Fashion Νews
Dior Φθινόπωρο 2024: Lady Dior Vs Miss Dior (+video)
Ο οίκος Dior για Φθινόπωρο 2024 και Χειμώνα 2025 αναμιγνύει τις σειρές Lady Dior και Miss Dior.
Η νέα συλλογή Dior Φθινόπωρο 2024 / Χειμώνας 2025 παρουσιάστηκε, με το luxury brand να μας προτείνει ένα πιο ποπ, χαλαρό και νεανικό ύφος!
Το θέμα
Η νέα συλλογή άντλησε μια τολμηρή κίνηση του οίκου από τα παλαιότερα χρόνια. Δηλαδή την ανάπτυξη μιας ειδικής συλλογής και το άνοιγμα ενός καταστήματος που εξυπηρετούσε τους νεότερους πελάτες κατά τη δεκαετία του 1960.
Αυτοί οι πελάτες, όπως και σήμερα, είχαν τις δικές τους απόψεις και ήθελαν να διαχωρίσουν τον εαυτό τους από την προηγούμενη γενιά μέσω της τολμηρής χρήσης της μόδας. Όμως τότε η ιδέα αστόχησε και δεν κατάφερε να λανσάρει κάποια νέα στιλ με πιο εκκεντρικά ρούχα.
Ωστόσο, η φετινή συλλογή για το φθινόπωρο του 2024 είναι μια ωραία επανάληψη της τότε ιδέας του οίκου Dior. Έτσι, η νέα κολεξιόν περιέχει λεοπάρ μοτίβα, καμπαρντίνες με μεταλλικά τρουκ και φούστες σε πιο ροκ στιλ.
Κοντά μπουφάν τύπου μπόμπερ με ναυτικούς γιακάδες και βέβαια το νέο είδος στάμπας Miss Dior που όπως ακούστηκε είναι το πιο hot στοιχείο της σεζόν.
Η φιλοσοφία
Η Maria Grazia Chiuri ανέτρεξε στα αρχεία του οίκου, αναζητώντας εικόνες και βίντεο του αρχικού καταστήματος και των συλλογών Miss Dior. Τότε αποφάσισε να εστιάσει σε μια συγκεκριμένη στιγμή της ιστορίας του οίκου που θεώρησε πως έπρεπε να αναβιώσει για το 2024, την δεκαετία του ’60.
Τα opening looks του show ήταν μια παρέλαση από καμπαρντίνες, φούστες, μπλέιζερ και αξεσουάρ με τη νέα “γραφιστική” στάμπα Miss Dior. Αυτή θεωρήθηκε μια «επιθετική» κίνηση καθιέρωσης του νέου στυλ του λογοτύπου του brand.
Πάρα πολλά look περιείχαν αυτό το μοτίβο και όπως φάνηκε αυτή η κίνηση εφαρμόστηκε ως δόλωμα προσέλκυσης νεότερου κοινού. Ωστόσο, εάν ήταν αυτός ο στόχος της Κιουρί δεν ήταν ιδιαίτερα μοντέρνος. Μια γυναίκα που θέλει να επιλέξει το κομψό στυλ Dior, μπορεί να μην φορέσει ένα ρούχο με ένα τόσο μεγάλο λογότυπο.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγινε πολύς λόγος για αυτή την κίνηση και αναγράφτηκαν ιστορικά στοιχεία για το brand Miss Dior. Κυρίως, το «πως σημάδεψε την πρώτη φορά που ένας σχεδιαστής χρησιμοποίησε και ανέπτυξε την φιλοσοφία ενός λογότυπου».
Την εποχή της δεκαετίας του 1960 υπήρχε η ιδέα ότι θα δημιουργούνταν ένα ανεπίσημο «μανιφέστο για τη νεολαία». Σήμερα όμως αυτό δεν ισχύει. Τελικά, μήπως αυτή η κίνηση ήταν ένα «τρέϊλερ» για το λανσάρισμα ενός νέου, ας πούμε, brand Miss Dior;
Αν ναι, τότε αυτό ίσως θα ήταν κάτι το οποίο όντως θα μπορούσαν να ακολουθήσουν οι νεότερες ηλικίες. Θα μπορούσαμε να πούμε “μια προσιτή σε αυτά σειρά Dior”!
Η κολεξιόν Dior Φθινόπωρο 2024
Γενικότερα, όλη η κολεξιόν ήταν μια απομάκρυνση από τις καθιερωμένες γραμμές του οίκου Dior. Υποθέτουμε πως αυτό μάλλον σημαίνει ότι αυτή τη σεζόν, εάν για παράδειγμα θέλεις να αγοράσεις ένα κομψό μεσάτο σακάκι ή μια κλος φούστα, δεν μπορείς να μπεις σε οποιαδήποτε μπουτίκ Dior και να τα βρεις.
Αυτό θα πει πως το 2024 η εμφάνιση δεν περιορίζετε μόνο στην πασαρέλα, αλλά με αυτό το σοου ο οίκος θέλει να αποδείξει πως και δίχως τα κλασικά του signature looks υπάρχει χώρος για την καθιέρωση νέων ιδεών και στιλ.
Αυτή η φιλοσοφία, ως «καινοτομία», παρουσιάστηκε σε διάφορα look. Εάν την εξερευνήσουμε αναλυτικότερα, θα διαπιστώσουμε πως η Κιουρί δεν θέλει να εστιάσει σε μια αυστηρά καθορισμένη εκδοχή γυναικών και στην πασαρέλα.
Επιπλέον, με τις διακυμάνσεις της αγοράς πολυτελείας στον Δυτικό κόσμο, έχει αρχίσει να γίνεται εμφανές ότι πολλοί σχεδιαστές «ακολουθώντας το χρήμα» απευθύνονται και σε νέες αγορές. Σε αναπτυσσόμενες περιοχές και χώρες, όπου στόχος είναι και οι πιο μετριοπαθής καταναλωτές. Αυτό φαίνεται από το γενικό στιλ ρούχων του συγκεκριμένου σόου.
Ενώ αφενός ήταν απόλυτα προσιτό στην δυτική πελατεία Dior, αφετέρου περιελάμβανε και ένα μοντέλο που φορούσε ένα μαύρο φουλάρι τυλιγμένο γύρω από το κεφάλι της. Επίσης, σε αντίθεση με τα καθιερωμένα στενά ρούχα που αγκαλιάζουν το σώμα, υπήρχαν και πολλά σε φαρδιά και μάξι γραμμή.
Αυτό κάνει τον οίκο Dior έναν από τους πρώτους οίκους πολυτελείας που απευθύνετε και σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτη της Boston Consulting Group (BCG), ο οίκος Dior σε αυτές τις χώρες έκανε το 2023 τζίρο 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Ενώ μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί σε 30-35 δισεκατομμύρια ευρώ.