Auto-moto

Πότε πρέπει να αλλάζουμε ελαστικά στο αυτοκίνητο

Συντάκτης  | 

Tο φθινόπωρο είναι μια καλή εποχή για την αλλαγή των ελαστικών μας!

Αυτή η εποχή προτείνεται, καθώς μετά το καλοκαίρι τα περισσότερα ελαστικά έχουν ταλαιπωρηθεί λόγω της ζέστης ή των κακοτράχαλων επαρχιακών δρόμων – που ίσος έχουμε επισκεφθεί στις διακοπές μας.

Έτσι, επιβάλλεται ένας έλεγχος για φθορές στο πέλμα ή εκδορές στο προφίλ.

Βέβαια, εκτός αυτού και ασχέτως εποχής, η αλλαγή ελαστικών επιβάλετε πάντα όταν δούμε πως αυτά έχουν “γεράσει”, έχουν φθαρεί ή όταν έχουν καταστραφεί πριν της ώρας τους- ίσος λόγω κάποιου χτυπήματος ή κακής χρήσης.

Στις οδηγίες των κατασκευαστών ελαστικών αναφέρεται πως τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας πρέπει να τα αντικαθιστούμε όταν πλέον το βάθος της χάραξης τους φτάσει τα 1.6 χιλιοστά.

Πολλά ελαστικά πλέον είναι εφοδιασμένα και με “δείκτη φθοράς”, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στο βάθος των κύριων χαράξεων του πέλματος, σχεδόν στο ύψος των 1.6 χιλιοστών. 

Η φθορά των ελαστικών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ άλλων όπως: το στυλ οδήγησης, τις αποστάσεις που διανύουμε (χιλιόμετρα), τις καιρικές συνθήκες,

την κυκλοφορία σε κακή άσφαλτο, την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους ή χωματόδρομους και πολλά άλλα…

Χαρακτηριστικό είναι πως αρκετοί οδηγοί, ενώ μπορεί να μην έχουν συμπληρώσει π.χ. 30.000 ή 40.000 χιλιόμετρα με τα ίδια ελαστικά, να τα χρησιμοποιούν για περισσότερο και από 7-8  χρόνια.

Τα ελαστικά διαρκούν περισσότερο επίσης εάν το αυτοκίνητο φυλάσσετε σε γκαράζ και δεν είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες κάθε εποχής (ακτίνες ηλίου, χιόνι, παγετό κ.λ.π.), ελέγχουμε συχνά την πίεση του αέρα, ελέγχουμε τη φθορά του πέλματος και βέβαια την ευθυγράμμισή τους.

Με μια ματιά…

Πότε πρέπει να ελέγχω τα ελαστικά μου;

  • Μία φορά το μήνα.
  • Πριν από μεγάλα ταξίδια.

Πώς να ελέγξω τα ελαστικά μου;

1. Ελέγξτε την πίεση του αέρα!

  • Δεν απαιτεί χρόνο και μπορεί να προλάβει πολλά προβλήματα.
  •  Κάντε το μία φορά το μήνα.

2. Ελέγξτε τη φθορά του πέλματος με κάποια από τις παρακάτω δύο μεθόδους:

  • Με όργανο μέτρησης του βάθους πέλματος.
  • Με τους δείκτες φθοράς του πέλματος.

Δείτε έναν έξυπνο τρόπο για να ελέγξετε με μια πρώτη ματιά αν το ελαστικό σας έχει αρκετό πέλμα ακόμη.

3. Ελέγξτε τα ελαστικά σας για φθορά και ζημιές

  • Ελέγξτε τις πλευρές τους για τρυπήματα ή εξογκώματα και το πέλμα για να δείτε αν τα ελαστικά φθείρονται ομοιόμορφα.
  • Προσέχετε τυχόν αλλαγές κατά το χειρισμό ή την οδήγηση.

Εάν διαπιστώσετε αλλοιώσεις επόμενο βήμα είναι:

Να γίνει ενδελεχής έλεγχος κάθε ορατής διάτρησης, τομής ή παραμόρφωσης των ελαστικών από επαγγελματία, καθώς μόνο κάποιος επαγγελματίας  μπορεί να σας πει αν το ελαστικό σας μπορεί να επισκευασθεί ή αν πρέπει να αντικατασταθεί.

tread check ok

Η αντικατάσταση του ελαστικού συνιστάται όταν:

  • Το πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος σκαλίσματος.
  • Τα πλευρά του ελαστικού έχουν υποστεί ζημιά.
  • Υπάρχει τρύπα στο πέλμα του ελαστικού με διάμετρο άνω των 6 mm.
  • Η στεφάνη έχει υποστεί ζημιά ή έχει παραμορφωθεί (η στεφάνη είναι το ακριανό μέρος του ελαστικού που προσαρμόζεται στον τροχό).

1.  Ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για:

  • Ανομοιόμορφη φθορά  πέλματος.
  • Μεγάλο βάθος σκαλίσματος του πέλματος.
  • Ξένα σώματα (πέτρες, καρφιά κ.λπ.).
  • Σημεία του ελαστικού που έχουν φθαρεί.
  • Φθαρμένα καπάκια βαλβίδων.

2. Κατά την οδήγηση προσέξτε:

  • Η απαιτητική οδήγηση μπορεί να καταστρέψει το ελαστικό ή να προκαλέσει υπερβολική φθορά.
  • Αν αντιληφθείτε κραδασμούς ενώ οδηγείτε, ελαττώστε ταχύτητα και ελέγξτε τα ελαστικά σας.
  •  Αν το ελαστικό έχει υποστεί ζημιά, αντικαταστήστε το με τη ρεζέρβα. Αν δεν βλέπετε κάποια ζημιά στο ελαστικό και δεν μπορείτε να προσδιορίσετε από πού προέρχεται ο κραδασμός, επισκεφτείτε έναν επαγγελματία ελαστικών.

3. Απευθυνθείτε σε επαγγελματία:

  • Αν, κατά τον έλεγχο των ελαστικών σας, δεν είστε σίγουρος για κάτι.
  • Για να προσδιορίσετε συγκεκριμένο πρόβλημα.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.