Auto & Moto

15 νέα αυτοκίνητα που περιμένουμε με ανυπομονησία το 2022

Συντάκτης  | 

Όλοι περιμένουν με ανυπομονησία να νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους το 2022. Οι μέρες που έρχονται φαίνεται πως φέρνουν κάθε λογής αυτοκίνητα, από SUVs και ηλεκτρικά, μέχρι supercars και hypercars.

Τα νέα αυτοκίνητα που θα δούμε στους δρόμους μέσα στο 2022 ποικίλουν. Μια μεγάλη γκάμα, από το Honda Civic Type R, τα BMW, την Porsche 911 GT3 RS έως και την Aston Martin V12 Vantage!

Από τον Κυριάκο Πηλίδη

Μια νέα χρονιά γεμάτη ελπίδες και αισιοδοξία για κάτι καλύτερο στη ζωή μας. Μπροστά μας απλώνονται 365 μέρες, οι οποίες θα γεμίσουν με κάθε λογής αυτοκίνητα όπως SUVs και ηλεκτρικά, μέχρι supercars και hypercars. Όρεξη να έχουμε να ονειρευόμαστε. Ιδού τα αυτοκίνητα που περιμένουμε με ανυπομονησία το 2022.

Alfa Romeo Tonale

Μετά από χρόνια αναμονής και καθυστερήσεων η Alfa Romeo θα παρουσιάσει την Tonale, το δεύτερο SUV, την έκδοση παραγωγής του Tonale Concept. Το μήκος του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 4.528 χλστ., στο πλάτος στα 1.835 χλστ., το ύψος στα 1.604 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.636 χλστ.

Θα προσφέρεται με έναν diesel κινητήρα 1.600 κ.εκ απόδοσης 130 ίππων και με δύο 1.300 κ.εκ κινητήρες βενζίνης απόδοσης 130 και 160 ίππων, με τον δεύτερο να είναι ήπιος υβριδικός.

Η plug-in υβριδική έκδοση θα αποδίδει 240 άλογα θα είναι τετρακίνητη, αφού ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Το plug-in υβριδικό σύστημα θα προέρχεται αυτούσιο από το Jeep Compass 4xe, συνδυάζοντας τον 1.300άρη τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Aston Martin V12 Vantage

Το δεύτερο μισό του 2022 η Aston Martin θα παρουσιάσει την V12 Vantage που θα φορά τον V12 5,2-λίτρων twin-turbo κινητήρα, ο οποίος φημολογείται ότι θα αποδίδει 650-670 άλογα.

Το μοντέλο στιλιστικά φέρει ένα πιο φαρδύ bodykit με νέους προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, διαχύτη, μεγάλη αεροτομή και νέο καπό με επιπλέον αεραγωγούς για την απαγωγή θερμότητας από το μηχανοστάσιο.

Επιπλέον, η νέα γρίλια του εμπρός προφυλακτήρα φέρει νέους αεραγωγούς για την ψύξη των μηχανικών μερών και των εμπρός φρένων, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν διπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η V12 Vantage θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 299 αυτοκινήτων, με τιμή κοντά στα €250.000+.

Audi Q6 e-tron

Μέσα στο έτος η Audi θα παρουσιάσει το Q6 E-Tron, ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την ηλεκτρική Porsche Macan. Πρόκειται για την Premium Platform Electric (PPE) πλατφόρμα που αναπτύσσει η Audi μαζί με την Porsche, με την γερμανική εταιρία να διεξάγει αυτές τις ημέρες δοκιμές εξέλιξης του μοντέλου.

Τόσο η Macan EV όσο και το Q6 E-Tron θα διαθέτουν τεχνολογία 800 volt, με τον Duesmann να λέει πως η Audi θα δημιουργήσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών κοντά στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Ingolstadt της Γερμανίας.

Θα έχει αυτονομία περίπου 500 χλμ ανά φόρτιση και θα προσφέρεται σε εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, αλλά και με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα. Η κορυφαία RS έκδοση του αναμένεται να αποδίδει κοντά στα 590 άλογα.

