Τέχνη & Πολιτισμός
Thessaloniki Photo Βiennale 2023: Πρόγραμμα εκθέσεων 16 –19 Οκτωβρίου 2023
Thessaloniki Photo Βiennale 2023. Πρόγραμμα εκθέσεων από τη Δευτέρα 16 έως την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου.
Η πολύσημη ταυτότητα του τυρκουάζ, δημόσιοι υπάλληλοι εν ώρα εργασίας, η ιστορία του εβραϊκού νεκροταφείου στη Θεσσαλονίκη, το φαινόμενο του εργολαβικού εξωραϊσμού (gentrification) ολόκληρων αστικών περιοχών, μια φωτοδημοσιογραφική αποτύπωση από το μακρινό Αφγανιστάν και το καθεστώς των Ταλιμπάν και εικόνες-κοινωνικό ντοκουμέντο από την οδό Αχαρνών στην Αθήνα «ανοίγουν» τη δεύτερη εβδομάδα των εκθέσεων του προγράμματος της Thessaloniki Photo Βiennale 2023.
Στο παράρτημα Θεσσαλονίκης του Πολεμικού Μουσείου, αρχειακές φωτογραφίες ζώων που εργαλειοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια πολέμων σε ρόλο μαχητών, κατασκόπων, ηρώων, παραγόντων θάρρους και αυτοθυσίας. Επιπλέον, ατομικές εκθέσεις και ιστορίες γυναικών μας ταξιδεύουν από την Αίγυπτο, το Κάιρο, το Σίδνευ της Αυστραλίας και την Αττική, σε φωτογραφικά στούντιο περασμένων δεκαετιών.
Αναλυτικά το πρόγραμμα
Από Δευτέρα 16 έως Τετάρτη 18/10/2023
Έκθεση: Ιουστίνη Δρακουλάκου «Χάνοντας το τυρκουάζ»
Χώρος: Goethe-Institut Thessaloniki
Διάρκεια: 16.10.2023-11.02.2024
Εγκαίνια: Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023 | 18:00
Ορυκτός πολύτιμος λίθος, φυλαχτό/αποτροπαϊκό ή θεραπευτικό σύμβολο, μοναδικό χρώμα, εμπορεύσιμο υλικό με πολυάριθμες ιδιότητες: όλα αυτά συνιστούν την πολύσημη ταυτότητα του τυρκουάζ, την οποία επιχειρεί η φωτογράφος/γεωλόγος Ιουστίνη Δρακουλάκου να προσεγγίσει φωτογραφικά, επιστημονικά, όσο και ανθρωπολογικά. Η έκθεση είναι μια πολυμεσική εγκατάσταση, βασισμένη στις αναρίθμητες δυνατότητες της φωτογραφίας και στους πολλαπλούς ρόλους που το μέσο αυτό διαθέτει: πληροφόρησης, καταγραφικής τεκμηρίωσης, αλλά συνάμα και ποιητικής αποτύπωσης.
Συνεργασία: Goethe-Institut Thessaloniki
Έκθεση: Μιχάλης Πατσούρας «07:00 – 15:00»
Χώρος: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: 16.10-19.11.2023
Εγκαίνια: Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023 | 20:00
Το ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα μέσα από την προσωπική εμπειρία του φωτογράφου Μιχάλη Πατσούρα ως δημοσίου υπαλλήλου αποτυπώνεται στην εν λόγω έκθεση. Άνθρωποι εξουθενωμένοι, όχι από την κούραση, αλλά από την ανελέητη καθημερινή ρουτίνα, που θα ήταν λιγότερο δυσβάσταχτη αν ο μηχανισμός λειτουργούσε πιο εύρυθμα. Άνθρωποι που δουλεύουν, ονειρεύονται, γιορτάζουν, βαριούνται, αναζητούν το νόημα που κρύβεται πίσω από όλο αυτό και μαζί πολλές φορές την έξοδο «κινδύνου».
