Γενικά
Νέα έκθεση-σοκ για τους Έλληνες μαθητές. Το 27% με χαμηλή επίδοση ανάγνωσης
Νέα έκθεση-σοκ για τους Έλληνες μαθητές. Καμπανάκι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Νέα έκθεση-σοκ για τους Έλληνες μαθητές. Το 27% έχει χαμηλή επίδοση ανάγνωσης. Η ετήσια έκθεση της Ε.Ε. που δημοσιοποιήθηκε χθες, έδειξε ότι σχεδόν ο ένας στους τρεις Έλληνες μαθητές δεν διαθέτει βασικές δεξιότητες.
Η νέα έκθεση-σοκ για τους Έλληνες μαθητές τονίζει μάλιστα, πως είναι εντυπωσιακό ότι η Ελλάδα πηγαίνει από το… κακό στο χειρότερο.
Προ δύο εβδομάδων η ετήσια έκθεση της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), που παρουσίασε κατ’ αποκλειστικότητα η «Κ» στο φύλλο της 13ης Σεπτεμβρίου, προκάλεσε έντονο προβληματισμό, καθώς έδειξε ότι οι 16χρονοι υστερούν σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, τα οποία αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή. Ειδικότερα, η ΑΔΙΠΠΔΕ έκανε λόγο για κίνδυνο λειτουργικού αναλφαβητισμού για μεγάλη μερίδα μαθητών.
Στην «έκθεση παρακολούθησης και κατάρτισης για το 2019», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιλάει για δεκαπεντάχρονους έφηβους μαθητές, που διατρέχουν κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας. Καθώς πολλοί μαθητές δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στην ανάγνωση, στη γραφή και στα μαθηματικά ή επαρκείς γνώσεις στις θετικές επιστήμες.
Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι στο 32% κατά μέσον όρο. Ενώ σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 20%.
Η νέα έκθεση-σοκ για τους Έλληνες μαθητές λέει πως μεταξύ άλλων, το 27% έχει χαμηλή επίδοση ανάγνωσης.
Συγκεκριμένα, από την έκθεση που παρουσιάστηκε χθες από τον επίτροπο Εκπαίδευσης Τιμπόρ Νάβρατσιτς, προκύπτουν για την Ελλάδα, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Το 35,8% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά. Ενώ στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 22,2%.
- Ένας στους τρεις επίσης –ακριβές ποσοστό 32,7%– Έλληνες μαθητές έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες. Ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%. Το ελληνικό ποσοστό έχει αυξηθεί από το 25,3% του 2009.
- Στην ανάγνωση το 27,3% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση, έναντι 19,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Το 2009 ο αντίστοιχος μέσος όρος των Ελλήνων μαθητών ήταν 21,3%.
- Η Ελλάδα είναι πολύ καλύτερα από την Ευρώπη στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών, από φοιτητές ηλικίας 18 έως 24 ετών. Το ελληνικό ποσοστό είναι 4,7% και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος 10,6%.
- Επίσης οι περισσότεροι Έλληνες ηλικίας 30-34 ετών κατέχουν πανεπιστημιακό πτυχίο. Έναντι των άλλων ευρωπαϊκών κρατών που είναι κατά μέσο όρο (44,3 και 40,7% τα αντίστοιχα ποσοστά).
- Αντίστροφα τα ελληνικά ποσοστά είναι χαμηλότερα του ευρωπαϊκού μέσου όρου στη συμμετοχή των 4χρονων στην προσχολική αγωγή. Συμμετέχουν το 81,5% στην Ελλάδα και το 95,4% κατά μέσο όρο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Επίσης, η συμμετοχή των ατόμων 25-64 ετών σε προγράμματα κατάρτισης και διά βίου μάθησης είναι μικρότερη. Το 4,5% είναι για την Ελλάδα και το 11,1% για την Ευρώπη.
Στην Ελλάδα οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών και αφορούν κυρίως τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών. Από την άλλη, η έκθεση της Επιτροπής αναφέρει ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι ελκυστικό, αλλά παρατηρείται έλλειψη ευκαιριών και κινήτρων για τη βελτίωση του εκπαιδευτικών.
Πηγή: kathimerini