BMW 7-Series/i7

Η νέα γενιά της Σειράς 7 θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Με τον V12 κινητήρα της M760i έκδοσης να καταργείται, η κορυφαία έκδοση της νέας Σειράς 7 θα είναι ονομάζεται Mi7 ή i7 M60 και θα αποδίδει 650-680 άλογα από δύο ηλεκτροκινητήρες, που θα αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 100-120 kWh που θα δίνει αυτονομία 640+ χλμ ανά φόρτιση, ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα θα είναι σε θέση να τα κάνει σε λιγότερο από 3,9 δευτερόλεπτα.

Επίσης θα υπάρχουν οι ηλεκτρικές εκδόσεις i740 και i750 AWD, με την πρώτη να διαθέτει μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και την δεύτερη να έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, με την απόδοση των δύο αυτών εκδόσεων να κυμαίνεται μεταξύ 350 και 450 ίππων. Και οι τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις θα υποστηρίζουν ταχεία φόρτιση.

Μαζί με την ηλεκτρική έκδοση της Σειράς 7, η νέα γενιά του μοντέλου θα διατίθεται και σε plug-in υβριδική έκδοση, ενώ θα συνεχίσουν να υπάρχουν οι βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (όπως οι 740i και 735d), με όλες τις εκδόσεις να βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.

Η plug-in υβριδική έκδοση θα ονομαστεί M750e και θα συνδυάζει έναν turbo 3,0-λιτρο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Θα αντικαταστήσει στην τωρινή έκδοση 750i και θα αποδίδει περισσότερα από 500 άλογα.

Η νέα Σειρά 7 θα παρουσιαστεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και θα φέρει συστήματα αυτόνομης λειτουργίας επιπέδου 3.

BMW X1

Εντός του έτους η BMW θα παρουσιάσει την τρίτη γενιά της X1. Το crossover θα προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, αλλά και με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο, με το iX1 να αποδίδει από 180 έως 250 άλογα.

Κορυφαία έκδοση θα είναι η M35i που θα φορά τον 2,0-λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 306 ίππων με 450 Nm ροπής, με το μοντέλο να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στο πιο επιθετικό bodykit, αλλά και από τις τετραπλές απολήξεις εξατμίσεων.

Η παραγωγή της νέας X1 θα γίνεται στο εργοστάσιο της BMW στο Ρέγκενσμπουργκ της Γερμανίας.

BMW M3 Touring


Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η BMW θα κάνει διαθέσιμη την M3 και σε πρακτική έκδοση. Η M3 Touring θα τοποθετηθεί απέναντι από τα Audi RS4 Avant και Mercedes-AMG C63 και κάτω από το καπό της θα συναντάμε τον S58 3,0-λιτρο twin-turbo εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 510 ίππων.

Θα προσφέρεται αποκλειστικά ως τετρακίνητο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα 0-100 χλμ/ώρα αναμένεται να τα κάνει σε περίπου 4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα έως 290 χλμ/ώρα, όταν εξοπλίζεται με το M Driver πακέτο.

BMW M4 CSL

Η BMW M4 CSL θα παίρνει κίνηση από τον 3,0-λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα που θα αποδίδει 540 άλογα, ήτοι 30 επιπλέον από την M4 Competition. Αυτός θα συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Δεν θα έχει πίσω καθίσματα, με το βάρος της να είναι κατά 100 κιλά λιγότερα σε σχέση με την M4. Η M4 CSL θα διαθέτει μεγαλύτερο μπροστινό splitter, νέες ζάντες, μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, μεγαλύτερο πίσω διαχύτη και τετραπλές απολήξεις εξατμίσεων. Η περιορισμένη παραγωγή της αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιούλιο, με την παρουσίαση της να γίνεται λίγο νωρίτερα.

Ferrari Purosangue

Το πρώτο SUV της Ferrari, η Purosangue θα τοποθετηθεί απέναντι από την Lamborghini Urus, ανοίγοντας μια νέα κατηγορία για την Ferrari. Θα κατασκευαστεί στη ευέλικτη προσθιο-κεντρομήχανη πλατφόρμα της εταιρίας, που μπορεί να φιλοξενήσει V6, V8 και V12 κινητήρες, με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία. Η πλατφόρμα υποστηρίζει τόσο πίσω κίνηση, όσο και τετρακίνηση, ενώ πάνω της μπορούν να κατασκευαστούν μοντέλα με 2 ή 4 καθίσματα.

