Το κεφάλαιο Αλέν Ντελόν
Το 1958, στα τα γυρίσματα της δραματικής ταινίας «Χριστίνα», θα γνωριστεί με το νέο ανερχόμενο αστέρι του κινηματογράφου Αλέν Ντελόν. Εκεί, μεταξύ φακού και πραγματικότητας, δημιουργήθηκε ένας παθιασμένος έρωτας.
Ο νεαρός Αλέν Ντελόν 22 χρόνων τότε, είχε τεράστια εμπειρία στις γυναίκες, καθώς μεγάλωσε δίπλα στις πόρνες του Παρισιού. Εκμεταλλευόμενος την ασύγκριτη γοητεία του, την αντιμετώπισε αρχικά ως ακόμη μια γυναίκα που έπρεπε να υποκύψει στην ομορφιά του…
Όμως η πρώτη εντύπωση που είχε η ντελικάτη 20άχρονη Σνάιντερ για αυτόν δεν ήταν η καλύτερη και ήταν πολύ επιφυλακτική μαζί του.
Όταν την υποδέχτηκε στο αεροδρόμιο του Ορλί με ένα μπουκέτο κόκκινα τριαντάφυλλα, εκείνη σκέφτηκε πως «είναι υπερβολικά όμορφος και καλοντυμένος».
Το βράδυ δείπνησαν μαζί και μίλησαν ελάχιστα. Εκείνη πλήρωσε τον λογαριασμό, καθώς αυτός ήταν άφραγκος. Στα γυρίσματα υπήρχε ένταση μεταξύ τους, καθώς ο Ντελόν έβγαζε έναν αλήτικο -μα γοητευτικό- χαρακτήρα του.
Όλοι πίστευαν πως αυτή θα είναι η τελευταία τους συνεργασία, μα μια πρωτόγνωρη έλξη τους κάνει να ερωτευτούν παράφορα. Έπειτα από έναν χρόνο αρραβωνιάστηκαν (1959). Αυτή με την εκλεπτυσμένη παιδεία της κι εκείνος με τις αλητείες του θα ζήσουν για μερικά χρόνια πολύ ευτυχισμένοι.
Αυτή η σχέση τους χαρακτήρισε ως ένα από τα ωραιότερα ζευγάρια της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Ο Αλέν Ντελόν ήταν ο μεγάλος έρωτας της ζωής της και το πρώτο και βασικό συναισθηματικό χτύπημα που θα της αφήσει ανεξίτηλο τραύμα.
O Ντελόν, αδιόρθωτος γυναικάς, κάποια μέρα του 1963 θα αφήσει ένα σημείωμα που τις ανακοινώνει ότι είναι στο Μεξικό με την Ναταλί, την οποία παντρεύετε λίγο αργότερα και αποκτούν μαζί ένα γιο.
Αυτή η εξέλιξη θα της στοιχίσει ακριβά και η Σνάιντερ θα καταφύγει στα ηρεμιστικά, θα νιώσει τον πόνο της εγκατάλειψης, θα “συννεφιάσει” το βλέμμα της και θα χάσει την λάμψη και την αθώα γοητεία της.
Το τραύμα αυτό θα ανοίξει μια πληγή που δεν θα κλείσει ποτέ και αυτό θα φανεί στις υπόλοιπες ερωτικές της σχέσεις, αλλά και στους δυο συζύγους της.
Ο πρώτος της σύζυγος (1966-1975) ήταν ο ηθοποιός Χάρι Μάγιεν, με τον οποίο απέκτησαν έναν γιο, τον Ντειβιντ. Ο Μάγιεν έπασχε από κατάθλιψη που του προκλήθηκε από τους Ναζί επειδή ήταν κατά το ήμισυ Εβραίος και το 1979 αυτοκτόνησε!
Ο δεύτερος σύζυγος ήταν ο δημοσιογράφος Ντανιέλ Μπιασίνι (1975 – 1981) με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, την Σάρα.
