Design13_lifestyle Design Wedding 13 Look Of The Week
Interior decorations

7 «υγιεινές» τροφές που δεν είναι τόσο όσο πιστεύουμε

 

μη υγιεινές τροφέςΕάν είστε από τους ανθρώπους που προσπαθούν να βάζουν στο τραπέζι τους κυρίως υγιεινές τροφές, το δίλλημα ίσως είναι μεγάλο, καθώς στο εμπόριο θα βρείτε πολλά προϊόντα που θα σας ξεγελάσουν. Τι γίνεται με τα προϊόντα που μας προτείνονται ως… «υγιεινά»;

 

Ειδικοί όπως η διευθύντρια ευεξίας του Cleveland Clinic Wellness Institute, Kristin Kirkpatrick, λένε «Επιμείνετε στα απλά τρόφιμα. Όσο πιο απλό και ανεπεξέργαστο είναι ένα προϊόν, τόσο πιο πιθανή είναι μία υγιεινή επιλογή. Κάποια τρόφιμα ίσως φαίνονται καλή επιλογή, εξαιτίας μοντέρνων όρων ή συστατικών».

Έτσι κρούουν τον κώδωνα για κάποια προϊόντα με τα οποία και εσείς μπορεί να έχετε ξεγελαστεί…

 

1. Αθλητικά & ενεργειακά ποτά
Τα αθλητικά ποτά πολλοί τα θεωρούν υγιή και απαραίτητα. Όμως ειδικά στα παιδιά και τους εφήβους δεν προτείνονται καθόλου. Όλα τα στοιχεία του σώματος που αποβάλλονται μπορούν να αντικατασταθούν με πολύ νερό, και μία ισορροπημένη διατροφή με φρούτα και λαχανικά.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής «Τα χημικά προϊόντα αυξάνουν το βάρος και φθείρουν τα δόντια».

2. Σνακ & κοκτέιλ ξηρών καρπών
Είναι ένας εύκολος και γευστικός τρόπος για ενέργεια ενδιάμεσα από διάφορες δραστηριότητες. Όμως προσέξτε, πολλά από αυτά τα προϊόντα είναι γεμάτα με πολύ αλάτι και ζάχαρη.

Επιλέξτε μείγματα ξηρών καρπών που αποτελούνται από ωμούς καρπούς ή σπόρους και αποξηραμένα φρούτα δίχως προσθήκη ζάχαρης.
 
Προσέξτε την ποσότητα! Μια μικρή χούφτα από αυτό το σνακ υψηλής θερμιδικής αξίας είναι αρκετή.

3. Μπάρες δημητριακών
Οι περισσότερες μπάρες δημητριακών περιέχουν τόσο πολύ ζάχαρη, που μπορείτε κατευθείαν να φάτε ένα γλυκό σνακ.

Για παράδειγμα, σε έρευνα μετρήθηκε περιεκτικότητα συστατικών σε:  
1 μπάρα δημητριακών: 230 θερμίδες, 10 γρ. ζάχαρη και 160 mg αλάτι.
1 Snickers περιέχει: 250 θερμίδες, 27 γρ. ζάχαρη και 120 mg αλάτι.

Εάν επιμένετε να φάτε, επιλέξτε μια μπάρα με χαμηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα και δημιουργημένη από ωμούς ξηρούς καρπούς, σπόρους, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης. Όμως στο εμπόριο αυτό είναι λίγο δύσκολα να το βρείτε, έτσι σας προτείνουμε να φτιάξτε τη δική σας ανάμειξη, να τη «δέσετε» με μέλι και να κάνετε το δικό σας σνακ!

4. Δημητριακά καλαμποκιού και βρώμης με γεύσεις
Τα καθιερωμένα δημητριακά είναι άλλη μία παγίδα σακχάρων. Εάν και κάποια από αυτά περιέχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συνήθως περιέχουν ή επικαλύπτονται με πάρα πολύ ζάχαρη.

Το ίδιο ισχύει και για τα δημητριακά βρώμης με γεύσεις. Περιέχουν τεχνικά αρώματα και ενισχυτικά γεύσης καθώς και πολύ μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης και αλατιού.

Η καλύτερη επιλογή σας για κρύα ή ζεστά δημητριακά είναι να αγοράσετε ωμές νιφάδες βρόμης και να προσθέσετε φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, ωμούς ξηρούς καρπούς και εάν σας αρέσουν τα γλυκά… μέλι!

5. Χυμοί και Smoothies
Τι πιο υγιεινό από ένα φυσικό χυμό ή ένα smoothie φτιαγμένο από φρέσκα φρούτα; Τα φρούτα βέβαια…! Μια στο τόσο εντάξει, αλλά έχετε σκεφτεί πως μέσα από αυτά δε λαμβάνετε τις  φυτικές ίνες του φρούτου αλλά μόνο το χυμό και τη φρουκτόζη; Έτσι, αντί για 9 γρ. ζάχαρης που λαμβάνετε ανά μπολ με φρούτο, παίρνετε 30-40 γρ. ζάχαρης στα Smoothies… ειδικά εάν είναι του εμπορίου…

Εάν σας αρέσουν τόσο πολύ, φτιάξτε τα στο σπίτι, ή ακόμη καλύτερα φάτε ένα φρέσκο φρούτο!!!

6. Προϊόντα με χαμηλά και χωρίς λιπαρά
Καλό θα ήταν αυτό το σκεπτικό να το αναθεωρήσουμε λίγο, καθώς τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι συνήθως τα φρούτα, τα λαχανικά και κάποια είδη κρέατος. Τα συσκευασμένα τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά κατά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου δεν είναι καλό και αυτό γιατί το σώμα προσπαθεί να αντικαταστήσει τα αποθέματα λίπους και ως εκ τούτου τα χαμηλά και μη λιπαρά τρόφιμα συνήθως με άλλα υλικά όπως το αλάτι, τη ζάχαρη ή παχυντικές ουσίες που προσθέτουν θερμίδες.

Επιλέξτε τα κανονικά και λιγότερο επεξεργασμένα προϊόντα, μην πέσετε στην παγίδα «χαμηλά και χωρίς λιπαρά». Απλά ελέγξτε τον πίνακα θρεπτικών συστατικών ώστε να μετράτε τις θερμίδες και να καθορίσετε την ποσότητα!

7. Προϊόντα χωρίς γλουτένη
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να παραλείπετε αυτό το είδος πρωτεΐνης… εκτός εάν εσείς ή κάποιο άλλο άτομο στην οικογένεια έχει ιατρικό πρόβλημα και σας το απαγορεύει ο γιατρός.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως φυσικά τρόφιμα χωρίς γλουτένη, όπως το quinoa, δεν είναι καλό. Όμως, δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι αλλάζουν τη διατροφή τους με προϊόντα χωρίς γλουτένη ενώ δε χρειάζεται και έτσι λαμβάνουν υπερβολική ποσότητα επεξεργασμένων προϊόντων αυτό να είναι απαραίτητο και χωρίς να λαμβάνουν και τα απαραίτητα για τον οργανισμό τους θρεπτικά συστατικά!

Όταν αφαιρείται η γλουτένη, συχνά αφαιρούνται και οι βιταμίνες Β, τα μέταλλα και οι φυτικές τους ίνες. Επιπλέον, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη συνήθως είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχά τους.

Καλό θα ήταν να παραλείψτε τα τρόφιμα που φέρουν την ένδειξη «χωρίς γλουτένη», εκτός εάν πρέπει να τα φάτε για ιατρικούς λόγους.

 

 

 

 

Τοπικά Νέα & Ειδήσεις

   Τρικαλα Ενημέρωση