Η Purosangue θα μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερις επιβάτες στο εσωτερικό της, θα διαθέτει ρυθμιζόμενη καθ’ύψος ανάρτηση, προηγμένες αντιστρεπτικές που θα βελτιώνουν την κύλιση του αυτοκινήτου τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, ενώ ανάμεσα στους κινητήρες της θα υπάρχει o νέος 2,9-λίτρων V6 twin-turbo plug-in υβριδικός της 296 GTB, ο 4,0-λίτρων υβριδικός V8 της SF90 Stradale και ένας V12 ατμοσφαιρικός απόδοσης 800 ίππων.

Στόχος της ιταλικής εταιρίας είναι το μοντέλο να προσφέρει τους χώρους και την άνεση ενός SUV, όπως επίσης την εμπειρία οδήγησης, την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου της Ferrari.

Honda Civic Type R

Στο περιθώριο του Tokyo Auto Salon που θα ανοίξει τις πύλες του στις 14 Ιανουαρίου, η Honda θα παρουσιάσει το πρωτότυπο προ-παραγωγής του νέου Civic Type R. Το πρωτότυπο θα φορά καμουφλάζ και λογικά θα είναι το ίδιο που έχουμε δει να δοκιμάζεται στη πίστα της Suzuka πριν από μερικές εβδομάδες.

Το αυτοκίνητο φέρει επιθετικό bodykit αποτελούμενο από νέους προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, μεγάλη πίσω αεροτομή και διαχύτη. Επίσης υπάρχουν μαύρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, μεγάλα φρένα της Brembo, τριπλές απολήξεις εξατμίσεων και οι αναφορές θέλουν το αυτοκίνητο να προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το νέο Type R θα είναι το τελευταίο αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο της Honda στη Γηραιά Ήπειρο, μιας και από το 2023 η ιαπωνική εταιρία έχει κάνει γνωστό πως θα προσφέρει μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες, το νέο Civic Type R θα εξακολουθεί να φορά τον 2,0-λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 320+ ίππων με 400+ Nm ροπής, με την κίνηση να στέλνεται στον μπροστά άξονα. Η επίσημη παρουσίασή του νέου Honda Civic Type R είναι προγραμματισμένη να συμβεί κάποια στιγμή μέσα στο έτος.

Maserati GranTurismo

Η νέα GranTurismo θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Maserati που θα προσφέρεται και ως 100% ηλεκτρικό, ενώ παράλληλα θα είναι διαθέσιμο και με τον 3,0-λιτρο twin-turbo V6 κινητήρα τη MC20, ο οποίος θα είναι σε detuned έκδοση.

Polestar 3

Στα τέλη του έτους η Polestar θα παρουσιάσει το Polestar 3. Αυτό θα είναι το πρώτο SUV της εταιρείας και το πρώτο της μοντέλο που θα κατασκευάζεται στην Αμερική, και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Volvo στο Ridgeville της Νότιας Καρολίνας, εκεί όπου παράγεται το S60 από τον Αύγουστο του 2018, με την κυκλοφορία του Polestar 3 να έχει οριστεί για τα τέλη του 2022.

Το coupe crossover μοντέλο θα έχει 2 σειρές καθισμάτων, παρότι θα είναι ένα SUV της E κατηγορίας, έχοντας παρόμοιο μέγεθος με το νέο XC90. Το Polestar 3 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα προσφέρεται σε εκδόσεις με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Σχεδιαστικά, θα έχει μινιμαλιστικό σχεδιασμό και θα φέρει στοιχεία από το Polestar Precept, που θα το κάνουν να έχει επιβλητική αλλά ταυτόχρονα διακριτική παρουσία, με την εταιρία να τονίζει ότι έχει δώσει έμφαση στην αεροδυναμική του. Με τον coupe σχεδιασμό του, η Polestar θέλει να προσφέρει κάτι διαφορετικό, καθώς το Polestar 3 θα είναι ένα ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, κάτι που δικαιολογεί τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά.

Θα βασίζεται πάνω στην SPA II πλατφόρμα της Volvo και θα προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων, με το μοντέλο να προορίζεται να είναι ένα από τα πιο “υπεύθυνα” για το κλίμα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Επιπλέον, θα προσφέρει με τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, που θα βασίζεται στον αισθητήρα LiDAR της Luminar και την κεντρική υπολογιστική ισχύ της NVIDIA.