Ερμηνεία αποκάλυψη στη ταινία «Πισίνα»
Μοναδική διέξοδος της ήταν η εργασιοθεραπεία και η προσήλωσή της στην τέχνη της, παίζοντας έτσι σε ορισμένες σπουδαίες ταινίες. Όμως έπειτα από πέντε χρόνια κι ενώ η καριέρα της είναι απλώς ικανοποιητική θα ξαναβρεί μπροστά της τον Αλέν Ντελόν. Αυτός πλέον έχει ωριμάσει λίγο και οι σχέσεις τους έχουν αποκατασταθεί.
Είναι η ώρα τού σπουδαίου δραματικού θρίλερ «Η Πισίνα» (1969) που θα γυρίσει ο Ζακ Ντερέ με τον Ντελόν και την Σνάιντερ να συνθέτουν ένα από τα πιο ηδονικά ζευγάρια της μεγάλης οθόνης.
Πολύ καλός ο Ντελόν, αλλά η Σνάιντερ είναι συγκλονιστική. Ο μόνος που θα μπορούσε να κλέψει τη δόξα της είναι ο Μισέλ Λεγκράν με τη μουσική του. Αλλά η Ρόμι θα κάνει μια ερμηνεία αποκάλυψη, που θα της ανοίξει το δρόμο για ακόμη πιο σπουδαίους σκηνοθέτες.
Από τον Μισέλ Πικολί στον Μαστρογιάνι
Ο Κλοντ Σοτέ τα επόμενα χρόνια θα γυρίσει μαζί της τέσσερις ταινίες, «Ερωτική Αποκάλυψη», «Η Τροτέζα και οι Διαρρήκτες», «Μαντό» και «Σεζάρ και Ροζαλί», τοποθετώντας δίπλα της στις τρεις πρώτες τον υπέροχο Μισέλ Πικολί και στην τελευταία τον Ιβ Μοντάν.
Το 1973 θα την επιλέξει ο μεγάλος Λουκίνο Βισκόντι για την ταινία «Λούντβιχ», στην οποία η Σνάιντερ θα υποδυθεί ξανά την Αυτοκράτειρα Σίσι, αλλά διαφορετικά αυτή την φορά. Πλέον το ύφος και η ματιά της σε συνεπαίρνονταν, ενώ η φυσιογνωμία της δένει απόλυτα με την απαράμιλλη αισθητική του Ιταλού σκηνοθέτη.
Θα συναντηθεί και με τον Τρεντινιάν στο έξοχο δράμα «Μοιραία Συνάντηση», ενώ ο Ντίνο Ρίζι θα την αποθεώσει στο «Φάντασμα του Έρωτα», δίπλα στον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Ο κινηματογραφικός της επίλογος θα δοθεί με την ολοκλήρωση της αξέχαστης ταινίας «Η Περαστική του Σαν Σουσί» του Ζακ Ρουφιό, το 1981.
Τότε υπεβλήθη και σε νεφρεκτομή, καθώς η υγεία της δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς θα χάσει τον γιο της Ντέιβιντ σε ηλικία 14ων ετών.
Το παιδί έπαιζε στον κήπο του σπιτιού με την αδερφή του, όταν γλίστρησε και έπεσε στα κάγκελα βρίσκοντας ακαριαίο θάνατο. Η μητέρα του δε βρισκόταν εκεί και ενημερώθηκε για το συμβάν τηλεφωνικά. Το σοκ που υπέστη την οδήγησε για νοσηλεία σε ψυχιατρική κλινική στο Παρίσι.
Έτσι αντί να συνεχίσει να βαδίζει στη λεωφόρο της δόξας, άρχισε να ξεστρατίζει στους σκοτεινούς δρόμους των χαπιών και του αλκοόλ. Έπειτα από σχεδόν ένα χρόνο μετά την απώλεια του γιου της, στις 29 Μαΐου 1982, η Ρόμι Σνάιντερ βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της από τον σύντροφό της Λοράν Πετέν. Ο θάνατος της επήλθε από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών και αλκοόλ, ήταν 43 ετών.
Μια πράξη απελπισίας, αρκετά μακριά από την εικόνα της πριγκίπισσας, αλλά πολύ κοντά στο πιο τραγικό μυθιστόρημα, με ιδανική ηρωίδα την μοναδική Ρόμι Σνάιντερ.