Auto & Moto

Skoda Enyaq iV 60: Σχεδιασμένο με αγάπη και έμπνευση (Test drive)

Συντάκτης  | 

Skoda Enyaq iV 60

Το Skoda Enyaq iV 60 σχεδιάστηκε με αγάπη και έμπνευση καταφέρνοντας να ξεπεράσει σε ποιότητα, ομορφιά και οδηγική ευχαρίστηση και το VW ID.4 αλλά και το premium Audi Q4 eTron!

 

Το Skoda Enyaq iV 60 αποτελεί την Τσεχική εκδοχή ενός αυτοκινήτου το οποίο βασίζεται στην μεταβλητή πλατφόρμα MEB (Modularer E-Antriebs Baukasten) του Volkswagen Group που όμως σχεδιάστηκε με αγάπη και έμπνευση καταφέρνοντας να ξεπεράσει σε ποιότητα, ομορφιά και οδηγική ευχαρίστηση και το VW ID.4 αλλά και το premium Audi Q4 eTron!

Από την Ισμήνη Φαμπιάτου

H σημασία που δίνει η εταιρεία σε αυτό το μοντέλο ξεκινά από το γεγονός ότι κατασκευάζεται στη Mlada Boleslav της Τσεχίας, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα OCTAVIA και KAROQ, αλλά και από το όνομα που βασίζεται στην Ιρλανδική λέξη Enya που σημαίνει “ουσία”, “πνεύμα” ή “αρχή…ή έτσι νομίζουν αυτοί!

Όπως θα εξηγούσε ο μακαρίτης Kostas “Gus” Portokalos (Gus Efstratiou), ο πατέρας της Toula (Nia Vardalos) στο «ΜΥ Fat Greek Wending», στα αλήθεια ο όρος προέρχεται από την ελληνική λέξη «Έννοια» που σημαίνει μεταξύ άλλων και ουσία…Τώρα, όποιος δεν συμφωνεί ας ψεκαστεί με Windex που τα γιατρεύει όλα!

Είναι η ουσία μιας ακόμη αρχής για Skoda που με το Enyaq iV 60 χαράζει με αυτοπεποίθηση την νέα της πορείας σε ένα μέλλον στο οποίο το VAG Group έχει σχεδιάσει να λανσάρει 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ως το 2030 και πιστεύει ότι μέχρι τότε θα έχει διαθέσει στην αγορά περισσότερα από 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά.

Έχοντας ζήσει μερικές μέρες το πισωκίνητο Skoda Enyaq iV 60 των 180 ίππων είμαι πλέον πεπεισμένη ότι η VW επέτρεψε στην Skoda να έχει το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκινήτου του ομίλου -παρότι η τιμή των €47,100 που κοστίζει σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο η βασική έκδοση των 180 ίππων με την μπαταρία των 62 kWh είναι εξαιρετικά αντααγωνιστική ακόμη και με το ID4.

Φυσικά το αυτοκίνητο της δοκιμής με τα δερμάτινα καθίσματα και τα φωτιστικά σώματα LED Matrix είναι αρκετά ακριβότερο, ενώ υπάρχουν εκδόσεις με την μεγάλη μπαταρία των 78 kWh με 204 ίππους στον πίσω άξονα (€53,400)-και φυσικά η τετρακίνητη έκδοση με 265 ίππους και €55,700.

Η Skoda έβαλε πολύ αγάπη στο Enyaq iV- που σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάνει ότι μπορεί για να δικαιολογήσει την τιμή του σε ένα περιβάλλον που όχι μόνο όλα έχουν γίνει πανάκριβα, αλλα και που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επέλεξε να αφήσει ανοιχτή την κερκόπορτα στους Κινέζους που μπορούν να πουλάνε φτηνά.

