Men's world
Τα 7 καλύτερα Αμερικάνικα Muscle Cars όλων των εποχών.
Muscle Cars: Μία κατηγορία αυτοκινήτων με φανατικούς υπέρμαχους κι ακόμα πιο φανατικούς εχθρούς. Μια κατηγορία αμφιλεγόμενη που εξαφανίστηκε τόσο ξαφνικά όσο εμφανίστηκε (σ.σ. καταραμένη πετρελαϊκή κρίση). Μια κατηγορία τόσο ωμή και βίαιη όσο οι… ιπποδυνάμεις και οι ροπές των κινητήρων των «εκπροσώπων» της.
Οι φανατικοί υποστηρίζουν ότι τα ίχνη της εμφάνισης των Muscle Cars χάνονται πίσω στο 1949, με τη γέννηση του Oldsmobile Rocket 88. Οι πιο μετριοπαθείς υποστηρίζουν ότι η κατηγορία ξεκίνησε το 1964 με το Pontiac Tempest GTO. Το σίγουρο είναι ότι οι καλύτερες μέρες της κατηγορίας αυτής ήταν μεταξύ του 1965 και του 1970, όταν και τελικά κατέρρευσε υπό το βάρος των υψηλών τιμών καυσίμου, τους πιο σφιχτούς κανονισμούς ρύπων και τα συσσωρευμένα ασφαλιστικά κόστη.
Τελικά, τι είναι τα Muscle Cars; Δεν υπάρχει συγκεκριμένος ορισμός, αλλά οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι ήταν μικρότερα δίπορτα αυτοκίνητα με κινητήρες τεράστιου κυβισμού και ιπποδύναμης, που εντοπίζονταν κυρίως σε μεγαλύτερα full-size τετράπορτα. Βέβαια, πολλοί ισχυρίζονται ότι μοντέλα όπως η Ford Mustang και η Chevrolet Camaro δεν ήταν Muscle Cars αλλά Pony Cars, μια κατηγορία πιο μικρά. Για τη λίστα όμως που ακολουθεί, τέτοιος διαχωρισμός δεν υφίσταται.
Αν και έχουν περάσει σχεδόν πέντε δεκαετίες από την εξαφάνιση των «δεινοσαύρων» αυτών, ο μυστικισμός των Muscle Cars ζει και βασιλεύει. Δεν παρήχθησαν και πούλησαν ποτέ σε μεγάλους αριθμούς, αλλά η μαγεία τους έφερε μεγάλα οφέλη στους κατασκευαστές τους, αφού χρησιμοποιούνταν ως δόλωμα που προσέλκυε υποψήφιους αγοραστές στις αντιπροσωπείες, απ’ όπου συνήθως έφευγαν έχοντας αγοράσει πιο φυσιολογικά αυτοκίνητα.
Είμαι σίγουρος ότι οι φίλοι των Muscle Cars θα γκρινιάξουν για την ακόλουθη λίστα και ειδικά για τα μοντέλα που λείπουν, αλλά, όταν ασχολείσαι με θέματα σαν αυτό, πρέπει να είσαι έτοιμος για σκληρή κριτική.
1967 Pontiac GTO
Οι λιγότερο φανατικοί των Muscle Cars που δε δέχονται ως αρχή της κατηγορίας το Oldsmobile Rocket του 1949, θεωρούν την έκδοση GTO του Pontiac Tempest του 1964 το πρώτο πραγματικό Muscle Car. Η Pontiac, παρακάμπτοντας την απαγόρευση της μητρικής General Motors για τοποθέτηση κινητήρων άνω των 330 κυβικών ιντσών σε μικρά αυτοκίνητα, «φόρεσε» κρυφά ένα θηριώδη V8 389 στο Tempest, το οποίο ονόμασε GTO. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τέτοια που κέρδισε τα αφεντικά της GM, στρώνοντας έτσι το δρόμο για μια ολόκληρη οικογένεια από Chevrolet, Oldsmobile, Buick και Pontiac Muscle Cars. Το 1967 ήταν η χρονιά που το GTO έγινε κανονικό μοντέλο, με κινητήρα V8 400 απόδοσης 360 ίππων.
1968 Plymouth Road Runner Hemi
Ξεχάστε τις καλοσύνες. Η Plymouth ήθελε ένα «γυμνό» Muscle Car μαχητή. Το Road Runner ήταν ένα εκρηκτικό μείγμα, ένα από τα πιο πετυχημένα σε απόδοση αυτοκίνητα. Είχε κινητήρα V8 426 με 425 ίππους και ενέπνεε φόβο στις καρδιές των αντιπάλων. Μάλιστα, λέγεται ότι η Plymouth είχε αγοράσει το όνομα και την ομοιότητα του Road Runner από την Warner Bros, από το πετυχημένο καρτούν. Η μάρκα πήγε ένα βήμα παρακάτω προς την εικόνα ταχύτητας του διάσημου πουλιού, αναπτύσσοντας μια κόρνα που μιμούνταν το χαρακτηριστικό «Μπιπ-Μπιπ» του καρτούν.
