Men's world
Opel Corsa 2015: Generation Next
To νέο Opel Corsa δεν κρύβει τη σχεδιαστική του συγγένεια με το μικρότερων
διαστάσεων Adam. Η κεντρική εισαγωγή αέρα και τα φωτιστικά σώματα είναι εκείνα που πρωταγωνιστούν στο μπροστινό τμήμα. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές έχουν διατηρηθεί οι διαστάσεις του αμαξώματος.
Η συζήτηση για το πόσο… νέο μπορεί να θεωρείται ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελείται από γνώριμα, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, συστατικά ολοκληρώθηκε πριν καν ανοίξει. Αν και δεν αποτελεί μυστικό πως η πέμπτη, κατά σειρά, γενιά του Opel Corsa δεν ανήκει σε εκείνες τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που σχεδιάστηκαν και συνεπώς υλοποιήθηκαν με αφετηρία ένα λευκό κομμάτι χαρτιού, το γερμανικό best seller πείθει με το “φρέσκο”, γεμάτο αυτοπεποίθηση παρουσιαστικό του για το ακριβώς αντίθετο.
Το “χαμόγελο” που σχηματίζει η κεντρική εισαγωγή αέρα του μπροστινού τμήματος θυμίζει Adam, ωστόσο, οι σμιλεμένες πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος όπως άλλωστε και τα παράλληλα προς το έδαφος πίσω φωτιστικά σώματα δίνουν την εντύπωση πως έχεις να κάνεις με τη μικρογραφία του μεγαλύτερου Astra.
Όχι τυχαία, καθώς μία από τις προτεραιότητες των ανθρώπων της Opel ήταν να προσφέρουν σε ένα αυτοκίνητο πόλης στοιχεία -εξοπλιστικά και μη- που συναντάς σε προτάσεις ανώτερων κατηγοριών. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι οι αναλογίες-διαστάσεις του αμαξώματος έχουν διατηρηθεί στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, το νέο Corsa δείχνει να πατά με μεγαλύτερη σιγουριά στην άσφαλτο.
Αντίστοιχη είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και η πλήρως ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, δημιουργούν ένα ποιοτικό και ιδιαίτερα λειτουργικό περιβάλλον.
Η εντυπωσιακή, για τα δεδομένα ενός super mini, πληρότητα του εξοπλισμού αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που ενδεχομένως θα παίξει τον ρόλο του, καθώς ακόμα και το πρόσθετο κόστος των 300 ευρώ που προκύπτει από την ενσωμάτωση της έγχρωμης οθόνης αφής των 7 ιντσών και ενός εξαιρετικά εύχρηστου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μπορεί να θεωρηθεί απολύτως λογικό.
Εξίσου λογική φαντάζει και η επιλογή της προαιρετικά διαθέσιμης κάμερας (Opel Eye) που τοποθετείται στο παρμπρίζ και υποστηρίζει τη λειτουργία μιας σειράς συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα προειδοποίησης για την αποφυγή ενδεχόμενης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα.
Έχοντας ως δεδομένο πως το νέο Corsa ακολουθεί την αρχιτεκτονική του απερχόμενου μοντέλου, οι χώροι που προσφέρει για επιβάτες ή αποσκευές δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές μεταβολές. Τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν απέχουν από τον μέσο όρο της κατηγορίας και η πίσω σειρά καθισμάτων είναι ικανή να φιλοξενήσει με σχετική άνεση δύο ενήλικες.
Στη βελτίωση των χαρακτηριστικών κίνησης του Corsa έχουν συμβάλλει οι παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης.
Το υποπλαίσιο της μπροστινής ανάρτησης ενισχύθηκε και η γεωμετρία της βελτιώθηκε, ο πίσω ημι-άκαμπτος άξονας αντικαταστάθηκε με νέο και οι ρυθμίσεις των ελατηρίων και των αμορτισέρ τροποποιήθηκαν.
Νέα είναι και η μονάδα διαχείρισης του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, όπως άλλωστε και ο συνδυασμός ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου.
Ο τελευταίος αποδίδει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων και της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού καυσίμου 90 ή 115 ίππους, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει και στις δύο περιπτώσεις τα 170 Nm.
Εξίσου… αποδοτικό είναι και το παράδειγμα του κινητήρα diesel των 1,3 λίτρων, ο οποίος επιστρέφει με 95 ίππους και βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, χάρη στην αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης και τον περιορισμό στο μέγεθος στον υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Στην γκάμα του νέου Opel Corsa συναντάς και τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης των 1,2 και 1,4 λίτρων, όπως άλλωστε και το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.364 κ.εκ. που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 100 ίππους, κάνοντας τη διαφορά με τη ροπή των 200 Nm.
Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Οι νέες ρυθμίσεις του πλαισίου, που μεταξύ άλλων οδήγησαν στον περιορισμό του κέντρου βάρους κατά 5 χιλιοστά, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των χαρακτηριστικών του συστήματος διεύθυνσης αρκούν για να προσφέρουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση.
Με τη σειρά του, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του 1,0 λίτρου προσφέρει την απαιτούμενη δύναμη για να κινηθείς με χαρακτηριστική άνεση εντός και εκτός πόλης, χωρίς να παράγει τον θόρυβο ή τον κραδασμό που θα περίμενες από μια τρικύλινδρη μονάδα και το σημαντικότερο χωρίς να καταναλώνει την ποσότητα καυσίμου (4,3 λίτρα/100 χλμ. για την έκδοση των 90 ίππων) που ενδεχομένως θα μπορούσε να δικαιολογήσει το πλεόνασμα ισχύος που προσφέρει.
Στην Ελλάδα το νέο Opel Corsa ξεκινά την πορεία του από την τιμή των 10.906 ευρώ, με το κόστος των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων του 1,0 λίτρου να ξεκινά από τα 13.067 ευρώ και της πετρελαιοκίνητης έκδοσης από τα 14.383 ευρώ, συνυπολογίζοντας και το όφελος απόσυρσης.
Πηγή: in.gr