Fitness

Απέφυγε την αύξηση του σωματικού σου βάρους το χειμώνα!

Συντάκτης  | 

Ο χειμώνας φαίνεται να είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς του σώματός σου.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες σε εξαναγκάζουν να καταναλώνεις φτυαριές από θερμίδες, και πριν το καταλάβεις βρίσκεσαι με 5 κιλά περισσότερα πάνω σου και όλη την άνοιξη αλυσοδεμένη πάνω σ’ ένα αθλητικό διάδρομο.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, οι περισσότεροι από μας αυξάνουμε 3 με 4 κιλά το λιγότερο το βάρος μας κατά τους χειμερινούς μήνες.
Μην αγχώνεσαι όμως.
Μπορείς να αντιμετωπίσεις αυτή την αύξηση των κιλών και να παραμείνεις λεπτή και κομψή για την άνοιξη.

 

Αιτίες αυτής της αύξησης κιλών;
Ο υπ’ αριθμόν ένα ύποπτος γι’ αυτό που σου συμβαίνει το χειμώνα είναι το κρύο. Όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν, μένεις μέσα στο σπίτι. Ο μεταβολισμός σου επιβραδύνεται και μαζεύεις λίπος. Ακόμη χειρότερο είναι ότι, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, προτιμάς περισσότερο τις απολαύσεις με υψηλά λιπαρά όπως τσιπς, ξηρούς καρπούς και κράκερ.
Επίσης παίρνεις λιγότερη ηλιακή ακτινοβολία, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι άκεφη. Για να αντιμετωπίσεις αυτά τα αισθήματα, καταβροχθίζεις υδατάνθρακες και λίπη τα οποία σε κάνουν και νιώθεις καλύτερα.
Επίσης, το λίπος είναι ένα καλό μονωτικό υλικό και πράγματι κάνει πολύ καλή δουλειά με το να σε κρατάει ζεστή. Λίγα περισσότερα κιλά επάνω σου θα μπορούσε να είναι η διαφορά μεταξύ του να κρυώνεις ή να νιώθεις ωραία.

Πώς το αντιμετωπίζεις;
•Ασκήσου όσο μπορείς.
Η άσκηση είναι το καλύτερο όπλο ενάντια στην αύξηση του λιπώδους ιστού. Η δε προπόνηση δύναμης (βάρη κ.α.) θα συνεισφέρει πολύ στη διατήρηση του μεταβολισμού σε υψηλά επίπεδα. Έτσι πήγαινε γυμναστήριο τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα και σχεδίασε ένα πρόγραμμα που θα επιβαρύνει κυρίως μεγάλες μυϊκές ομάδες. Πρόσθεσε στο τέλος και ένα αερόβιο πρόγραμμα και θα έχεις προσφέρει πολλά στο σώμα σου.

• Βγες στον ήλιο.
Βγες έξω ακόμη κι αν έχει παγωνιά. Τύλιξε το σώμα με ρούχα και κάνε jogging ή παίξε χιονοπόλεμο με τα παιδιά. Το φως του ήλιου θα φρεσκάρει το μυαλό σου και η άσκηση θα σου καλυτερέψει τη ψυχική διάθεση κάνοντας πιο εύκολη την απώθησή σου από την κατανάλωση γλυκών και λιπαρών. Αν δεν έχεις την πολυτέλεια του χρόνου να παίξεις χιονοπόλεμο, πήγαινε για περπάτημα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στη δουλειά σου.

•Ασχολήσου με χειμερινά αθλήματα.
Το σκι είναι μια πολύ καλή δραστηριότητα και καίει πολλές θερμίδες, όπως και οι παγοδρομίες και το περπάτημα στο χιόνι. Τα χειμερινά σπορ σε βοηθούν να είσαι στην ύπαιθρο, στον ήλιο και να διατηρείς τη φόρμα σου μέχρι την άνοιξη. Επίσης πολλά health clubs διαθέτουν εσωτερική πισίνα και η συμμετοχή σε κολυμβητικές δραστηριότητες θα σε βοηθήσει να κάψεις πολλές θερμίδες, καθώς η κολύμβηση είναι μια πολύ απαιτητική δραστηριότητα.

• Φάε καλά.
Φάε καλά, δε σημαίνει γέμισε το στομάχι σου με πολλές πατάτες ,πίτες με γύρο και ψητό ζαμπόν. Σημαίνει ότι, με τη βοήθεια ενός διατροφολόγου θα βρεις γευστικές και χαμηλών θερμίδων εναλλακτικές λύσεις που θα ικανοποιήσουν το στομάχι σου και το μυαλό σου.

• Μακριά από το αλκοόλ.
Το αλκοόλ περιέχει πολλές άχρηστες θερμίδες και επιβραδύνει και το μεταβολισμό. Εάν δε μπορείς να το κόψεις περιόρισέ το σε ένα ποτήρι την ημέρα.

• Πρόσεξε μην το παρακάνεις.
Μην το παρακάνεις με εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστική γιατί το απότομο χάσιμο βάρους παρεμποδίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Καλά αποτελέσματα λοιπόν και ας ελπίσουμε ότι δε θα χρειαστεί να γράψω την άνοιξη για το πως θα απαλλαγείτε από τα κιλά του χειμώνα.

Editor: Ιωάννης Κασκάνης – Καθ.Φυσικής Αγωγής/Fitness trainer

Μια ομάδα ανθρώπων με κοινή αισθητική, πολλές ανησυχίες, ποικιλία απόψεων και λάτρεις του lifestyle! • • ҉ • • Design your life! • • ҉ • • Enjoy every moment! • • ҉ • • Discover our world!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.