1969 Ford Mustang Boss 429
H Mustang Boss 429 είναι αυτό που βγαίνει όταν ένας κατασκευαστής θέλει να φτιάξει ένα αγωνιστικό Nascar. Λιγότερες από 1400 δημιουργήθηκαν μεταξύ 1969 και 1970, κάνοντάς τη σπάνιο είδος. «Φορούσε» κινητήρα V8 429 απόδοσης 375 ίππων, άνετα έχανε από άλλα αυτοκίνητα της λίστας, αλλά είχε κάτι μοναδικό: ήταν βασικά χειροποίητη! Επειδή ο 429 κινητήρας δε χωρούσε στο «σώμα» της απλής Mustang χωρίς εκτεταμένες μετατροπές, η Ford έστειλε τα πλαίσια στην Kar Kraft του Michigan. Εμφανισιακά, διέφερε ελάχιστα από τις απλές «αδερφές» της, κυρίως λόγω του φουσκωμένου καπό με τον αεραγωγό και της αεροτομής στο πορτμπαγκάζ.
1969 Chevrolet Camaro ZL1
Με λιγότερες από 70 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί, η αυθεντική Camaro ZL1 του 1969, όχι απλά φορούσε τον πιο δυνατό κινητήρα που προσέφερε στο κοινό η μάρκα για δεκαετίες, αλλά είναι και το πιο σπάνιο αυτοκίνητο παραγωγής της εταιρείας. Ο κινητήρας βασιζόταν στο θρυλικό V8 427 της Chevrolet, αλλά ήταν φτιαγμένος από αλουμίνιο κι όχι σίδηρο, όντας ο πρώτος αυτού του τύπου για τη μάρκα. Επισήμως, η ιπποδύναμη ήταν ίδια με αυτή του απλού 427, δηλαδή 430 άλογα, αλλά οι περισσότεροι ανεξάρτητοι δοκιμαστές ανέφεραν ότι ήταν κατά πολύ υψηλότερη.
1970 Buick GSX Stage 1
Όταν η Buick μπήκε στο παιχνίδι των Muscle Cars, ήταν από τις πιο πολυτελείς μάρκες, και φυσικά από τις πιο δυνατές. Αρχικά, το όνομα Grand Sport είχε εμφανιστεί το 1965 ως επιπλέον επιλογή για τα μοντέλα Skylark, Riviera και Wildcat. Το 1967 το Grand Sport έγινε κανονικό μοντέλο. Το 1970 το Grand Sport «φόρεσε» V8 455 με τερατώδη ροπή. Το εμφανισιακό πακέτο GSX που «φορέθηκε» στο Grand Sport 455 του 1970 εγκατέλειψε τις παραδοσιακές γραμμές της μάρκας, αφού είχε πίσω αεροτομή και γραμμές στο «σώμα» του οχήματος. Η ιπποδύναμη ήταν 360 άλογα, και παρόλο που υπήρχαν πολλοί πιο δυνατοί ανταγωνιστές, το GSX ήταν μοναδικό.
1970 Plymouth Hemi ‘Cuda
Το Plymouth Barracuda του 1970 είχε εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους κινητήρες, αλλά ο αρχηγός της αγέλης «φορούσε» ένα V8 Hemi 426 με 425 ίππους. Το Hemi ‘Cuda μπορούσε εύκολα να «πιάσει» τα κορυφαία Muscle Cars της εποχής, αφού η «μαμά» εταιρεία είχε φροντίσει να βάλει στα γρήγορα αυτοκίνητά της μια ειδική ανάρτηση που άντεχε τις βίαιες επιταχύνσεις. Η μάρκα παρήγαγε περιορισμένο αριθμό Hemi ‘Cuda, τα οποία τώρα έχουν υψηλή τιμή αγοράς, αφού ήδη από το 1970 ο Hemi V8 είχε ανεβάσει την τιμή του ‘Cuda. Το μπροστινό καπό με την εισαγωγή αέρα στην κορυφή του φίλτρου αέρα του κινητήρα, που προεξείχε μέσα από μια τρύπα στο καπό, ήταν στο βασικό εξοπλισμό του Hemi ‘Cuda.
1970 Chevrolet Chevelle SS 454 LS6
Πολλοί θεωρούν το 1970 το κύκνειο άσμα της εποχής των Muscle Cars, και η Chevelle SS είναι το πιο «βαρύ χαρτί» για την επισήμανση αυτή. Η Chevrolet προσέφερε δύο εκδόσεις του V8 454, την LS5 με 360 ίππους και την LS6 με 450 ίππους. Φυσικά, η LS6 με τα τετραπλά Holley καρμπιρατέρ είναι η έκδοση που έβαλε την SS 454 στην κορυφή της λίστας μας. Κανένα άλλο Muscle Car δεν μπορούσε να ισοφαρίσει τη δύναμη της Chevelle αυτής. Η LS6 SS 454 θεωρείται η τελευταία έκλαμψη της εποχής των Muscle Cars. Βέβαια, η Chevelle αυτή δεν είχε τη δυνατότητα να «ξετινάζει» τους ανταγωνιστές της, ήταν και κατά γενική ομολογία όμορφη. Η χυτή γραμμή της οροφής της δίνει την εντύπωση και την αίσθηση της ταχύτητας, ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Το φουσκωμένο καπό ήταν μέρος της εργοστασιακής σχεδίασης, προειδοποιώντας τους περαστικούς ότι κάτι πραγματικά ξεχωριστό υπήρχε κάτω από αυτό.
Editor: Ματθαίος Μ.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!