Επιμέλεια: Παναγιώτης Παππάς
Συνδιοργάνωση: Photometria International Photography Festival
Συνεργασία: Γενικό Προξενείο της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Έκθεση: Martin Barzilai «Ghost Cemetery»
Χώρος: Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: 17.10-10.12.2023
Εγκαίνια: Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023 | 18:00
Τη δεκαετία του 1920 ο εβραϊκός πληθυσμός της Θεσσαλονίκης ήταν η πλειονότητα, σε σύγκριση με την ελληνορθόδοξη και την τουρκική κοινότητα και το εβραϊκό νεκροταφείο ήταν το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και χρονολογούνταν από τον 2ο αιώνα μ.Χ.. Από το 1942 συντελείται στην πόλη η απόλυτη καταστροφή του συγκεκριμένου ιερού χώρου, παράλληλα με τις εκτοπίσεις και την εξόντωση σχεδόν του 96% του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής.
Ο φωτογράφος Martin Barzilai δίνει έμφαση στα απομεινάρια των κατεστραμμένων ταφόπλακων, οι οποίες τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης και χρησιμοποιήθηκαν ως οικοδομικό υλικό σε μνημεία, κτίρια και πεζοδρόμια. Διαβάζοντας τα κείμενα που συνοδεύουν τις φωτογραφίες ο επισκέπτης είναι σε θέση να κατανοήσει το συγκρουσιακό ιστορικό γεγονός της καταστροφής της παλαιάς εβραϊκής νεκρόπολης.
Συνδιοργάνωση: Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, Goethe-Institut Thessaloniki, Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ – Γραφείο Θεσσαλονίκης
Έκθεση: Karolina Bregula «Ασκήσεις απώλειας ελέγχου»
Χώρος: Ύψιλον
Διάρκεια: 17.10-26.11.2023
Εγκαίνια: Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023 | 20:00
Η καλλιτέχνιδα Karolina Breguła εδώ και χρόνια επιχειρεί να καταγράψει με ποικίλους τρόπους ένα διεθνές κοινωνικό φαινόμενο, αυτό των απαλλοτριώσεων, των μαζικών εξώσεων, των κατεδαφίσεων και της απώλειας σπιτιών. Στο project αυτό αξιοποιεί τις στρατηγικές του εργολαβικού εξωραϊσμού και τις τακτικές αντίστασης εναντίον τους, τις κοινωνικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα σε περιοχές κατεδαφίσεων, καθώς –και κυρίως– τα βιώματα των ανθρώπων που χάνουν το σπίτι τους. Το παγκόσμιο φαινόμενο του gentrification αλλάζει μικροκλίματα, γειτονιές και ζωές, αρχιτεκτονικά, οικονομικά, κοινωνικά, ιστορικά, ακόμη και εργασιακά περιβάλλοντα. Ποιος στέκεται κριτικά απέναντι στις αλλαγές αυτές; Ποιος προβλέπει ή προνοεί για τις μακροπρόθεσμες κοινωνικές τους επιπτώσεις; Μπορούν οι άνθρωποι να διαχειριστούν την απώλεια ελέγχου;
Συνεργασία: Ύψιλον
Έκθεση: Δημήτρης Μεσσίνης «Δύναμη και οδύνη στο Αφγανιστάν: το καθεστώς Ταλιμπάν 1996-2001»
Χώρος: Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ – Πρώην Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων Χαμιδιέ
Διάρκεια: 18.10-08.12.2023
Εγκαίνια: Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023 | 18:00
Το Μαυσωλείο του Μογγόλου Αυτοκράτορα Μπαμπούρ, τα 2000 μέτρα υψόμετρο των Ιμαλαῒων, τα άρματα μάχης, η λαϊκή αγορά, τα γκρεμισμένα κτήρια της Καμπούλ από τη Σοβιετική κατοχή, οι ανεμοθύελλες, τα πενιχρά και αυτοσχέδια μέσα μεταφοράς των αμάχων, οι γραμμές του Βόρειου Μετώπου συνθέτουν το φόντο του φωτοειδησεογραφικού ντοκουμέντου του Δημήτρη Μεσσίνη, από τον Νοέμβριο του 1996 ως τον Νοέμβριο του 2001, στη διάρκεια του 1ου Ισλαμικού Εμιράτου του Αφγανιστάν. Μια αυθεντική, ζωτική, εικονογραφημένη μαρτυρία του καθεστώτος.
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έκθεσης: Σίσσυ Καραδημητρίου
Συνδιοργάνωση: Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ – Πρώην Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων Χαμιδιέ, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Έκθεση: Δημήτρης Ραπακούσης«Οδός Αχαρνών»
Χώρος: Το Πικάπ
Διάρκεια: 18.10-15.11.2023
Εγκαίνια: Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023 | 20:00
Η φωτογραφική περιήγηση του Δημήτρη Ραπακούση στις μικρογειτονιές της οδού Αχαρνών τη διετία 2012-2014 στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης κατέδειξε ένα ευάλωτο και πολύχρωμο κοινωνικό οικοσύστημα, στο οποίο οι κάτοικοι μιας από τις πιο παλιές γειτονιές της Αθήνας συνυπάρχουν με περιθωριοποιημένους συνήθως μετανάστες από διάφορες γωνιές του κόσμου. Οι φωτογραφίες του από τα πέριξ της οδού Αχαρνών και τον Άγιο Παντελεήμονα φέρνει, με την έννοια αυτή, στο νου τις εγχώριες διαχωριστικές γραμμές, συχνά αόρατες αλλά καθόλου λιγότερο υπαρκτές, που χαράζονται με άξονα τη φυλή και την τάξη. H εργασία του συνιστά ένα συχνά τραχύ κοινωνικό ντοκουμέντο που έχει αλιευθεί απευθείας από την καρδιά της πρωτεύουσας.
Συνεργασία: Το Πικάπ
9 εκθέσεις από την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου
Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου η Thessaloniki Photo Βiennale 2023 μάς υποδέχεται με εννέα εκθέσεις σε δύο μουσεία, στο Πολεμικό Μουσείο και το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη!
Στο παράρτημα Θεσσαλονίκης του Πολεμικού Μουσείου, αρχειακές φωτογραφίες ζώων που εργαλειοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια πολέμων από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τη δεκαετία του 1970 σε ρόλο μαχητών, κατασκόπων, ηρώων, παραγόντων θάρρους και αυτοθυσίας συνθέτουν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αφήγηση.
Την ίδια μέρα στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έξι ατομικές εκθέσεις μας ταξιδεύουν με φωτογραφικές ιστορίες από την Αίγυπτο και το εμπόριο βαμβακιού εκεί, ιστορίες γυναικών από το Κάιρο, από το Σίδνευ της Αυστραλίας και την Δυτική Αττική, σε φωτογραφικά στούντιο περασμένων δεκαετιών.
Παράλληλα, η εκδοτική ιστορία φωτογραφικών βιβλίων των τελευταίων 23 ετών στην Ελλάδα και 14 καλλιτέχνες/φωτογράφοι από την Ιαπωνία δίνουν το στίγμα τους στην ενότητα των ομαδικών εκθέσεων.
