Men's world

Jensen FF. Ο θεμέλιος λίθος της τετρακίνησης.

Συντάκτης  | 

Jensen FFΣτην ερώτηση ποιο ήταν το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο, απαντάτε Audi Quattro Coupe; Λάθος! Η σωστή απάντηση είναι Jensen FF!

Οι αδελφοί Jensen γεννήθηκαν στο Moseley του Birmingham στις αρχές του 20ου αιώνα. Έχοντας πάθος με τα…

αυτοκίνητα, το 1923 δημιούργησαν το πρώτο δικό τους αυτοκίνητο, το Jensen Special Number One, που βασιζόταν στο Austin Seven Chummy του 1923.

 

 Στη δεκαετία του ’30 πήραν τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας αμαξωμάτων W.J. Smith and Sons, μετονομάζοντάς τη σε Jensen Motors LTSLD. Κάποια από τα οχήματά τους είχαν μεγάλη επιτυχία, όπως το White Lady με σασί Ford V8, για τον Αμερικανό ηθοποιό Clark Gable.

Μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’60, οι αδελφοί Jensen είχαν παραγκωνιστεί από την εταιρεία τους, αλλά πρόλαβαν να παρουσιάσουν το τελευταίο τους μεγάλο project: Το Jensen FF (Formula Ferguson). Ο Ιρλανδός επιχειρηματίας Harry Ferguson είχε φτιάξει την περιουσία του από τα αγροτικά μηχανήματα, αλλά το πάθος του ήταν τα γρήγορα αυτοκίνητα. Το 1950 ένωσε τις δυνάμεις του με τους πρώην οδηγούς Formula 1 Freddie Nixon και Tony Rolt, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της εταιρείας Harry Ferguson Research LTD, με πρώτο μηχανικό το πρώην πρώτο μηχανικό της Aston Martin, Claude Hill. Η προσπάθειά τους να προωθήσουν την τετρακίνητη που ήδη υπήρχε στα φορτηγά και τα οχήματα παντός εδάφους, στα επιβατικά οχήματα, ευοδώθηκε με την τετρακίνητη Formula 1 του 1960, η όποια το 1961 κέρδισε το Oulton Park Gold Cup στα χέρια του Sir Sterling Moss. Το σύστημα Ferguson ή Formula Ferguson ή απλά F, ήταν αυτό που σήμερα αποκαλούμε full-time τετρακίνηση, με κεντρικό διαφορικό πίσω από τη μετάδοση, που χρησιμοποιούσε άξονα με αλυσίδα που έστελνε το 37% της ροπής στο μπροστινό άξονα. Ένας διπλός συμπλέκτης “κλείδωνε” το διαφορικό όταν γλιστρούσε κάποιος άξονας, αναγκάζοντάς τους να περιστραφούν με την ίδια ταχύτητα. Το σύστημα βελτίωσε δραματικά το χειρισμό σε βροχερές συνθήκες, ενώ ακόμα και σε στεγνές συνθήκες μπορούσε ο οδηγός να εκμεταλλευτεί όλη τη δύναμη του οχήματος καλυτέρα από τα πισωκίνητα.

Το άλλο σύστημα του FF που ήταν εξίσου επαναστατικό με την τετρακίνηση, ήταν τα φρένα που δε μπλόκαραν, πρόγονος του σημερινού ABS. Το σύστημα Dunlop Maxaret, που είχε παρουσιαστεί το 1952 σε αεροσκάφη βαρέως τύπου. Ο συνδυασμός full-time τετρακίνησης και ABS ήταν η καλύτερη τεχνολογία της εποχής, προσφέροντας οδική συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια, όπως έλπιζε ο Ferguson.

Το Jensen FF με μια ματιά:
Περίοδος παραγωγής: 1966-1971
Παραγωγή: 320 αυτοκίνητα
Αμάξωμα: κουπέ, 2+2
Κινητήρας
Τοποθέτηση/Κίνηση: Εμπρός/στους τέσσερις τροχούς
Τύπος: Ατμοσφαιρικός
Κύλινδροι: Οκτώ σε V
Ισχύς: 335 PS @ 4.600 rpm
Επιδόσεις:
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 22,4”
0-400 m 16,1”
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση: 23,5 lt/100 km
Τιμή σήμερα: €35.000-€75.000

Editor: Ματθαίος Μπλούφας

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *