Γενικά

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» από την Πειραματική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων

Συντάκτης  | 

Το σπίτι της Μπερνάρντας ΆλμπαΗ ομάδα της Πειραματικής Σκηνής του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων, με την ακούραστη συμπαράσταση του καλλιτεχνικού διευθυντή της κ. Στέφανου Νταλάση, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει πως μετά από πολύμηνη ενασχόληση και εντατικές πρόβες, η νέα παράσταση-πρότασή της, οδεύει προς την τελική της ευθεία.

Από το Σάββατο 9 Απριλίου 2016 ημέρα της πρεμιέρας και για 9 ακόμα παραστάσεις 10, 16, 17, 23 και 24 Απριλίου και 2, 3, 6 και 7 Μαΐου και ώρα 21:00 η νέα μας… παραγωγή αδημονεί να υποδεχθεί τους Τρικαλινούς φίλους του θεάτρου και όχι μόνο. Με γνώμονα τα σημεία των καιρών και το ανανεωμένο καλλιτεχνικό μας ανθρώπινο δυναμικό και προσανατολισμό, επιθυμούμε να συνδέσουμε την ιστορική μνήμη με τη σύγχρονη καθημερινότητα, μεταφέροντας το χώρο της θεατρικής παρουσίας μας, στο εμπορικό και καλλιτεχνικό κέντρο της πόλης, επιλέγοντας την πινακοθήκη του Θεόδωρου Μάρκελλου ως τόπο παρουσίασης της νέας παράστασης.

Ο χώρος της πινακοθήκης που μας παραχωρήθηκε από το Δήμο Τρικκαίων, αποτέλεσε ιδιαίτερη και πολύτιμη καλλιτεχνική στέγη για μας. Το μέρος αυτό που φέρει τα ίχνη της γενναιοδωρίας του Πατρινού ζωγράφου, μπορεί και ελπίζουμε να αποτελέσει έναν πυρήνα διασύνδεσης του θεάτρου και των άλλων τεχνών με τη συλλογική μνήμη και την τοπική παράδοση.

 

Παραγωγή: Floulis Photographers


Η παράσταση

Η παράσταση αφορά το θεατρικό έργο «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα», μέρος των έργων της τριλογίας της υπαίθρου του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.

Το κείμενο που αποτελεί την επιστροφή του συγγραφέα στο ποιητικό θέατρο και τις ρίζες της σουρεαλιστικής του ταυτότητας, αποτέλεσε για μας τη γέφυρα διασύνδεσης με την ιστορική μνήμη της πόλης των Τρικάλων και τη βιομηχανική ιστορία της περιοχής, που καθόρισε την εξέλιξη της σε αγροτικό πυλώνα ολόκληρης της χώρας.

Ερευνώντας και μελετώντας την πιθανή σύνδεση της Θεσσαλικής υπαίθρου και τα γεγονότα που έλαβαν χώρα σε αυτήν και ανέδειξαν το αγροτικό κίνημα και τη δράση των αγωνιστών του Κιλελέρ και της Τρικαλινής εξέγερσης του 1925, με το έργο και τις αντιστοιχίες της ίδιας περιόδου στην Ισπανική ύπαιθρο και τη δικτατορία του Φράνκο, ανακαλύψαμε μια εντυπωσιακή σύμπτωση.

Γεγονότα και ντοκουμέντα
Το έργο είναι γραμμένο το 1936 (χρονιά της δολοφονίας του συγγραφέα), την ίδια χρονιά που η εταιρεία Henry Boots and Sons Limited, μετέπειτα (ΚΟΜΔΕ), κατασκεύασε για τις ανάγκες των έργων αποξήρανσης της Θεσσαλίας, το κεντρικό της εργοτάξιο στην περιοχή Σαράγια.

Χρησιμοποιώντας τη σύμπτωση σαν έμπνευση, διασταυρώσαμε το γεγονός-τεκμήριο της «μηχανολογίας της εποχής» που αφορά την παραγωγική βιομηχανική ζώνη της πόλης, επενδύοντας για τη σκηνογραφία της παράστασης μουσειακά αντικείμενα του βιομηχανικού χώρου της ΚΟΜΔΕ. Σε αυτό το σημείο η βοήθεια της Αντιπεριφέρειας Τρικάλων και η διαθεσιμότητά της να μας παραχωρήσει τα αντικείμενα του εργοταξίου, που αποτελούν το σκηνογραφικό πλαίσιο της παράστασης, υπήρξε κάτι περισσότερο από ουσιαστική.

Το έργο
Η δραματουργική εκδοχή που επιμεληθήκαμε, είχε την ευτυχία να συναντηθεί σε μια διακείμενη διασύνδεση, με τον ιδιαίτερα σημαντικό λογοτέχνη ορμώμενο από τη Ραψάνη, Μ. Καραγάτση, ο οποίος τεκμηριώνει και καταγράφει τη σημασία του έργου της ΚΟΜΔΕ για τη θεσσαλική αγροτική παραγωγή και τους κατοίκους του τόπου.

Από την άλλη μεριά μέσα στο σύγχρονο αστικό τοπίο, και τις κοινωνικές κατασκευές που αυτό επιβάλλει, η ποίηση του Τάσσου Λειβαδίτη, ανέδειξε και απελευθέρωσε την οπτική της γυναικείας σκηνοθετικής ματιάς στο σημαντικό αυτό έργο του άνδρα δημιουργού-συγγραφέα.

Το θέατρο ως χώρος διατύπωσης δημόσιου λόγου επιδρά με τις επιλογές και την πρόσληψη των λογοτεχνικών έργων με τα οποία ασχολείται, στο συλλογικό πνευματικό υπόβαθρο των θεατών του. Η δράση, το έργο και πολύ περισσότερο ο θάνατος του Φερδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί για μας και όχι μόνο, την επιτομή του πορτρέτου του ελεύθερου μαχόμενου ανθρώπου.

Η ευφυής γραφή του, που αφηγείται μια οικογενειακή ιστορία πένθους και εγκλεισμού, προοιωνίζει και καταγράφει την επίδραση της εξουσίας στην αλλοίωση των ανθρώπινων σχέσεων στην Ισπανία των χρόνων του Μεσοπολέμου, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει τη διάβρωση των οικογενειακών σχέσεων μέσω της σεξουαλικής καταπίεσης.

Καθώς η γονεϊκή εξουσία ξεπερνά τα όρια της προστασίας των τέκνων της και εμποτίζεται από αυταρχική διάθεση και επιβολή, το έργο διαθλά πτυχές πανανθρώπινες και κομβικές στη διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης και του υγιούς ψυχισμού ενός κόσμου, που οφείλει να μπορεί να ονειρεύεται και να διεκδικεί χωρίς να φοβάται.

Οι συντελεστές της παράστασης
Σκηνοθεσία: Πατρίτσια Λάζου και Αντονέλλα Χήρα
Δραματουργική επεξεργασία: Πατρίτσια Λάζου
Διασκευή κειμένου: Πατρίτσια Λάζου, Αντονέλλα Χήρα, Χριστίνα Κρίθαρη
Επιμέλεια κίνησης και εκγύμναση ηθοποιών: Πατρίτσια Λάζου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Κρίθαρη
Σκηνογραφική επιμέλεια: Αχιλλέας Ζάζος
Επιμέλεια Κοστουμιών: Η ομάδα
Ζωντανή μουσική (κιθάρα): Ελμίνα Ροδίτη
Τραγούδι και μικρή συμμετοχή: Λήδα Φράγκου
Τεχνική και Ηλεκτρολογική Υποστήριξη: Στέλιος Καραγιώργος
Κατασκευή κοστουμιών: Έφη Παλαιοδήμου
Σχεδιασμός Γραφικών: upmess.com
Οργάνωση παραγωγής και υπεύθυνη επικοινωνίας: Αντονέλλα Χήρα
Σκηνοθεσία teaser: Άρης Κοτρώνης – Βέττας
Filming – Editing: Γιάννης Φλούλης
Παραγωγή teaser: Floulis Photographers
Φωτογραφίες: Θάνος Φλούλης
Παίζουν: Βίκυ Ιακωβάκη, Βασιλένα Μητσιάδη, Άννα Παλαιοδήμου, Ελένη Ποζιού, Θεοδώρα Σαργιώτη, Ρόζα – Μαρία Σίττα, Φωτεινή Σπανού, Μαρία Τάχου, Εύα Τσαρμακλιώτη

Χορηγοί της παράστασης
Public café
upmess.com
Floulis Photographers
Urban Scan and Print Services
Καρακικές ένδυση – υπόδηση
Σβούρα το μαγαζάκι για το γάμο, τη βάπτιση, το παιχνίδι…
Κάφκας ηλεκτρολογικά είδη

 

 

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *