Men's world

Lamborghini Centenario: Happy Birthday Ferruccio!

Συντάκτης  | 

Lamborghini CentenarioΚάπου στη δεκαετία του 1960, ένας πετυχημένος κατασκευαστής αγροτικών μηχανημάτων στη βόρεια Ιταλία, αγόρασε μια Ferrari 250GT. Δυστυχώς, δεν του πολυάρεσε. Έτσι, μετέφερε τα παράπονά του απευθείας στον Enzo Ferrari, ο οποίος του απάντησε ότι θα…

ήταν προτιμότερο να συνεχίσει να ασχολείται με την κατασκευή τρακτέρ. Μετά την αγενή απόρριψη, ο Ferruccio Lamborghini αποφάσισε ότι μπορούσε να το κάνει καλύτερα και ξεκίνησε τη δική του εταιρεία αυτοκινήτων.

 

Το 2016 είναι η χρονιά των εκατοστών γενεθλίων του Ferruccio, και η Lamborghini, για να γιορτάσει το ορόσημο, κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής ως φόρο τιμής στον ιδρυτή της μάρκας. Η Centenario (σ.σ. Εκατονταετηρίδα στα ισπανικά) είχε, σύμφωνα με πληροφορίες, παρουσιαστεί στους υποψήφιους αγοραστές ως τρισδιάστατο ολόγραμμα μοντέλου στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Monterey της Καλιφόρνια το 2015, και τώρα έκανε την πρώτη της επίσημη εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μόνο 20 coupe και 20 roadster μονάδες θα κατασκευαστούν, με όλες τους να έχουν ήδη «καπαρωθεί» πριν την επίσημη πρώτη του αυτοκινήτου.

Σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις και το πως πιστεύαμε ότι θα είναι η Centenario, η Lamborghini μας παρουσίασε κάτι πολύ πιο επιθετικό από ό,τι περιμέναμε. Το μπροστινό μέρος θυμίζει αόριστα τη Veneno, αλλά είναι πιο εξευγενισμένο σε κάποια σημεία. Μπροστά υπάρχει ένας τεράστιος κίτρινος διαχωριστής και αεραγωγοί στην μπροστινή περιτονία. Αυτοί οι αεραγωγοί είναι πραγματικά λειτουργικοί κι όχι απλά διακοσμητικοί, αφού διοχετεύουν αέρα πάνω από τον μπροστινό άξονα και δημιουργούν κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες. Το μπροστινό καπό και τα φώτα θυμίζουν κάπως την Aventador, αλλά το καπό είναι επιθετικό με τη μεγάλη σηκωμένη επιφάνεια στο κέντρο, και τα φώτα είναι περισσότερο «απλωμένα» προς το κέντρο της περιτονίας.

Στις πλευρές του οχήματος, οι κίτρινες ποδιές παρέχουν περισσότερη υπεροχή στην αεροδυναμική. Πάνω από αυτές, βλέπουμε «φυσιολογικές» σχεδιαστικές πινελιές της Lamborghini (σ.σ. Αν μπορούμε να αποκαλέσουμε τη σχεδίαση της Lamborghini όλα αυτά τα χρόνια φυσιολογική), αλλά πιο τονισμένες από ποτέ. Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι κοφτερές γραμμές στις πόρτες και το υπόλοιπο «σώμα», δίνουν στο αυτοκίνητο μια αίσθηση «γλυπτού». Οι θόλοι των πίσω τροχών είναι σχεδόν «ενσωματωμένοι» στο πίσω μέρος του οχήματος, και βγαίνουν έξω από το «σώμα», προσφέροντας μοναδικές προεξοχές πάνω από τους πίσω τροχούς. Η κίτρινη λωρίδα κατά μήκος της οροφής, με τη βοήθεια του κίτρινου bodykit, βοηθάει στο οπτικό αντιστάθμισμα του πλήρως ανθρακονημάτινου «σώματος».

Κινούμενοι προς τα πίσω, παρατηρούμε το μυώδες πίσω καπό και τον παρανοϊκό διαχυτή. Το πίσω καπό έχει λειτουργικούς αεραγωγούς που βοηθάνε στο «μέτωπο» της αεροδυναμικής. Πίσω από αυτό υπάρχει μια «φτερούγα» με δυνατότητα επέκτασης, που λειτουργεί στις υψηλότερες ταχύτητες και βοηθάει σημαντικά να κρατηθεί η Centenario στο δρόμο. Η αεροτομή, ανάλογα με ποια λειτουργία οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός, μπορεί να επεκταθεί κατά 150 χιλιοστά και να περιστραφεί έως και 15 μοίρες. Ο διαχυτής «κυριαρχεί» στο πίσω μέρος και βελτιστοποιεί την κατανομή των ρευμάτων αέρα με τα μεγάλα πτερύγια που διαθέτει. Η τριπλή «μπούκα» της εξάτμισης «κάθεται» στο μέσον του διαχυτή, και τα πίσω φανάρια σε σχήμα βέλους μοιάζουν να «αιωρούνται» πάνω από τα πάνω πτερύγια και να απλώνονται σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους.

Δεν αποτελεί έκπληξη που η Centenario ξεπούλησε πολύ πριν την παρουσίασή της. Οι αεροδυναμικές ποιότητες είναι ακραίες, το όλο αυτοκίνητο είναι κομψό και τονίζεται ο τρόπος που το κίτρινο χρώμα χρησιμοποιείται για να «σπάσει» τη μονοτονία του ανθρακονήματος. Γενικά, η σχεδίαση είναι ακραία, με το πίσω μέρος να είναι αρκετά επιθετικό αλλά κομψό. Η Centenario είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που σε κάνουν να σταματάς για να τα κοιτάξεις όταν περνάς δίπλα τους. Όχι επειδή δεν το έχεις ξαναδεί, αλλά επειδή η σχεδίαση είναι τόσο έντονη που σε αναγκάζει να σταματήσεις για να την παρατηρήσεις για πολλή ώρα. Πολλά συμβαίνουν με τη σχεδίαση του «σώματος» της Centenario, και για το αυτοκίνητο αυτό, αυτό είναι πολύ καλό. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ καλός φόρος τιμής στον άνθρωπο που ίδρυσε την εταιρεία.

Αν νομίζετε ότι το εξωτερικό είναι ακραίο, απλά περιμένετε να δείτε και την καμπίνα της Centenario. Το εσωτερικό κάθε μονάδας είναι φτιαγμένο με βάση τις προδιαγραφές του κάθε πελάτη, με πολλές όμως σίγουρες επιλογές να υπάρχουν διαθέσιμες. Τα sport καθίσματα είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα και «ντυμένα» με alcantara. Η alcantara καλύπτει επίσης ολόκληρο το ταμπλό, το μεγαλύτερο μέρος των φατνωμάτων των ανθρακονημάτινων πορτών, την οροφή, τις κολώνες και το τιμόνι. Όλη αυτή η alcantara συγκρατείται από κίτρινη ραφή, που είναι ένας έξυπνος τρόπος να συνδεθεί το εσωτερικό με το εξωτερικό μέρος του οχήματος.

Όπου δε βλέπετε alcantara, βλέπετε ανθρακόνημα, συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής κονσόλας και των ακτινών του τιμονιού. Μιας και αναφέραμε το τιμόνι, να τονίσουμε ότι, αν περιμένατε τιμόνι με ίσιο κάτω μέρος και πολλαπλά χειριστήρια πάνω του, ατυχήσατε. Το σύμπλεγμα των οργάνων είναι πλήρους ψηφιακής απεικόνισης, με το ταχύμετρο να εκτείνεται πάνω από την κορυφή της απεικόνισης, με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο να φαίνεται λίγο πιο κάτω, ακριβώς στη μέση. Υπάρχουν δυο κάθετοι μετρητές σε κάθε πλευρά για να προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τα καύσιμα, τη θερμοκρασία του κινητήρα και τα σχετικά. Κοιτώντας την κεντρική κονσόλα, θα σας θυμίσει κάποιο φουτουριστικό διαστημόπλοιο. Υπάρχει και μια μεγάλη οθόνη αφής 10.1 ιντσών με επτά διακόπτες τοποθετημένους ακριβώς από κάτω, κι ακόμα περισσότεροι διακόπτες πιο πίσω στην κονσόλα.