Τα χαρακτηριστικά του Skoda Enyaq iV 60

Η εμφάνιση του Skoda Enyaq iV 60 είναι ταυτόχρονα γνώριμη σε όλους σαν Skoda, όμως ταυτόχρονα δείχνει μοντέρνα και εκπέμπει την ποιότητα που θα βρει κάνεις στο εσωτερικό του.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα Skoda, όχι μόνο επειδή βλέπεις το σήμα στο πρωτότυπο διάκτινο τιμόνι, αλλά επειδή συνδυάζει τον εργονομικά σοβαρό και απλό σχεδιασμό των εσωτερικών της Skoda με τις οθόνες και τις λύσεις που επιβάλει η συγγένεια με το ID4.

Skoda Enyaq iV 60
Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά πάνω από τον δρόμο καθώς η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα και τα 18 εκατοστά της απόστασης από το έδαφός τον τοποθετούν σε μια SUVάδικη θέση που βοηθά στην ορατότητα προς τα μπροστά και στο πλάι ενώ, προς τα πίσω, ίσως να ενοχλήσουν λίγο οι φαρδιές πίσω κολώνες και το σχετικά μικρό πίσω παράθυρο.Το Skoda Enyaq iV 60 έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά σαν ηλεκτροκίνητο και έτσι διαθέτει ένα πρακτικό αμάξωμα ενός όγκου που φιλοξενεί τον κινητήρα πάνω από τους πίσω τροχούς και την μικρή μπαταρία των 370 kg ( περίπου 100 κιλά ελαφρύτερη από την μεγάλη) κάτω από το πάτωμα του καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να μοιράζει ιδανικά σε ποσοστό 50:50 το μεγάλο βάρος των 1,985 κιλών μεταξύ των δύο αξόνων.
Η φόρτιση στο οικιακό ρεύμα από εντελώς άδειες μπαταριές στο 100% διαρκεί περίπου 26(!) ώρες, όμως αν κάνετε μέχρι 180 χλμ την ημέρα αρκεί να αφήνετε το αυτοκίνητο σας για 10 ώρες το βράδυ και το πρωί θα είναι γεμάτο.
Οι αναρτήσεις του Skoda Enyaq iV 60 είναι με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και εμφανίζεται σχετικά σφικτή καθώς μοιάζει να έχει κοινή ρύθμιση με την έκδοση που διαθέτει μπαταρία 78kWh (+100κιλά), προσδίδοντας μια μη αναμενόμενη-από την υπογράφουσα- ελαφρότητα στην συμπεριφορά του!
Μέσα στην πόλη το τιμόνι του Skoda Enyaq iV 60 είναι μαλακό ενώ είναι εντυπωσιακό το πόσο πολύ κόβουν οι τροχοί με μια μικρή κίνηση του τιμονιού κάνοντας την αναστροφή και το παρκάρισμα ακόμη και σε στενούς δρόμους του κέντρου μια εύκολη υπόθεση-αν βρείτε βέβαια τον χώρο που χρειάζεται για να παρκάρει ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.

Skoda Enyaq iV 60
Το Skoda Enyaq iV 60 στον αυτοκινητόδρομο εντυπωσιάζει με την αεροδυναμική (CX0,27) και μηχανική ησυχία αλλά και την αρίστη ποιότητα συναρμογής.
Το «μικρό» Skoda Enyaq iV 60 με την ελαφρύτερη μπαταρία των 62 kWh είναι από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ελέγχουν απόλυτα το βάρος τους και εμφανίζονται ανάλαφρά στις εναλλαγές της πορείας τους σε ένα δρόμο με αλλεπάλληλες και εναλλασσόμενες στροφές.
Δεν ξέρω αν το Skoda Enyaq iV 60 είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει χτιστεί πάνω στην κοινή ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου, αλλά το ατού του χαμηλότερου βάρους των μικρών μπαταριών σε συνδυασμό με την αγάπη που έριξαν οι Τσέχοι στον σχεδιασμό και την ρύθμιση της ανάρτησης φαίνεται -και γέρνει την ζυγαριά προς το μέρος του.


Μπορείτε να δείτε όλη την ανάλυση της Ισμήνης Φαμπιάτου για το Skoda Enyaq iV 60 ΕΔΩ.

Autoholix Team

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!