Έκθεση: Marta Bogdańska «Shifters»
Χώρος: Πολεμικό Μουσείο / Παράρτημα Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: 19.10-30.11.2023
Εγκαίνια: 18:00
Η σειρά «Shifters» είναι ένα μακροχρόνιο και σε εξέλιξη έργο, όπου η Marta Bogdańska διερευνά την εργαλειοποίηση των ζώων σε καιρό πολέμου μέσα από φωτογραφίες και άρθρα που συγκεντρώνει, αλλά και δικά της έργα. «Φτωχές εικόνες» που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αφηγούνται ιστορίες ζώων σε ρόλο μαχητών, κατασκόπων, ηρώων, παραγόντων θάρρους και αυτοθυσίας, από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τη δεκαετία του 1970. Για την παρουσίαση στη Photo Biennale η καλλιτέχνιδα δημιουργεί ένα έργο για τον συγκεκριμένο χώρο αναπτύσσοντας διάλογο με την τοιχογραφία του Πολύκλειτου Ρέγκου (1903-1984), γνωστού εκπροσώπου του ελληνοκεντρικού μοντερνισμού, που αποτοιχίστηκε από το κατεδαφισμένο πλέον Εντευκτήριο Οπλιτών και εκτίθεται μόνιμα στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Στην εκδοχή της Bogdańska ο ανθρωποκεντρισμός της ιστορικής μάχης αποδομείται και επιχειρείται η ανασύστασή του από την οπτική του ζώου.
Επιμέλεια: Ηρώ Κατσαρίδου
Συνεργασία: Πολεμικό Μουσείο / Παράρτημα Θεσσαλονίκης
Έκθεση: Amina Kadous«Λευκός χρυσός»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Η σειρά «Λευκός χρυσός» είναι ένα μακροχρόνιο και σε εξέλιξη έργο, όπου η Amina Kadous αφηγείται φωτογραφικά την ιστορία της οικογένειάς της, εμπόρων υφασμάτων και ιδιοκτητών εργοστασίου κλωστοϋφαντουργίας από τη δεκαετία του 1960, την οποία διαπλέκει με την εθνική ιστορία της Αιγύπτου, μιας χώρας που στην ιστοριογραφία της βιομηχανικής επανάστασης έχει στενά συνδεθεί με τη βαμβακοκαλλιέργεια ήδη από τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα. Για την παρουσίαση στη Photo Βiennale η Kadous επεκτείνει τη φωτογραφική της έρευνα στην Αλεξάνδρεια, όπου επιχειρεί να ανιχνεύσει τη σύνδεση της ιστορίας του βαμβακιού με την ελληνική παροικία εκεί.
Επιμέλεια: Amina Kadous, Ηρώ Κατσαρίδου
Έκθεση: Βίκη Γεωργίου «Η πίσω αυλή (2018-2023)»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Η Βίκη Γεωργίου χρησιμοποιεί τις εικόνες της ως συγκολλητική ύλη, για τα κενά -της μνήμης, του χρόνου, του χώρου- που άφησε η μετοίκηση της οικογένειας της από την Ελλάδα στη μακρινή Αυστραλία. «Επιστρέφω μετά από χρόνια στον τόπο καταγωγής μου. Συλλέγω κομμάτια από ανείπωτες ιστορίες και κρυμμένα μυστικά για να κατανοήσω και να ανασυνθέσω το παρελθόν. Προσπαθώ να καλύψω το κενό της μνήμης, το κενό του χρόνου, το κενό του χώρου, όλα τα κενά που φόρεσα στην παιδική μου ηλικία», αναφέρει στο σημείωμά της.
Επιμέλεια: Στράτος Καλαφάτης
Έκθεση: Martin Parr «Αυτοπορτρέτα»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Στη σειρά φωτογραφιών που παρουσιάζει ο MartinParr στην έκθεση «Αυτοπορτρέτα», βλέπει το πορτρέτο του ως καθρέφτισμα της ατομικής και κοινωνικής του ταυτότητας, σε διάλογο με την προσωπική και τη συλλογική μνήμη. Στη δύση του 20ου αιώνα και στην αυγή του 21ουο MartinParr ξεκίνησε, διασχίζοντας τον κόσμο με επαγγελματικές αναθέσεις διεθνών μέσων, να φωτογραφίζεται σε στούντιο και photobooth σε κάθε γωνιά του κόσμου. Η μορφή του έτσι πήρε σταδιακά θέση, σωματικά ή ψηφιακά, σε σκηνικά ετερόκλητα, σχεδιασμένα να επικυρώνουν στερεότυπα ή να γεννούν νέα. Για είκοσι χρόνια (1996-2015) ο Parr παραδίνονταν αυτοβούλως, με ατάραχο ύφος, στα χέρια ομοτέχνων του αποτελώντας τη συνειδητοποιημένη λεία ενός μηχανισμού τυποποιημένων εικόνων.
Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου
Έκθεση: Emmanuel Angelicas «Marrickville / Silent Agreements»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Ο EmmanuelAngelicas επιστρέφει μετά από 25 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, στη PhotoΒiennale και στο ίδιο μουσείο με τη σειρά «Marrickville / SilentAgreements» και τις τετράγωνες λήψεις του, όπου το παραδοσιακό συνυπάρχει με το σύγχρονο, στο πλαίσιο λειτουργίας της κοινότητας μεταναστών του Σίδνεϋ στη συνοικίαMarrickville.
Τα έργα του, απαράλλαχτα τετράγωνα και ασπρόμαυρα, ταλαντεύονται ανάμεσα στον κόσμο των μεταναστών πρώτης γενιάς, που ορίζεται με αυστηρούς κώδικες και τυπικά, και στον ρευστό κόσμο της δεύτερης γενιάς. Σε μια περίοδο που έχει θεοποιήσει την παγκοσμιοποίηση οι φωτογραφίες του Angelicas εξετάζουν προσεκτικά τις λεπτές, ανεξάντλητες αποχρώσεις του τοπικού, θυμίζοντας τον Αμερικανό ιδιοφυή και αντισυμβατικό μουσικό FrankZappa που σημείωνε πως «όταν κάτι είναι βαθιά προσωπικό γίνεται οικουμενικό».
Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου
Έκθεση: Βαγγέλης Τάτσης «Still Neighborhood»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Τη γειτονιά που μεγάλωσε επισκέπτεται και καταγράφει ο Βαγγέλης Τάτσης στη σειρά «Still Neighborhood». Το φωτογραφικό του ενδιαφέρον δεν επικεντρώνεται μόνο στα πρόσωπα και τον τόπο αλλά στους χαρακτήρες, τις προσωπικότητες και την αλληλεπίδρασή τους, το πιο πολύπλοκο πλέγμα σχέσεων που τους συνδέει.
Η σειρά ξεκίνησε σαν μια προσωπική εξερεύνηση με την επιστροφή του φωτογράφου στα μέρη όπου μεγάλωσε για να την οικογένεια του. Σταδιακά καθώς οι σκέψεις και οι εμπειρίες μετουσιώνονταν σε εικόνες, η κάθε εικόνα καθόριζε το επόμενο βήμα, την επόμενη λήψη, άρρηκτα συνδεδεμένη με την προηγούμενη αλλά και ένα βήμα πιο έξω από αυτήν. από την οικογένεια στη γειτονιά, τη γειτονιά στο προάστιο, το προάστιο στην ευρύτερη Δυτική Αττική.
Επιμέλεια: Γιώργος Πρίνος, Βαγγέλης Τάτσης
Έκθεση: Lina Geoushy «ShameLess»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Την προσωπική ταυτότητα, σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό και βίαιο πλαίσιο αναζητά και συγχρόνως υπερασπίζεται η LinaGeoushy στο πρότζεκτ «ShameLess», το οποίο επικεντρώνεται στις ιστορίες σεξουαλικής παρενόχλησης ή βίας Αιγυπτίων γυναικών σε διαφορετικούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους στο Κάιρο.Πρόθεση της Geoushy ήταν και είναι να καταπολεμήσει το στίγμα που περιβάλλει την καταγγελία σεξουαλικής επίθεσης, να δώσει φωνή στις γυναίκες-θύματα και εν τέλει λιγότερη ντροπή.
Έκθεση: «Ποιητική, Υλικότητα, Επιτελέσεις: Ελληνικά Φωτογραφικά Βιβλία 2000-2023»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Mε την αυγή του νέου αιώνα, παρατηρούμε την αναγέννηση και τον εκδημοκρατισμό του φωτογραφικού βιβλίου στην Ελλάδα. Η έκθεση καταγράφει την εξέλιξη αυτή και διερευνά τα χαρακτηριστικά της μέσα από τα φωτογραφικά βιβλία 47 φωτογράφων.Ο σκοπός ενός βιβλίου είναι να ξεφυλλιστεί και να διαβαστεί. Σύμφωνα με αυτή την αρχή, η έκθεση έχει σχεδιαστεί ως μια διαδραστική εγκατάσταση που προσκαλεί το άγγιγμα και τον αναστοχασμό. Εδώ, οι επισκέπτες δεν είναι παθητικοί θεατές αλλά ενεργοί συμμετέχοντες των οποίων η ατομικότητα καθορίζει τους διαφορετικούς τρόπους χειρισμού των βιβλίων και το ταξίδι τους σε πολλαπλούς συνειρμούς.
Καλλιτέχνες/Φωτογράφοι: Αλέξανδρος Αβραμίδης, Κωστής Αντωνιάδης, Ειρήνη Βουρλούμη, Τάσος Βρεττός, Αικατερίνη Γεγησιάν, Γιώργης Γερόλυμπος, Αλέξανδρος Γεωργίου, Άρις Γεωργίου, Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Δήμητρα Δέδε, Γιάννης Δήμου, Πέτρος Ευσταθιάδης, Ζακ / Zackie Oh, Λίλη Ζουμπούλη, Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Χάρης Κακαρούχας, Στράτος Καλαφάτης, Κατερίνα Καλούδη, Αλέξανδρος Κατσής, Δημήτρης Κοιλαλούς, Πάνος Κοκκινιάς, Γιάννης Κόντος, Μαρία Λούκα, Νατάσσα Μαρκίδου, Νίκος Μάρκου, Δέσποινα Μεϊμάρογλου, Περσεφόνη Μίχου, Κατερίνα Μόσχου, Μανόλης Μπαμπούσης, Ηλίας Μπουργιώτης, Λία Ναλμπαντίδου, Νίκος Οικονομόπουλος, Έφη Παλαιολόγου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Γιάννης Παντελίδης, Ρούλα Πάτρα, Αβραάμ Παυλίδης, Πάρις Πετρίδης, Πηνελόπη Πετσίνη, Νίκος Πηλός, Πλάτων Ριβέλλης, Σπύρος Στάβερης, Ανδρέας Σχοινάς, Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Μαρίνος Τσαγκαράκης, Δημήτρης Τσουμπλέκας, Παύλος Φυσάκης
Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Μόσχοβη
Βοηθός επιμελήτρια: Μαρία Κεχαγιόγλου
Συνδιοργάνωση: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Έκθεση: «Φωτογραφικές εικόνες και ύλη: Ιαπωνικές εκτυπώσεις της δεκαετίας του 1970»
Χώρος: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 19.10-19.11.2023
Εγκαίνια: 20:00
Στη μέθοδο του Noda από τη δεκαετία του ’70 και τις προεκτάσεις της στη χαρακτική και τη φωτογραφία μας μυούν 14 φωτογράφοι και καλλιτέχνες από την Ιαπωνία.
Καλλιτέχνες/Φωτογράφοι: Koji Enokura, Sakumi Hagiwara, ArinoriIchihara, ShoichiIda, Mitsuo Kano, Tatsuo Kawaguchi, Hideki Kimura, Kosuke Kimura, Akira Matsumoto, Tetsuya Noda, Satoshi Saito, Jiro Takamatsu, Lee Ufan, Katsuro Yoshida
Επιμέλεια: Kyoji Takizawa
Συνδιοργάνωση: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Japan Foundation, Πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Ελλάδα
Όλο το πρόγραμμα της διοργάνωσης μπορείτε να το δείτε εδώ.