Γενικά
Tap, tap, tap: Τι κρύβει ο κύβος;
Το νέο παιχνίδι του Peter Molyneux “Curiosity – What’s inside the cube?“, ήρθε να ταράξει τα νερά των συνηθισμένων παιχνιδιών. Ο Peter Molyneux δεν είναι κάποιος τυχαίος παράγοντας της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Υπεύθυνος για τίτλους όπως τα Syndicate, Dungeon Keeper, Theme Park, Black & White και Fable.
Ξεκίνησε να γράφει παιχνίδια για Atari και Commodore 64 και διετέλεσε αντιπρόεδρος της Electronic Arts και Creative Director των Microsoft Game Studios. Τελευταία έστρεψε το ενδιαφέρον του στα smartphone με την δημιουργία της εταιρείας 22Cans με πρώτο της το εν λόγω παιχνίδι.
Πως παίζεται;
Οι παίκτες συνδέονται σε έναν σέρβερ και αντικρίζουν έναν κύβο (θυμίζει διαστημόπλοιο των Borg από το Star Trek) ο οποίος ίπταται σε ένα δωμάτιο. Αποτελείται από επίπεδα που με τη σειρά τους αποτελούνται από μικρότερους, δισεκατομμύρια κύβους, σαν pixel. Για την ακρίβεια 64 δισεκατομμύρια cubelets και περίπου δύο χιλιάδες layer.
Στόχος είναι να τα «σπάσουν» χτυπώντας με το δάχτυλο την οθόνη (tap), ώστε να περάσουν στο επόμενο layer. Υπάρχουν combos και bonus που δίνουν coin τα οποία αξιοποιούνται για την αγορά εργαλείων που καταστρέφουν περισσότερους κύβους με κάθε χτύπημα. Οι παίκτες μπορούν να συνεργάζονται για να καταστρέψουν ώστε να φτάσουν στο κέντρο του κύβου σπάζοντας το τελευταίο cubelet όμως είναι κατ’ ουσία ανταγωνιστές αφού μόνο ένας μπορεί να σπάσει το τελευταίο cubelet και το έπαθλο απευθύνεται μόνο σε έναν.
O/η τυχερός/ή θα κερδίσει το δώρο-έκπληξη που σύμφωνα με τον Molyneux θα του αλλάξει τη ζωή. Σε συνεντεύξεις του, έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται για κάποιο τεράστιο χρηματικό ποσό ή ένα αυτοκίνητο, ότι έχει δουλέψει για χρόνια πάνω σε αυτό και ότι μόνο ένας άνθρωπος ακόμη γνωρίζει τι είναι – και αυτό γιατί χρειαζόταν βοήθεια για να το βάλει στο παιχνίδι.
Παιχνίδι ή πείραμα;
«Και ποιος ο λόγος;» αναρωτιέστε με το δίκιο σας αφού δεν περιλαμβάνει ούτε πολέμους, ούτε όπλα, ούτε αίματα.
Ο λόγος είναι κατά βάση η περιέργεια, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος. Δεν πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι αλλά για ένα «κοινωνικό πείραμα» και ασχέτως της αξίας του δώρου-έκπληξη. Το “Curiosity – What’s inside the cube?” φαίνεται να πετυχαίνει τον στόχο του ως παιχνίδι αλλά και ως κοινωνικό πείραμα.
Ως παιχνίδι θυμίζει το προστατευτικό πλαστικό με τις φούσκες που σπάνε: κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να το αφήσουν από τα χέρια τους προτού τις σπάσουν όλες, άλλοι χωρίς υπομονή το πετάνε κατευθείαν στα σκουπίδια. Το διαρκές, μονότονο, χωρίς σκέψη χτύπημα της οθόνης θα κάνει κάποιους να βαρεθούν σε ελάχιστα λεπτά, ενώ κάποιους άλλους να χαλαρώσουν μηχανικά ή να συνεχίσουν για ώρες βγάζοντας την κάπως ψυχαναγκαστική πλευρά του εαυτού τους. Σε συνδυασμό με τον παράγοντα «περιέργεια» το ασταμάτητο tapping μπορεί να πάει πολύ μακριά…
Ως κοινωνικό πείραμα, το “Curiosity – What’s inside the cube?” έχει ενδιαφέρον για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι μεταξύ τους ακόμη και σε ένα τόσο basic κόσμο: κάποιοι προσπαθούν να παίξουν «σωστά», σπάζοντας σε γεωμετρικά σχήματα και κερδίζοντας coins, ενώ κάποιοι άλλοι σπάζουν για πλάκα καταστρέφοντας το παιχνίδι τους. Κάποιοι χρησιμοποιούν τον κύβο ως καμβά, καταστρέφοντας cubelets ώστε να δημιουργήσουν ζωγραφιές, ενώ άλλοι περιορίζονται στο να δημιουργήσουν μηνύματα.
Που μπορεί να φτάσει το ασταμάτητο tapping, θα καταφέρει κάποιος να φτάσει στο τέλος; Αν ο κύβος αποδειχθεί σκληρότερος από την περιέργεια και οι παίκτες αρχίσουν να εγκαταλείπουν το παιχνίδι, ίσως δεν μάθουμε ποτέ τελικά ποιο είναι το μυστικό που κρύβει.