Porsche 911 GT3 RS

Η νέα 911 GT3 RS θα κάνει και αυτή την εμφάνισή της μέσα στο τρέχον έτος και το στοιχείο που ξεχωρίζει πάνω της είναι η τεραστίων διαστάσεων πίσω ενεργή αεροτομή, με το αυτοκίνητο να φέρει επίσης νέους προφυλακτήρες, αεριζόμενο καπό, πλαϊνές ποδιές, φουσκωμένα φτερά και διαχύτη.

Κίνηση θα παίρνει από τον εξακύλινδρο 4,0-λιτρο boxer κινητήρα απόδοσης περίπου 550 ίππων που θα συνδυάζεται με αυτόματο PDK κιβώτιο ταχυτήτων.

Renault Austral

Το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Kadjar θα ονομαστεί Austral, με το όνομα να προέρχεται από τη λατινική λέξη “australis”. Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2022, και -σύμφωνα με τη Renault- το νέο SUV θα είναι υψηλής τεχνολογίας, ευρύχωρο και ευχάριστο στην οδήγηση, φέρνοντας κάτι νέο στην κατηγορία C.

Το Austral θα μπορεί να μεταφέρει έως και 5 επιβάτες, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,51 μέτρα. Το γαλλικό μοντέλο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από “αδερφό” Qashqai, καθώς το ιαπωνικό SUV έχει μήκος 4,42 μέτρα.

H Renault αναφέρει ότι το Austral δείχνει ότι έχει αποστολή να ανακτήσει τη θέση της στην κατηγορία των SUV, ακολουθώντας το Arkana και το νέο Megane E-Tech Electric.

Toyota GR Corolla

Πλησιάζει η ημερομηνία που η Toyota θα παρουσιάσει την γρήγορη έκδοση του Corolla. Το GR Corolla φέρει επιθετικό bodykit αποτελούμενο από νέους προφυλακτήρες, φαρδύτερα εμπρός και πίσω φτερά, αεροτομή και διαχύτη.

Αρχικά θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, και για την ώρα παραμένει άγνωστο το κατά πόσο θα κυκλοφορήσει στον υπόλοιπο κόσμο.

Το GR Corolla θα έχει κάτω από το καπό του τον γνωστό τρικύλινδρο 1.600άρη turbo κινητήρα, που χρησιμοποιεί η Toyota στο GR Yaris, ο οποίος έχει κωδική ονομασίας G16E-GTS. Η απόδοση του θα είναι στα 268 άλογα και η κίνηση θα μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, όπως ακριβώς και στο μικρότερο μοντέλο.

Volkswagen Amarok

Η τρίτη γενιά του Amarok θα βασίζεται στη πλατφόρμα του νέου Ford Ranger και θα φέρει τα ίδια μηχανικά μέρη. Το Amarok αναπτύχθηκε από ομάδες της γερμανικής εταιρίας στην Αυστραλία και την Ευρώπη, με την παραγωγή του premium pick-up να γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Νότια Αφρική, καθώς και στην πόλη Pacheco της Αργεντινής.

H τρίτη γενιά του Amarok θα διαθέτει σημαντικά περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και θα εντυπωσιάζει με τη συνδεσιμότητά του. Θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες και θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2022, με τη γερμανική εταιρία να αναφέρει ότι θα διαθέτει καινοτομίες που δεν έχουν ξαναδεί σε αυτήν την κατηγορία.

Η VW αναφέρει ότι το Amarok και το Ranger θα είναι εντελώς ξεχωριστά προϊόντα, κάτι το οποίο θα επεκταθεί και στις προσπάθειές τους στο μάρκετινγκ, αποφεύγοντας παράλληλα τις παγίδες των rebadging. H Volkswagen δεν αναφέρει με τι κινητήρες θα εξοπλίζει το νέο Amarok, αλλά το νέο Ranger διαθέτει έναν 3.0-λιτρο V6 turbodiesel κινητήρα, καθώς και έναν 2.0-λιτρο single-turbo και έναν 2.0-λιτρο bi-turbo τετρακύλινδρο diesel κινητήρες.

Ο πρώτος θα διατίθεται με δύο διαφορετικά επίπεδα απόδοσης, ενώ ο δεύτερος είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων για όσους επιθυμούν περισσότερη ισχύ. Επιπλέον, θα υπάρχουν δύο συστήματα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει, ή με ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό.

AUTOBLOG TEAM

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!