούργητοι εκδότες της μεταπολίτευσης, από το μηδέν. Όμως σε τριάντα σχεδόν χρόνια, έστησε μια ολόκληρη αυτοκρατορία στον χώρο του περιοδικού τύπου.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του δράση στα έντυπα με ένα μικρό γραφειάκι στην Πλατεία Βικτωρίας. Σε τρεις δεκαετίες όμως έφτασε να διευθύνει έναν εκδοτικό κολοσσό στο Κορωπί. Τα γραφεία εκεί θύμιζαν χώρους πολυεθνικής διαφημιστικής εταιρείας της Νέας Υόρκης.

Την εποχή της δόξας τους ο Αντώνης Λυμπέρης και η σύζυγος του Έλενα απολάμβαναν στο έπακρο τα πάντα. Φήμες λένε, ότι ακόμη και για να γευματίζουν τα μεσημέρια στην εταιρεία τους, απαιτούσαν απαράμιλλη χλιδή. Έτσι, είχαν αγοράσει δύο ζευγάρια σερβίτσια Hermes που κόστιζαν σχεδόν 70.000 ευρώ!

Οι φήμες λένε ακόμα ότι τους προσκεκλημένους τους στο Κορωπί και στις βίλες της Κηφίσιας και της Μυκόνου τους υποδεχόταν ένας μπάτλερ, κατά τα Βρετανικά πρότυπα.

Ήταν η εποχή που η Ελλάδα ζούσε εκτός πραγματικότητας και τα δάνεια διπλασίαζαν με τρόπο φαντασιακό το εισόδημα του μέσου Έλληνα. Η εκδοτική ελίτ της χώρας μηρύκαζε έτσι τους τρόπους και τις συνήθειες των ιδιοκτητών των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων της Δύσης.

Το όνειρο μιας διαρκούς και χωρίς όρια ανάπτυξης κράτησε όμως δυστυχώς λίγο και η δημοσιονομική εκτροπή της χώρας προσγείωσε βίαια την βιομηχανία του τύπου στην σκληρή πραγματικότητα. Ο μεγάλος δανεισμός σε συνδυασμό με την δραματική μείωση της διαφήμισης και των πωλήσεων αποσταθεροποίησε πλήρως τον περιοδικό τύπο στην χώρα μας, που δεν είδε εγκαίρως αυτό που του έρχεται.

Ήταν πια ζήτημα χρόνου να οδηγήσει τις άλλοτε δυναμικές αυτές εκδοτικές εταιρείες στην ασφυξία. Αφού δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα σωτηρίας των επιχειρήσεων τους. Και κυρίως επειδή δεν διέθεταν την απαραίτητη ρευστότητα για να μπορέσουν να τις αναδιαρθρώσουν.

Ο Αντώνης Λυμπέρης (όπως και ο Πέτρος Κωστόπουλος) υπήρξαν άνθρωποι δημιουργικοί.

Μόνο σε λίγα χρόνια άλλαξαν την αντίληψη μας για το πώς δημιουργούνται τα περιοδικά στην Ελλάδα. Λανσάροντας τίτλους και εκδοτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και σφραγίζοντας μια ολόκληρη εποχή. Στην πραγματικότητα οι προικισμένοι αυτοί εκδότες δημιούργησαν ένα αφήγημα σχεδόν σαν κινηματογραφική ταινία. Στο τέλος όμως κατάφεραν να μπουν και οι ίδιοι μέσα σε αυτό το “έργο” τους.

Όπως οι περισσότεροι πολίτες της Ελλάδας κατά τη δεκαετία του 2000-2010, υπερεκτίμησαν τις δυνατότητες τους. Πίστεψαν, ότι μια μικρή αγορά με περιορισμένα όρια, θα μπορούσε να ζει και να ανταγωνίζεται το Life Style, άλλων μεγάλων χωρών. Χωρών όπως η Αμερική και η Αγγλία, με διαφορετικό υπόβαθρο και δυνατότητες.

Ίσως γι’ αυτό είναι άδικο, να τους φορτώνεται η κακοδαιμονία μιας κοινωνίας που δεν κατάφερε να ενηλικιωθεί εγκαίρως και να αλλάξει πορεία.

Χτίζοντας μια αυτοκρατορία!

To 1981 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Surf & Ski», μέσω της ατομικής του εταιρίας που μόλις είχε ιδρύσει.

1982

Ένα χρόνο αργότερα, το 1982, εκδίδει το δεύτερο του περιοδικό «Ο Κόσμος του Τένις».

1983

Το 1983 πραγματοποιεί την πρώτη μεγάλη εκδοτική του επιτυχία με το περιοδικό «Ο Κόσμος του Video», το οποίο αποτέλεσε το κύριο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας του κοινού αλλά και των εταιριών διανομής του χώρου.

1984

Επενδύοντας στην αγάπη του για την θάλασσα, το 1984 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Yachting» ενώ ταυτόχρονα συστήνεται η εταιρία ΕΚ∆ΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ Ε.Π.Ε., η οποία μετασχηματίζεται σε Α.Ε. δύο χρόνια μετά.

1988

Το 1988 εκδίδεται το STATUS, πρώτο μηνιαίο αντρικό περιοδικό lifestyle, που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί το εγκυρότερο περιοδικό για τον σύγχρονο άντρα με στυλ και άποψη για τη ζωή.

