Γενικά
Το «Όχι» για την επίδειξη μόδας της Gucci στην Ελλάδα και το άρθρο της La Repubblica…!
Μετά την καμπάνια “Διόνυσος” και τα αγάλματα με σορτς και λουλούδια στα αυτιά, η Gucci έκανε αίτημα να στήσει πασαρέλα μπροστά στον Παρθενώνα…
Αυτό το ιδιαίτερο αίτημα, απασχόλησε τη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου. Το αίτημα, κατατέθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών και αφορούσε τη διοργάνωση fashion show την 1η Ιουνίου 2017 μπροστά από… τον Παρθενώνα και την άδεια κινηματογράφησης της επίδειξης.
«Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία, σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς και μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco».
Με την παραπάνω αιτιολόγηση, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου απέρριψαν ομόφωνα το αίτημα για την επίδειξη υψηλής ραπτικής του οίκου, εντός του αρχαιολογικού χώρου του Ιερού Βράχου, καθώς ο χαρακτήρας και η σπουδαιότητα του μνημείου δεν επιτρέπουν την παραχώρησή του για τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Καμπάνια της Gucci με τον Διόνυσο να φοράει floral σορτς και τσάντα…
Το άρθρο της ιταλικής εφημερίδας La Repubblica
Έτσι σήμερα αναμενόμενο ήταν, άρθρο της ιταλικής εφημερίδας La Repubblica να αφιερωθεί στην απόρριψη της Gucci.
Για το “όχι” της επίδειξης μόδας στην Ακρόπολη ο τίτλος ήταν:
«Atene dice no a Gucci. Rifiuta i soldi: “Sull’Acropoli non si sfila”»
«Η Αθήνα λέει όχι στη Gucci. Αρνείται τα χρήματα: “Πάνω στην Ακρόπολη δεν παρελαύνουμε”».
Ο δημοσιογράφος Έττορε Λιβίνι υπογραμμίζει στο άρθρο του μεταξύ άλλων:
«Η απάντηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν κατηγορηματική, η αξία και ο χαρακτήρας της Ακρόπολης δεν είναι συμβατά με ένα γεγονός αυτού του είδους».
«Δε χρειαζόμαστε διαφήμιση», είπε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του θαυμάσιου μουσείου που φιλοξενούνται τα ευρήματα από το αέτωμα του Παρθενώνα και οι Καρυάτιδες. «Ο συμβολισμός του μνημείου θα μειωθεί με το να χρησιμοποιηθεί μόνον ως “φόντο” για μία επίδειξη μόδας. Φτωχοί, δηλαδή οι Έλληνες αλλά όχι τόσο, ώστε να πουλήσουν την ψυχή της χώρας τους».
Ο οίκος Gucci έθεσε το αίτημά του, θυμίζοντας ότι το 1951 οι κίονες και τα μάρμαρα του Παρθενώνα είχαν μετατραπεί σε σκηνή για επίδειξη μόδας του Christian Dior.
Ήταν άλλες εποχές, όμως. Τώρα η επιτροπή, αμετακίνητη, είπε όχι.
Ο Ιταλός δημοσιογράφος υπενθυμίζει ταυτόχρονα ότι «στο παρελθόν τα μάρμαρα του Παρθενώνα έτυχαν εκμετάλλευσης για διαφημίσεις της Coca Cola, της Lufthansa και της Verizon, που μετέτρεψε τους κίονες σε τηλεφωνικούς θαλάμους και για φωτογράφιση της Jennifer Lopez, η οποία δεν είχε λάβει την άδεια του ΚΑΣ».
«Αλλά η ιστορία (και η αξιοπρέπεια) της Ελλάδας δεν πωλούνται. Ούτε σήμερα, που το κράτος βρίσκεται σχεδόν σε χρεοκοπία», τονίζει, τέλος, η La Repubblica.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!