Auto & Moto
4 μέτρα κατά της τρομοκρατίας online από το YouTube.
Η Google, στην οποία ανήκει το YouTube, ανακοίνωσε 4 νέα δραστικά μέτρα που θα λάβει άμεσα για να καταπολεμήσει τον βίαιο εξτρεμισμό online. «Δεν πρέπει να υπάρχει χώρος για περιεχόμενο τρομοκρατών στις υπηρεσίες μας», γράφει ο Kent Walker, γενικός σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας. Η τεχνολογία έχει συνδράμει την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει ήδη, σημειώνει ο εκπρόσωπος του YouTube. Με την αναγνώριση εικόνων, αποτρέπει την… επαναφόρτωση video για τα οποία έχει ήδη αναγνωριστεί ότι αφορούν στην τρομοκρατία. Μπορεί επίσης, να αποτρέψει το ανέβασμα νέων video με παρόμοιο περιεχόμενο. Πλήθος εμπειρογνωμόνων από οργανισμούς που καταπολεμούν τον εξτρεμισμό εξετάζουν video που έχουν χαρακτηριστεί από τους χρήστες τουλάχιστον ως αμφιλεγόμενα. Εντούτοις, «πρέπει να γίνουν περισσότερα, τώρα», αναγνωρίζει η υπηρεσία σε μία ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο μετά τις επιθέσεις στο Λονδίνο.
Το YouTube στο εξής θα εξής θα εφαρμόσει 4 ακόμα μέτρα:
1. Η Google δεσμεύεται να αξιοποιήσει την πλέον προηγμένη τεχνολογία εκμάθησης των μηχανών (machine learning), έναν κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να αναγνωρίζονται αυτόματα video με εξτρεμιστικό ή τρομοκρατικό περιεχόμενο. Επειδή όμως η τεχνολογία δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, περισσότεροι άνθρωποι θα εμπλακούν στην εξέταση και τον χαρακτηρισμό video ως ανεπιθύμητων, τα οποία είναι δύσκολο να αναγνωρίσουν οι μηχανές το εξτρεμιστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενό τους.
2. Η Google διευρύνει το πρόγραμμα Trusted Flagger του YouTube, με επιχορηγήσεις σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς με αντικείμενο την καταπολέμηση της βίας, του ρατσισμού και της τρομοκρατίας – ήδη στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν 63 Μ.Κ.Ο. και σε αυτές θα προστεθούν 50 M.K.O. ακόμη.
3. Το τρίτο, ιδιαίτερα ενδιαφέρον μέτρο που λαμβάνει η Google είναι ουσιαστικά ο αποκλεισμός των video ανάλογου περιεχομένου έτσι ώστε να μη χρηματοδοτούνται οι δημιουργοί τους από τις προβολές διαφημίσεων στα video αυτά. Video που δεν απαγορεύονται ρητά, ως απόδειξη της ελευθερίας του λόγου, θα προβάλλονται με ειδική σήμανση-προειδοποίηση, δε θα αποφέρουν χρήματα από την προβολή διαφημίσεων, δε θα συνιστώνται στους χρήστες (π.χ. ως «Προτεινόμενα για σας») και δε θα μπορούν να δεχτούν σχόλια ή επιβράβευση από τους χρήστες. Αυτομάτως, αυτό σημαίνει ότι η διάχυσή τους θα μειωθεί και θα γίνεται ολοένα πιο δύσκολο να βρεθούν.
4. Το τέταρτο και εξίσου ενδιαφέρον με το τρίτο, μέτρο είναι η επιχείρηση αναμόρφωσης όσων παρακολουθούν τα επίμαχα video. Όσοι χρήστες στην Ευρώπη θεωρείται ότι επιχειρείται η στρατολόγησή τους θα παραπέμπονται σε video που αποδομούν όλα τα επιχειρήματα του Ισλαμικού Κράτους. Αυτό θα γίνεται μέσω ενός προγράμματος που λέγεται “Creators for Change”, το οποίο προωθεί τις φωνές του YouTube ενάντια στο μίσος και τη ριζοσπαστικοποίηση. Συνεργάτης είναι η ομάδα Jigsaw η οποία έχει αναπτύξει τη Μέθοδο Redirect. Συγκεκριμένα, με αυτή την προσέγγιση χρησιμοποιείται η μέθοδος που έχει αναπτύξει η Google για να βρει τους πιο πιθανούς αγοραστές ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Με τη μέθοδο για τη στοχευμένη διαδικτυακή διαφήμιση, αυτή τη φορά προσεγγίζονται δυνητικοί προσκεκλημένοι για στρατολόγηση στον ISIS και ανακατευθύνονται σε video κατά της τρομοκρατίας για να αλλάξουν γνώμη πριν την ένταξή τους στους κόλπους του.
Επιπλέον, η Google συνεργάζεται με το Facebook, τη Microsoft και το Twitter προς την ίδια κατεύθυνση, την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας online.
Με τη μέθοδο Redirect, 320.906 άνθρωποι που θεωρήθηκε από την υπηρεσία ότι ήταν επιρρεπείς στην ρητορική του ISIS παραπέμφθηκαν και τελικά παρακολούθησαν συνολικά 500.070 λεπτά video με τις καταθέσεις ανθρώπων που τελικά αποσκίρτησαν, με συζητήσεις κατά του εξτρεμισμού κ.ά.
Το ενδιαφέρον στα δύο τελευταία μέτρα είναι ότι μία υπηρεσία φιλοξενίας video έχει όσα χρειάζονται για να εντοπίσει και να επιχειρήσει να αλλάξει τα μυαλά εκείνων με τους οποίους διαφωνεί καθώς και να απομονώσει τις φωνές τους. Τα μέτρα αυτά λαμβάνονται σε μία ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο, εντούτοις αποδεικνύουν ότι ελλοχεύει ένας κίνδυνος αδιόρατου ελέγχου των διαδικτυακών κοινοτήτων. Γι’ αυτό οποιαδήποτε επιχείρηση στόχευσης και αναμόρφωσης online θα πρέπει να γίνεται εξίσου ανοιχτά για κοινά αποδεκτό σκοπό και κάποιος, κάπως θα πρέπει να το διασφαλίσει αυτό.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!