1990

Το 1990 εκδίδεται το “7 Μέρες TV”, εβδομαδιαίο τηλεοπτικό περιοδικό και πολύ σύντομα καταφέρνει να ηγηθεί της κατηγορίας. Ως σήμερα, το “7 Μέρες TV” αποτελεί την καλύτερη λύση για την οικογενειακή ενημέρωση γύρω από την τηλεόραση.

1992

Το 1992 εκδίδεται το ΕΓΩ ως εβδομαδιαίο γυναικείο περιοδικό lifestyle, με έμφαση στη μόδα και την ομορφιά. Για περισσότερο από μία δεκαετία το ΕΓΩ κυριάρχησε στον χώρο και αποτέλεσε τη δυνατότερη συνήθεια της σύγχρονης Ελληνίδας.

1998

Το 1998, η Εταιρία, σε συνεργασία με άλλους μεγάλους εκδότες στην Ελλάδα, συστήνει την εταιρία διανομής τύπου ΑΡΓΟΣ Α.Ε., στην οποία συμμετέχει σήμερα με ποσοστό 10,05 %.

2000

Το 2000, εγκρίνεται η εισαγωγή των μετοχών της Εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και σχεδόν ταυτόχρονα, υπογράφεται ένα από τα σημαντικότερα license agreements στον κλάδο, αυτό του δικαιώματος έκδοσης του διάσημου γυναικείου περιοδικού μόδας VOGUE. Την ίδια χρονιά, εξαγοράζεται το 50% της ΔΕΣΜΗΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ, εκδότριας εταιρίας του ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ κι άλλων περιοδικών και οδηγών υλικού πολιτισμού.

2001

Το 2001, η Εταιρία εκδίδει τα περιοδικά Glamour (δεύτερη σύμβαση με την Conde Nast) και Life & Style, τα οποία γνωρίζουν μοναδική επιτυχία και προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον των αναγνωστριών.

2003

Το 2003 ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση της Εταιρίας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία στο Κορωπί Αττικής και παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του παγκοσμίου φήμης ανδρικού περιοδικού “Men’s Health” (σύμβαση εκχώρησης δικαιώματος από την Rodale).

2005

Το 2005, η Εταιρία ιδρύει θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της κι εκτός της Ελλάδας.

2006

To 2006 η Εταιρία εξαγοράζει την «IT Publications Hellas Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται στις εκδόσεις περιοδικών τεχνολογίας και πληροφορικής.

Την ίδια χρονιά, η Εταιρία εξαγοράζει την «Three Dee A.E.» που δραστηριοποιείται στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου. Παράλληλα, η Εταιρία εξαγοράζει σημαντικό μερίδιο στις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε., γνωστή για τα περιοδικά 4 ΤΡΟΧΟΙ, ΠΤΗΣΗ, YACHTS και ΗΧΟΣ.

2007

Το 2007, ο Όμιλος αποκτά την κυριότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΝ ΛΕΥΚΩ και παράλληλα, εκδίδονται στην Ρουμανία δύο γυναικεία περιοδικά, το GLAMOUR και το Prevention, μέσω αντίστοιχων license agreements.

Τέλος, ξεκινά η λειτουργία του πρώτου lifestyle portal της Εταιρίας, το οποίο λανσάρεται στον διαδικτυακό τόπο www.myself.gr.

2008

Εξαγοράζεται τρίτος μουσικός ραδιοφωνικός σταθμός (Village FM 88.3), ενώ διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα διεθνές τουρνουά τένις για άντρες και γυναίκες με την επωνυμία Status Athens Open και Vogue Athens Open αντίστοιχα. Παράλληλα, εκδίδεται στη Ρουμανία το μεγαλύτερο αντρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο, το περίφημο GQ (μέσω license από την Conde Nast).

2009

Το 2009 η Εταιρία ενσωματώνει στις δραστηριότητές της το μηνιαίο περιοδικό για τον άνθρωπο και τον κόσμο Geo, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την G+J, μέλος του συγκροτήματος Bertelessman. Στα μέσα της χρονιάς, εκδίδεται στη Βουλγαρία το διεθνούς φήμης γυναικείο περιοδικό GLAMOUR, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την Conde Nast.

2010

Από το 2010, ξεκινώντας η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, οι πρώτες περικοπές που έγιναν από όλες τις μεγάλες εταιρείες ήταν τα διαφημιστικά budged. Οι πολίτες από την άλλη, μείωσαν δραματικά τα συνηθισμένα τους έξοδά, μέσα σε αυτά και η αγορά των περιοδικών. Τα 8€-10€ για ένα περιοδικό ήταν μεγάλο έξοδο για πάρα πολλούς που έως τότε τα διέθεταν. Έτσι η μείωση του τζίρου σε πολλά περιοδικά άγγιξε μέχρι και το 80%. Με αποτέλεσμα η συντήρηση τους να είναι αδύνατη.

Το Νοέμβριο του 2012 οι εκδόσεις Λυμπέρη ανακοίνωσαν έτσι επίσημα το τέλος των δραστηριοτήτων τους. Ταυτόχρονα και την πώληση των εντύπων τους στις Αττικές εκδόσεις και την Δάφνη Επικοινωνία.

Η κατάρρευση μιας αυτοκρατορίας ήταν πλέον γεγονός.

Με πληροφορίες από iefimerida.gr

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!