Men's world

Porsche 918 Spyder: Επαναφορτιζόμενο υπεραυτοκίνητο από τη Στουτγκάρδη

Συντάκτης  | 

Porsche 918 SpyderΗ Porsche 918 Spyder είναι ένα κεντρομήχανο υβριδικό σπορ αυτοκίνητο «πρίζας». Κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 4.6 λίτρων απόδοσης 608 ίππων και δυο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 279 ίππων. Η συνδυασμένη ιπποδύναμη των 887 ίππων μεταφράζεται σε τελική ταχύτητα 340χλμ/ώρα περίπου…

Η 918 Spyder είναι περιορισμένης παραγωγής σπορ αυτοκίνητο, σχεδιασμένη από την Porsche ως απόγονος της θρυλικής ημι-αγωνιστικής 550 Spyder, στην οποία και παραπέμπει το σχέδιό της. Παρήχθησαν και πουλήθηκαν 918 μονάδες του αυτοκινήτου, μοντέλα του 2014 και του 2015. Η παραγωγή της ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2013, με τις πρώτες παραδόσεις να πραγματοποιούνται το Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Η εργοστασιακή τιμή της 918 ήταν 847.000 δολάρια, ενώ ήταν το δεύτερο υβριδικό «πρίζας» της εταιρείας μετά την Panamera SE Hybrid. Όλες οι προγραμματισμένες προς παραγωγή μονάδες έχουν ήδη πουληθεί από το Δεκέμβριο του 2014, με την παραγωγή να σταματά πλήρως τον Ιούνιο του 2015.

Η χώρα με τις περισσότερες παραγγελίες ήταν η Αμερική με 297 μονάδες, από 100 μονάδες μοιράστηκαν η Γερμανία και η Ιαπωνία, ενώ πολλές ακόμα μονάδες διασκορπίστηκαν σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

Η 918 παρουσιάστηκε αρχικά ως πρωτότυπο στο 80ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2010, ενώ η τελική έκδοση παραγωγής παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2013 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, η Porsche παρουσίασε την αγωνιστική έκδοση RSR της 918 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής στο Detroit του Michigan. Η RSR συνδύαζε την υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε αρχικά στην 997 GT3 R Hybrid, με styling από την απλή 918.

Ο κινητήρας της είναι κατασκευασμένος πάνω στην ίδια αρχιτεκτονική με αυτόν που χρησιμοποιείται στο αγωνιστικό πρωτότυπο του Le Mans RS Spider, χωρίς όμως τις επιπλέον «ζώνες ασφαλείας» του αγωνιστικού. Ζυγίζει μόλις 135 κιλά σύμφωνα με την Porsche και παράγει 608 ίππους. Από τους δυο ηλεκτροκινητήρες του συστήματος, ο ένας παράγει 154 ίππους, στέλνει τη δύναμή του στους πίσω τροχούς και λειτουργεί κι ως βασική ηλεκτρογεννήτρια. Η δύναμη του βενζινοκινητήρα και του προαναφερθέντος ηλεκτροκινητήρα περνάει στον πίσω άξονα μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου, «ζευγαρωμένου» με το σύστημα διπλού συμπλέκτη PDK της Porsche. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 125 ίππων στέλνει τη δύναμή του στους μπροστά τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροσυμπλέκτης απεμπλέκει τον ηλεκτροκινητήρα αυτό όταν δε χρησιμοποιείται. Το μηχανικό σύνολο αυτό παράγει 1280 N.m ροπής.

Porsche 918 Spyder πίσω όψη

Τον Οκτώβριο του 2012, και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η μηχανική σχεδίαση, η Porsche ανακοίνωσε επιδόσεις 0-100 σε 2,5 δεύτερα, 0-200 σε 7,2 δεύτερα, 0-300 σε 19,9 δεύτερα και τελική 351χλμ/ώρα. Στο ανεξάρτητο τεστ του περιοδικού «Car and Driver», η 918 «έπιασε» 0-100 σε 2,2 δεύτερα, ενώ και το Motor Trend ανέφερε πως αυτό ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στο 0-100 που είχαν δοκιμάσει ποτέ.

Ο βενζινοκινητήρας μπορεί να επαναφορτίσει μια άδεια μπαταρία καταναλώνοντας μόλις δυο λίτρα καυσίμου. Ο βασικός φορτιστής Porsche Universal Charger χρειάζεται περίπου επτά ώρες για να φορτίσει τις μπαταρίες σε μια τυπική αμερικανική σπιτική πρίζα 110 Volt, και μόλις δυο ώρες σε ευρωπαϊκό βιομηχανικό δίκτυο 240 Volt. Με τον επιπλέον σταθμό φόρτισης DC Speed Charging Station η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε μόλις 25 λεπτά.

Το Σεπτέμβριο του 2013 ανακοίνωσε ότι μια 918 με το επιπλέον πακέτο «Weissach Package» έκανε ρεκόρ γύρου στη διαδρομή των 20,6χλμ στην πίστα Nürburgring, σημειώνοντας χρόνο 6:57, μειώνοντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 14 δευτερόλεπτα, καθιστώντας την ως το πρώτο αυτοκίνητη παραγωγής για χρήση στο δρόμο που έσπασε το φράγμα των 7 λεπτών. Εκείνη την περίοδο το ρεκόρ ανήκε στο Radical SR8 LM με 6:48, το οποίο όμως σε πολλές χώρες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο δρόμου, ακόμα κι αν έχει υποστεί μετατροπή. Το ρεκόρ γύρου τώρα είναι 6:47 και ανήκει στο Pagani Zonda R, το οποίο όμως είναι ένα καθαρά αγωνιστικό αυτοκίνητο αποκλειστικά για χρήση σε πίστα και όχι σε δρόμο. Η 918 επίσης κατέχει τον ταχύτερο χρόνο γύρου για εργοστασιακά αυτοκίνητα παραγωγής για δρόμο στην πίστα Laguna Seca της Καλιφόρνια, με χρόνο 1:29.

Weissach Package

Editor: Ματθαίος Μπλούφας

 

 

Κάντε like στη σελίδα  μας στο Facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα και τις δημοσιεύσεις μας!

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *