Men's world
Dodge Tomahawk: Μοτοσυκλέτα με κινητήρα V10;;;
Το Dodge Tomahawk ήταν ένα non-street legal concept vehicle, δηλαδή ένα concept όχημα μη-νόμιμης χρήσης στο δρόμο, που παρουσιάστηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία Dodge το 2003 στο North American International Auto Show του Detroit, στο Michigan των ΗΠΑ. Οι εξωφρενικοί ισχυρισμοί της Dodge για τελική ταχύτητα 420 μιλίων ανά ώρα, δηλαδή 680 χλμ./ώρα, αμφισβητήθηκαν έντονα από…. τους ειδικούς στα ρεκόρ ταχύτητας στη Γη. Το Tomahawk δεν επέδειξε ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 μιλίων ανά ώρα, δηλαδή 160 χλμ./ώρα.
Ο Art Deco σχεδιασμός ήταν δουλειά του αρχισχεδιαστή της Chrysler Mark Walters. «Φορούσε» τον V10 SRT10 κινητήρα της Dodge Viper, χωρητικότητας 510 κυβικών ιντσών, δηλαδή 8,3 λίτρων, και απόδοσης 500 ίππων. Το όχημα φέρει δυο εμπρόσθιους και δυο οπίσθιους τροχούς, κάνοντάς το να μοιάζει περισσότερο με ένα κάποιου είδους τετράκυκλο παρά με τυπική μοτοσυκλέτα. Τα ζεύγη των τροχών κινούνται ανεξάρτητα, επιτρέποντάς στο Tomahawk να στρίβει και να γέρνει στις στροφές σαν μοτοσυκλέτα.
Χειροποίητα παραδείγματα του Tomahawk προσφέρονταν προς πώληση μέσω του καταλόγου Neiman Marcus, στην τιμή των 555.000 δολαρίων. Μάλιστα, αναφέρεται πως ίσως εννέα από αυτά έχουν ήδη πωληθεί. Η Dodge έδινε έμφαση στην ατάκα ότι οι μηχανές αυτές ήταν «Κινούμενα Γλυπτά» κι όχι με σκοπό να καβαληθούν.
Η Dodge αρχικά ανακοινώσε ότι η τελική ταχύτητα του Tomahawk υπολογιζόταν στα 420 μιλιά ανά ώρα (680 χλμ./ώρα), αλλά αργότερα αναδιπλώθηκε προς τα κάτω, στα 300 μίλια ανά ώρα (480 χλμ./ώρα). Οι τότε εκπρόσωποι της εταιρίας δεν απαντούσαν στις ερωτήσεις πως υπολογίστηκε η ταχύτητα αυτή. Ο τότε CEO της Chrysler Wolfgang Bernhard, είχε πει το 2003 ότι κανείς δεν είχε καβαλήσει το Tomahawk με ταχύτητα άνω των 100 μιλίων ανά ώρα (160 χλμ./ώρα). Ο Joe Teresi του περιοδικού Easyriders και ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτας που κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με αναβάτη τον David Campos, ανέφερε ότι η τελική ταχύτητα είχε υπολογιστεί μόνο βάσει της ιπποδύναμης και της αναλογίας της τελικής σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, αγνοώντας τους «κρίσιμους παράγοντες» της εμπρόσθιας επιφάνειας, της οπισθέλκουσας και της αντίστασης της κύλισης.
Η Dodge επανειλημμένα απέρριψε προσφορές να τεστάρει την τελική ταχύτητα του Tomahawk, και κανείς δεν είναι γνωστό ότι προσπάθησε να δοκιμάσει να φτάσει στην ανακοινωθείσα τελική ταχύτητα του Tomahawk. Ο David Elshoff, τότε εκπρόσωπος τύπου της Dodge, είχε πει ότι «κάποια μέρα» το Tomahawk θα έτρεχε στα δοκιμαστικά ταχύτητας του Bonneville Speedway, αλλά ποτέ δεν έγινε τέτοια απόπειρα. O David Campos, κάτοχος του παγκοσμίου ρεκόρ, ήταν εξίσου σκεπτικός με τον Teresi, λέγοντας ότι αμφέβαλε ότι το Tomahawk μπορούσε να ξεπεράσει τα 200 μίλια ανά ώρα (320 χλμ./ώρα), αφού σε μεγάλες ταχύτητες ο αναβάτης «θα σηκωνόταν από τη σέλα της μηχανής» χωρίς αεροδυναμικό φέρινγκ, κι ότι το στρίψιμο και των τεσσάρων τροχών θα ήταν ένα ακόμα πρόβλημα. Παρόλα αυτά, ο Campos είχε ευχηθεί στη Dodge καλή τύχη, προσθέτοντας ότι «αφήνετε μόνο το φόβο να σας σταθεί εμπόδιο». Ο Phil Patton των New York Times είχε γράψει «Θεωρητικά, το Tomahawk μπορεί από στατική εκκίνηση να εκτοξευτεί στα 62 μίλια την ώρα (100 χλμ./ώρα) σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, και να φτάσει τα 300 μίλια ανά ώρα (480 χλμ./ώρα). Στην πράξη, αφού ο Evel Knievel έχει ήδη αποσυρθεί, είναι δύσκολο να φανταστούμε οποιονδήποτε πρόθυμο να το κάνει!».
Editor: Ματθαίος Μπλούφας