Σύμφωνα με τη Lamborghini, το Infotainment σύστημα «συνδέει την οδήγηση της Centenario τόσο με το αυτοκίνητο όσο και με τον έξω κόσμο». Έχει δυνατότητες χρήσης του Διαδικτύου, αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χρήσης διαφόρων εφαρμογών διαδικτυακού ραδιοφώνου. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται σύστημα Apple CarPlay που επιτρέπει πλήρη ενσωμάτωση του iPhone με το αυτοκίνητο. Το σύστημα Infotainment μπορεί επίσης να καταγράφει δεδομένα τηλεμετρίας. Ταχύτητα, γυρολόγιο, δυνάμεις G, όλα μπορούν να καταγραφούν και να συγκριθούν μεταξύ διαφορετικών ταξιδιών στην πίστα και διαφορετικών οδηγών. Ως επιλογή, οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να εξειδικεύσουν τις κάμερες του εσωτερικού, για να καταγράφουν τις εμπειρίες του οδηγού και του συνοδηγού κατά την οδήγηση. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα στην καμπίνα, τα χρώματα που επιλέχτηκαν ως βασικά χρώματα λειτουργίας των οργάνων και του συστήματος Infotainment, είναι το μαύρο, το μπλε και το κόκκινο. Καθαρά φουτουριστικό και πανέμορφο όταν το κοιτάς.

Όπως αναμενόταν, η Centenario κινείται από τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα των Aventador, Aventador SV και Veneno, ο οποίος όμως έχει δεχτεί κάποιες «περιποιήσεις» και αποδίδει πλέον 770 ίππους. Αυτός είναι ο πιο δυνατός κινητήρας της Lamborghini μέχρι τώρα, και είμαστε σίγουροι ότι ουρλιάζει όταν πλησιάζει το κόκκινο όριο των 8.600σαλ. Η Lamborghini δεν προσδιόρισε την πραγματική ροπή του κινητήρα. Η δύναμη στέλνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του ανεξάρτητου κιβωτίου μετατοπιζόμενης ράβδου της εταιρείας. Η Centenario μπορεί να «χτυπήσει» τα 100χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 2.7 δευτερόλεπτα και το σημείο αναφοράς των 300χλμ./ώρα σε μόλις 23.5 δευτερόλεπτα. Η τελική της ταχύτητα είναι πάνω από 350χλμ./ώρα.

Μαζί με το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης της Lamborghini, η Centenario έχει επίσης πηδαλιούχηση στους πίσω τροχούς. Σε μικρές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από το πίσω μέρος, δημιουργώντας μια εικονική μείωση του μεταξονίου και αύξηση της στρεπτικής ευκινησίας. Στις πιο υψηλές ταχύτητες, οι τροχοί στρίβουν στην ίδια διεύθυνση με την ουρά, δημιουργώντας εικονική αύξηση του μεταξονίου. Η Lamborghini δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες πέραν αυτών που ήδη αναφέρθηκαν, αλλά η Centenario έχει τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, οι οποίες αλλάζουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, τη μετάδοση και την απόκριση του πίσω συστήματος πηδαλιούχησης. Περιττό να το αναφέρουμε, αλλά αυτή η ιταλίδα πρέπει να είναι τρομερά διασκεδαστική στο δρόμο και την πίστα.

Και οι 40 μονάδες έχουν ήδη προπωληθεί και θα παραδοθούν μεταξύ του φθινόπωρου του 2016 και του τέλους του 2017. Η τιμή εκκίνησης της κάθε Centenario ήταν 1.75 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς φυσικά τις επιπλέον επιλογές, τους φόρους και τα έξοδα παράδοσης. Για λογούς σύγκρισης και μόνο, ας αναφέρουμε ότι η Veneno Roadster κόστιζε περίπου 4.2 εκατομμύρια ευρώ, οπότε η τιμή της Centenario δεν είναι τελικά και τόσο κακιά…

Lamborghini Centenario 1

Lamborghini Centenario 2

Lamborghini Centenario 3

Lamborghini Centenario 4

Lamborghini Centenario 5

Lamborghini Centenario 6

Lamborghini Centenario 7

Lamborghini Centenario 8

Lamborghini Centenario 9

Lamborghini Centenario 10

Lamborghini Centenario 11

Lamborghini Centenario 12

Editor: Ματθαίος Μπλούφας

Πηγή φωτογραφιών: TopSpeed

 

 

 

 

 

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *